Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Lars.H : Bildet dit mener jeg å huske fra en eldre utgave av `Hvor er dette?`Og da var det vel litt lenger ned i Nidelven ved Arendal

Du husker helt rett. Siden vi nå først hadde havnet i Nidelven, ville jeg bare ta frem igjen bildet

for å vise hvor nydelig det er der der. Turen fra Arendal og ut Nidelven anbefales på det varmeste!

Her er bildet nok en gang:

Bilde

scannet fra Båtmagasinet

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bilde

Dette er jo drømmesvingen på Nidelva. På ene siden ligger Nidelv båtbyggeri. På andre siden ligger Windy. Ble litt fornærmet over at du ikke hadde merket det av på bildet ditt :wink::lol:

Under en kanotur for noen år siden forsøkte vi først å overnatte på brygga til Windy, der ble vi jagd bort av en lokal fyllik som trodde han eide hele Arendal.. Så kom en fyr fra Nidelv over med båt, og inviterte oss til å overnatte på flytebrygga der, vi takket selvsagt ja til tilbudet, og padlet over, brettet ut liggeunderlag og soveposer på brygga :)

Meget hyggelige folk! (Han fylliken hadde ingenting med Windy å gjøre nei!)

Nie, jeg vet ikke - men jeg vil gjerne vite. Ser ut som en fin uthavn for oss med unger ombord

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Hei.

Det er meget fint og koselig sted. Finnes også brygger. Kan også telt der ved rød hytta og wc osv.

Ja det er fint for barn også. Tur i skogen er dårlig pga bratt- bakken. Fint ustikt.

båtsport : serie C-715

posisjon : N59,01,15 E09,49,02

sted : Paradisbukta ved Håøya itelemark. :flag::sailing:

Mvh At-le :wink:

(red av Bitteliten - jeg la bildene under hvernadre så ikke innlegget ble så bredt) :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...