Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Om du ikke klarer den, så tror jeg du blir overrasket når du ser svaret, Svensk ;-)

Mange (inkludert deg selv regner jeg med) kjører under 100 meter fra der bildet er tatt på ferien på Bästkusten ;-)

Tror du jag brukt tid på denna?

Har inte varit effektiv på jobbet sen du satte in denna. Känner igen mig och ser på graniten var du ca är men blir inte klok.

Har sökt igenom många 100 av mina bilder och sliter fortsatt. Drar till Tyskland i morgon för att däcka årsbehovet och kört ut papperskopia på din bild så jag kan lura vidare. Tror inte du är långt unna den bilden jag la in med solnedgång. ????,,,

sap_2000 ligger du i en SXK-havn ? det er så få naturhavner som ligger åpne mot SV-V som jeg antar att dere ligger

ser også ut som dere bruker egne bergskiler !

Tror ikke det er en SXK havn. For urent område for seilbåter vil jeg tro. Om man er virkelig lokalkjent, så mulig man får en seilbåt inn der.

Ja, vi brukte egne bergkiler. Bildet er tatt ganske rett mot V.

Her er et bilde til fra samme sted. En fyr kom innom med geiter på dekk. Vi lå nok på plassen hans, for han bråsnudde og steamet ut når han så oss.

Svensk kanskje kjenner igjen den blå båten?

bilde

Ved siden av oss utenfor bildet lå to litt eldre svenske ektepar med hver sin snekke. De sa det ikke var ofte det var ferieturister som våget seg inn dit da det er ganske pepret med steiner.

Mvh. SAP

I et forsøk på å redde nattesøvnen og arbeidseffektivitetet til Hr Svensk så slenger jeg ut en ledetråd.

Bildet

bilde

Er tatt innen dette kartutsnittet ;-)

Bildesøk og sjekk av gamle innlegg straffeforfølges ;-)

bilde

Detta kartområde är samma som jag ser från mitt köksfönster. Har kört runt i dessa skär i snart 50 år. Normalt känner jag de flesta platser direkt men nu står det helt stilla. Bakgrunden är nog Bonden och du ligget ??? i det vi kallar Tångeskären men jag borde känna exakt plats men får ta ett glas rödvin och se om det hjälper.

Lars H hjäääälp mig jag driter mig ut och skäms.

Svensk.

Når jeg tok det bildet, tenkte jeg på deg og at jeg skulle bruke det i denne tråden :-)

Så det er jo litt artig at du ikke tok den direkt :-)

Men jeg vet ting kan se annerledes ut på bilder avhengig av vinkler og utsnitt. Jeg har selv ikke tatt oppgaver i denne tråd som er innen 3 nm fra hjemmehavn i områder jeg har fartet rundt i hele livet.

Jeg kjenner ikke de stedsnavnene du sier, så vet ikke om det er rett eller feil. Så de ikke i Navionics hvertfall.

Du knekker nok nøtta snart ;-)

Mvh. SAP

Tror ikke det er en SXK havn. For urent område for seilbåter vil jeg tro. Om man er virkelig lokalkjent, så mulig man får en seilbåt inn der.

Ja, vi brukte egne bergkiler. Bildet er tatt ganske rett mot V.

Her er et bilde til fra samme sted. En fyr kom innom med geiter på dekk. Vi lå nok på plassen hans, for han bråsnudde og steamet ut når han så oss.

Svensk kanskje kjenner igjen den blå båten?

bilde

Ved siden av oss utenfor bildet lå to litt eldre svenske ektepar med hver sin snekke. De sa det ikke var ofte det var ferieturister som våget seg inn dit da det er ganske pepret med steiner.

K

; Känner namnet på båten och dess historia. båda getternas namn och kapten. Känner även bakomliggandistoria. Men var % $#%#&*@.? är han?

Redigert av Svensk (see edit history)

Regnet med at du kjente til båten.

De svenske ekteparene som lå ved siden av oss sa han brukte å ligge der, men vi hadde tatt plassen hans.

De var glad til da det hadde blitt konflikt mellom geiter og deres hunder kvelden før hvor denne fyren hadde brukt mye kjeft.

Var viss en noget spesiell mann...

Et bilde til tatt senere på kvelden når frøken kikker ut i sommernatten.

bilde

Har et bilde til tatt en annen vei men det avslører for mye. Så den får du se når oppgaven er løst ;-)

Mvh. SAP

Bakgrunden är nog Bonden och du ligget ??? i det vi kallar Tångeskären men jag borde känna exakt plats men får ta ett glas rödvin och se om det hjälper.

var også inne på Bonden, men den er høgre..... var inne på att det skulle vare Vasholmarna-Stenskær...men det er det ikke(det er utenfor kartet)

tror vi er oppe rundt Matsholmen/ Dørrhålet...men får det ikke riktig til o stemme

S/Y Gunga Din

tror vi er oppe rundt Matsholmen/ Dørrhålet...men får det ikke riktig til o stemme

Fikk bare et treff på Dörrhålet. Se kartbildet.

Om dette er den du mener, så er vi ikke der ;-) Matsholmen finner jeg ikke på kartet....

bilde

Siste ledetråd:

Under 2nm fra og ikke syd for Kungshamn.

Med andre ord, innenfor kartbildet over.

Kom igjen nu, grabbar ;-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Du är på ...holmen. Efter en lång natt med med funderande så är det löst.

Du är inte mer än 200-300 m från bilden på Tryggöskär som jag la in för några dagar sedan. Då Astor regeln gäller får jag inte lov att sätta ut hela namnet så jag lämnade första delen (Hus) i namnet.

Denna var extra lurig men trevlig.

Bingo :-)

Husholmen var svaret. Øya de fleste runder rundt når de kommer ut av Sotekanalen på vei mot Smögen.

Regner med at du har ligget der inne selv, Svensk?

Vi la oss til der litt sent en ettermiddag på vei sydover. Kom ut av Kanalen og trengte et sted å ligge da vi regnet med at Smøgen var packad så sent på dagen. Neste morgen dro vi til Smögen i 10-tiden og kunne velge og vrake i plasser. La oss på sydsiden av bukta så vi kunne se rett over på livet, men slapp å få fulle folk rammlende ned i båten.

bilde

Her er bildet jeg ikke kunne vise tatt mot S. Smøgenbrua ville ha gjort det for enkelt for alle.

bilde

Listet oss inn fra S etter å først ha sett på de to innløpene fre V og NV man ser på bildet. Godt å kunne stå på FB for å se steinene da kartene ikke ga noe info om grunner eller dybdeforhold der inne i lagunen.

bilde

Her lå vi. De to merkene i kartet inne i lagunen har jeg redigert inn i Navionics.

Var først inne og sjekket at det var nok dybde og plass til de 3 andre båtene vi var i følge med. Så ut igjen og tok en runde rundt øya mens de andre la seg til. Vi stikker 1,3 meter dypt.

bilde

Dette sporet vil jeg anbefale ut og inn for større båter. Stemmer det Svensk?

Innløpet fra V var for grunt. Innløpet fra NV var dypt nok helt inntil den lille holmen, men for smalt for oss da kjølen ville kommet for langt ut mot siden av renna.

God tur til Tyskland Svensk :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Det värsta av allt är att jag var där och tittade när ni låg där om det var ledig plats. Är snart i Köpenhamn. När vi möts skall jag bjuda på något som är inköpt i Tyskland.

Vi får ta in 110 l öl 60 l vin och 20 liter sprit per person.

Noen gång är det gott att vara svensk.

bilde

Jeg legger ved et bilde av min far. Bildet er sannsynligvis tatt i 1937 - 39. På bildet står det "Fredrikstad". Er det noen som er såpass kjent at de kan stedfeste hvor bildet er tatt? Jeg har lurt på det i mange år.. Vet at Kjerringholmen og Fredaghølet var populære havner.

Legger også ved et bilde av snekka, som ble kjøpt ny i 1937.

bilde

De som er riktig lokalkjente kan kanskje fortelle hvor den ligger?

Min far fortalte at når krigen kom og bensinen bre rasjonert, satte de inn et sykkeldreg og tråkken båten omkring i fjorden!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...