Lars H. Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 (redigert) Ja, det er en fin plass du har fått med båten vår Trudelutt. Så da er bildet fra :...? Og bildet ditt må være tatt fra dit bildet under viser! Redigert 10.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 jeg har 2 ggr Astor...men kan late noen annen ta den S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Er vi på Björkö? Link to post
Scand29bal Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Stämmer bra ang björkö Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Ja, Björkö er et fint sted å besøke. Men hvor er jeg nå og skuer utover "havet"? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Komodo: Tisler Nix, les hva jeg skev en gang til og ta i betraktning at vi har hjemmehavn på Asmaløy Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 . Men hvor er jeg nå og skuer utover "havet"? Minner om skjærgården rett nord for Grebbestad. Er det i nærheten av dykkesenteret? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Hvor er dette? Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Minner om skjærgården rett nord for Grebbestad. Er det i nærheten av dykkesenteret? Rett land, men du må nok en god del lenger sydover Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Lars H det ser ut som Skärhamn ! S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Helt rett Gunga Din, en ser sundet sydover til venstre etter at en har forlatt havnen. Badeplassen (skjult) er nedenfor bobilene. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arvid_A Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Angående #16900: Det er vel Struten fyr vi ser i bakgrunnen, men jeg får ikke "på plass" skjærgården foran...? Spørs om det ikke må hintes litt mer! Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Helt rett Gunga Din, en ser sundet sydover til venstre etter at en har forlatt havnen. Badeplassen (skjult) er nedenfor bobilene. Jepp, å man ser snarveien ved Ingegärdsholmen bort mot Hjärterörenne ! trenger ikke å gå leia ned ! S/Y Gunga Din Link to post
Langs land Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Angående #16900: Det er vel Struten fyr vi ser i bakgrunnen, men jeg får ikke "på plass" skjærgården foran...? Spørs om det ikke må hintes litt mer! Er det ikke en ferge vi ser i bakgrunnen da? Link to post
Arvid_A Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Jo, det er kanskje det? I så fall er det ikke rart jeg sliter med å gjenkjenne resten bildet Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Jepp, å man ser snarveien ved Ingegärdsholmen bort mot Hjärterörenne ! trenger ikke å gå leia ned ! Den forsto jeg ikke helt, mener du å gå på utsiden av Ingegärdsholmen, eller går det ann å gå på innsiden som jeg har antydet på kartutsnittet under? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 som du beskrivet med den røde pilen går fint ! men man bør ha SXKs skisser, der er ett par bøer som man får se opp med ! kommer du nordfra in til Skärhamn, har du også en snarvei via Toftesund noe negrenset dybgående dokk (skall se om jeg finner noe jeg kan legge ut !) S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Det er vel akvarel-museet man ser ved siden af bobilerne på Lars' billede? Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Hei MajorAndy, nei det er ikke Akvarell-museet, det ligger lenger bort til høyre ! det du ser på Lars bilde er Pingstkirkens lokal ! http://www.smedjanskarhamn.se/index.php/om-forsamlingen/ Nordiske Akvarellmuseet ser slikt ut S/Y Gunga Din Link to post
Madserazzi Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 #16900, noen hint på gang? Link to post
Fjord28cs Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 #16900 Kan det være Verdens Ende? Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) som du beskrivet med den røde pilen går fint ! men man bør ha SXKs skisser, der er ett par bøer som man får se opp med ! kommer du nordfra in til Skärhamn, har du også en snarvei via Toftesund noe negrenset dybgående dokk (skall se om jeg finner noe jeg kan legge ut !) Får sjekke om jeg finner kartet fra SXK. Og der var det jo. Så da får jeg forsøke den ruten til sommeren. For min båt med dybde 80cm burde det gå greit når en holder godt inn mot bryggen på Korsholmen. Når det gjelder Toftösund, er det vel hovedleien? Det er jo godt merket og dypt nok i mengder. Jeg går alltid den leien både sydover og nordover. Men nord for sundet tar jeg alltid snarveien syd for Lille Varholmen. Da slipåper jeg å gå så mye øst/vest med ubehagelig vind og sjø inn sydenfra på tvers. Redigert 11.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) Nei ikke den...du kan gå sør Toftø...gå in ved varden (Bn) og ut ved flekken (Mk)..... (der er halvannen meter dyb, om jeg nå husker rett, gikk der med mine gamle båter !) der er også en fin naturhavn, sørviken på Toftø likaså nordviken på Långholmen disse er med og passasjen på SXK's skisser ! http://www.panoramio.com/photo/840372 Redigert 11.Februar.2014 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Den leien syd om Toftö ser jo grei ut, men jeg synes det er godt å komme seg inn bak Toftö når sydvesten står på! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Angående #16900: Det er vel Struten fyr vi ser i bakgrunnen, men jeg får ikke "på plass" skjærgården foran...? Spørs om det ikke må hintes litt mer! Er det ikke en ferge vi ser i bakgrunnen da? Jo, det stemmer som Mare sier, det er en ferge. Hint: Øygruppe ganske langt ut. Og som jeg skrev tidligere, første gang vi var der, og da er det vel tvilsomt at det er Hvaler-distriktet Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn