Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Her tror jeg du er på Klokkerstua, dvs på sandstranda innerst i bukta på verket/Bogen og ser utover mot Verksøya.

Mvh

firefighter

Det er helt riktig!! :flag:

Bildet er fra Verket. En vanskelig nøtt. Få båtfolk tar seg tid å svinge innom denne langgrunte vika. Fint sted å stoppe opp for et bad somerstid.

Jeg har utsikt fra huset ned mot stranda. Bak Verketsøya i bakgrunnen finner vi Svelvikstrømmen, som i disse dager mudres opp fra 9 til 11-12 meters dybde.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

For meg ser det ut som en søknad til medlemskap i Hekksjøklubben til Skipper Worse :lol:

Foresten, Astor. Er DET hekkbølgen til N.Westen :eek:

Cruiser i rundt 20 knop med gamle Astor. Marex Suncruiser 27, 160 hk. VP m/ DP.

Med Nord Westen har jeg fått æresmedlemskap i samme klubb.

Redigert av Astor (see edit history)

Begynte tilfeldighvis å bla i denne tråden helt ifra første side. Ble betatt av de mange flotte bildene fra nord-norge, mange lagt inn av Jma001. Ikke alle klarer å henge med i å finne svar på hvor bildene er tatt, og Jama akker seg innimellom over oss søringers kunnskaper om den nordlige landsdelen, tilsynelatende med rette.

....så kommer jeg til dette inlegget

Båtfolk vet vel hvor dette er, eller?

Bilde

Her begynner jeg jo sannelig å stusse. På min PC vises da vitterlig et bilde av Langøya Hovedgård på Langøya rett øst for Langesund, og Langesund er IKKE i nord-norge, det er nå iallefall sikkert.

Vel, vel i dette svaret prøver Baltic seg med etpar alternativer;

Er det Henningsvær eller Skrova?

...som begge er så feil som det altså kan få blitt :nonod:

Blir derfor veldig forundret når Jma001 her sier;

Jepp,

Henningsvær er riktig svar...

Merkelig dette da, men kanskje no redigering eller et eller annet har krøllet det til her??? Henningsvær er det da ihvertfall kke.

Blar videre, og kommer ikke lengt før dette innlegget dukker opp;

Mange perler langs den Nord-Norske kyst... Hvor i Lofoten er dette?

Bilde

LOFOTEN??? Her ser nå jeg et bilde av Langøytangen fyr som er ca 200m. sør for hovedgården som er omtalt litt lengre opp. Vestfoldkysten vises i bakgrunnen.

Nå går det litt rundt her. Har jeg fått virus som driver å bytter bilder eller hva er det som skjer. Nekter vel egentlig å tro at Jama har spilt oss et puss uten at noen har oppdaget dette før... Begge Langesundsbildene er nokså kjente motiver for oss som sokner til området.

Hva skjer?

M/Y Ellen Marie

Dette er jeg ganske sikker på:

- Denne båten går til / fra Oslo.

- Den er på vei syd, dvs du er på vei øst og bildet er mot vest. (Sol foran på båten)

- Fjorden er såpass bred at det er syd for Filtvedt.

Kanskje vi er helt nede ved Nøtterø ?

Gerhard

Vi er IKKE nede ved Nøtterø.

Ellers mye riktig.

Jeg tror du er på vei fra Horten til Son . Du ser Mølen i bakgrunnen og nermer deg Nord spissen av Jeløya

Også her mye riktig men også like mye feil. :lol::lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...