Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

17827. Dyrøn Lars?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du är nog i kilen där det växer Calluna Vulgaris (Latin) eller mera exakt lite söder om eller har jag rotat till det ????

Det tok litt tid før krona datt ned, men nå skjønner jeg, tror jeg. Ja, hvis kartet for det området studeres ser man tydelig stedet bildet er tatt.

Björkholmen/Lindholmen er korrekt. Ekstrapoeng til Svensk for fantasifull resonering!

bilde

Ulvesund (!) og Ljungskile i bakgrunnen på en sjelden regnværsdag.

bilde

Callunas Vulgari = Ljung på latin + kil

Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt ??

Trevligt med lite lurigt. ???

Rätt och så kom vi gott i hamn även i dag så vi kan ägna oss åt att lägga in sill och makrill för julen.

Lägger man in spekemackrill i Norge på samma sätt som man lägger in spekesill.

Inlagd mackrill är vår favorit på julbordet.

Oj nu kom jag bort från tråden

Og jeg tar sjansen på å fortsette litt utenfor tråden. For det lyder så spennende!

Vi elsker jo svensk sill, og vet hva dere får til med den fisken. Men makrell? Aldri smakt innlagd, men vil gjerne. Er det tilsalgs i Sverige, f.eks. på Klädesholmen? (unnskyld OT!)

Og jeg tar sjansen på å fortsette litt utenfor tråden. For det lyder så spennende!

Vi elsker jo svensk sill, og vet hva dere får til med den fisken. Men makrell? Aldri smakt innlagd, men vil gjerne. Er det tilsalgs i Sverige, f.eks. på Klädesholmen? (unnskyld OT!)

Nej inte på box utan endast i några få fiskagffäer längs kusten.

Är du inresserad kan jag lägga en " oppskrift " här ( ursäkta fel forum) eller sända ett mail ?

her kommer en litt enklere...Hvor er dette

mange har seilt/motorisert gjennom her.....

]

Er det kanskje Sognepresten selv som sitter å smatter på pipa si vi ser i robåten? Han er vel da på vei til Kjæringøy for å holde andakt vil jeg tru? Han pleier forøvrig å stappe om pipa si på et kjent BP sted på veien? Hva heter dette stedet? Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...