Astor Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Vi er ute på tur. Hvor er vi nå? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 (redigert) Jeg får vel ikke lov til å svare jeg? Redigert 7.November.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Kan se ut som Moss i bakgrunnen Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Takk Quantum. Da kan jeg legge inn dette. I bakgrunnen på venstre side sees Fleischer brygge/Bryggekanten. Litt lenger inn er Kanalen. På høyre side skimtes flytebrygga til roklubben i Moss. Bukta på høyre side av bildet heter Kjellandsvik. Du er vel straks på høyde med den svarte stakan rett syd for Eggholmen. På motsatt side sånn omtrent mellom Kambo mølle og Celulosen - omtrent der togtunnellen kommer ut tenker jeg. Sorry Astor - det er så vakkert der vet du. Home weet home Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Hvor er så dette? Sitér dette innlegget /per Link to post
bliss X Svart 7.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Svinesundsbrua Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Riktig! Den ble nok for lett Sitér dette innlegget /per Link to post
Astor Svart 7.November.2005 Link til dette innlegget Svart 7.November.2005 Jeg får vel ikke lov til å svare jeg?Dette ble for lett for dere. Kan se ut som Moss i bakgrunnen Takk Quantum. Da kan jeg legge inn dette. I bakgrunnen på venstre side sees Fleischer brygge/Bryggekanten. Litt lenger inn er Kanalen. På høyre side skimtes flytebrygga til roklubben i Moss. Bukta på høyre side av bildet heter Kjellandsvik. Du er vel straks på høyde med den svarte stakan rett syd for Eggholmen. På motsatt side sånn omtrent mellom Kambo mølle og Celulosen - omtrent der togtunnellen kommer ut tenker jeg. Sorry Astor - det er så vakkert der vet du. Home weet home Nå må vi innføre en ny regel. Bor du i nærheten av motivet er det ikke lov å svare. Eller om du har båt der. To mils avstand fra bildemotivet! OK! Syntes selv jeg klippet bort det som ga oss en pekepinne. Vel, vel, dere er vanskelige å lure. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Nå må vi innføre en ny regel. Bor du i nærheten av motivet er det ikke lov å svare. Eller om du har båt der. To mils avstand fra bildemotivet! OK! Helt enig ! 2 mil er bra! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Oppgavene hittil har blitt løst riktig så raskt - derfor prøver jeg meg med en aldri så liten nøtt - tror jeg da... På dette stedet overnattet vi en natt under sommerens båtferie - hvor kan det være? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Lars H. Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 (redigert) Hei. Ligger du på Hestholmen i Isefjærfjorden? Lars H. Redigert 8.November.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Hei. Ligger du på Hestholmen i Isefjærfjorden? Lars H. Det kunne ligne, men svaret er nok ikke riktig.... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Astor Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Oppgavene hittil har blitt løst riktig så raskt - derfor prøver jeg meg med en aldri så liten nøtt - tror jeg da... På dette stedet overnattet vi en natt under sommerens båtferie - hvor kan det være? Kan like gjerne være i Dalslands kanal!? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Kan like gjerne være i Dalslands kanal!? Hintet får være at årets båtferie gikk fra Oslo til Kristiansand, og at dette er vesentlig nærmere Kristiansand en Oslo... Ikke langt fra hvor jeg vokste opp. Har kjørt mye jolle i dette området - noe det fremdeles gjøres merket vi...! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
jada Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Hintet får være at årets båtferie gikk fra Oslo til Kristiansand, og at dette er vesentlig nærmere Kristiansand en Oslo... Er du et sted ved de smale partiene i den indre leia øst for Arendal. På innsiden av Flosta f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Er du et sted ved de smale partiene i den indre leia øst for Arendal. På innsiden av Flosta f.eks. Tampen brenner - men du er på feil side av Arendal! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
jada Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Tampen brenner - men du er på feil side av Arendal! Har du da passert Lillesand sentrum og beveget deg ned i Blindleia. Dette blir ren gjetning. Ikke så lett å kjenne igjen trærne på bildet Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Vil nok tro du har vært i Nidelva, rett etter vrengen passerer tangen idèt du tar bildet, og har kun få strakser før du er på Nidelv Camping, som også har en liten marina....... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Vil nok tro du har vært i Nidelva, rett etter vrengen passerer tangen idèt du tar bildet, og har kun få strakser før du er på Nidelv Camping, som også har en liten marina....... Perlen, jeg vedder èn på at det ikke er i "elva". Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Vil nok tro du har vært i Nidelva, rett etter vrengen passerer tangen idèt du tar bildet, og har kun få strakser før du er på Nidelv Camping, som også har en liten marina....... Perlen, jeg vedder èn på at det ikke er i "elva". Perlen - du kan innkasere en (selv om du er på feil sted i elva.....) Bildet er tatt langt oppe i Nidelva ved en liten øy ca 1 nm opp i elva fra Nidelv Båtbyggeri. Jeg vokste opp like i nærheten og hadde morro av å besøke stedet igjen i sommer. Øya kan anbefales den - sjelden at det ligger båtturister så langt oppe, men den lokale jolle gjengen var fremdeles i vigør der - akkurat som før.... Bildet nedenfor viser stedet: Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
jada Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 (redigert) Perlen - du kan innkasere en (selv om du er på feil sted i elva.....) Bildet er tatt langt oppe i Nidelva ved en liten øy ca 1 nm opp i elva fra Nidelv Båtbyggeri. En til Perlen, med glede, når vi treffes på sjøen neste gang. Blir vel ikke før til sommeren. Minn meg på det. Redigert inn: Men når jeg tenker meg om, så var jo Perlen egentlig ganske så på villspor Han var jo på et helt annet sted i elva. Jeg var i alle fall sikker på at det ikke var i den mest beferdede delen Øya har jeg passert tusenvis av ganger, men aldri i båt. Kun i bil på veien mellom Rannekleiv og Rykene. Det var da litt av en nøtt du hadde lagt ut Redigert 8.November.2005 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Det var da litt av en nøtt du hadde lagt ut Beklager.... Når jeg så hvor raskt andre bilder ble løst klarte jeg ikke å dy meg, og det gikk da rimelig raskt denne gangen også... Som du riktig påpeker sees øya fra vegen mellom Rykene og Rannekleiv. Elva er farbar et godt stykke videre oppover også. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Lars H. Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 Hei. Dette idylliske stedet har du vel sett goggen, men dere andre, hvor er dette? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Verrie Svart 8.November.2005 Link til dette innlegget Svart 8.November.2005 En til Perlen, med glede, når vi treffes på sjøen neste gang. Blir vel ikke før til sommeren. Minn meg på det. Redigert inn: Men når jeg tenker meg om, så var jo Perlen egentlig ganske så på villspor Han var jo på et helt annet sted i elva. Jeg var i alle fall sikker på at det ikke var i den mest beferdede delen Du har så helt rett Jada, jeg var på villspor. Dette skyldes at etterhvert som hintene kom fra Goggen, tenkte jeg det MÅTTE være der, men jeg har da aldri vært igjennom Nidelva for min del, og da slettes ikke den retningen han har vært Goggen, når du anmerker at du kan se stedet fra veien etc., så indikerer det at du er ganske så kjent i "vårt distrikt", hyggelig ! Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 9.November.2005 Link til dette innlegget Svart 9.November.2005 Hei. Vet dere hvor er det? Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.