Astor Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Dette må være et sted i nærheten av Gråøya, med lia overfor Sætre på innsiden. Eller kanskje heller inne i Sandspollen, tatt sørvestover fra det nordvestre hjørnet. Du er på feil sted. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Ser du ikke over mot Hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Ser du ikke over mot Hjelp Dere er noen kvartmil feil. Kjør sydover, ut Drøbaksundet.......... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Dere er noen kvartmil feil. Kjør sydover, ut Drøbaksundet..........Eneste stedet jeg vet om hvor det står sånne pinner er på Kommersøy eller rundt der, men om det er riktig plass vet jeg ikke........... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Eneste stedet jeg vet om hvor det står sånne pinner er på Kommersøy eller rundt der, men om det er riktig plass vet jeg ikke........... Du verden, du verden!! Du la til styrbord ved Filtvet. helt riktig. Men Kommers? nei det er ikke rett. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Her kommer en ny nøtt: Her tror jeg du er på Klokkerstua, dvs på sandstranda innerst i bukta på verket/Bogen og ser utover mot Verksøya.Mvh firefighter Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Her tror jeg du er på Klokkerstua, dvs på sandstranda innerst i bukta på verket/Bogen og ser utover mot Verksøya. Mvh firefighter Jeg tror også det er i nærheten av bokerøya... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 Her tror jeg du er på Klokkerstua, dvs på sandstranda innerst i bukta på verket/Bogen og ser utover mot Verksøya. Mvh firefighter Det er helt riktig!! Bildet er fra Verket. En vanskelig nøtt. Få båtfolk tar seg tid å svinge innom denne langgrunte vika. Fint sted å stoppe opp for et bad somerstid. Jeg har utsikt fra huset ned mot stranda. Bak Verketsøya i bakgrunnen finner vi Svelvikstrømmen, som i disse dager mudres opp fra 9 til 11-12 meters dybde. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 Mens vi er i gang, prøver jeg meg med denne: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 kan det være mot Askholmene Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 (redigert) nei det er ikke det for der har ferja et annet løp men dt kan være på nordsiden av Son(husker ikke hva det heter) Redigert 15.Desember.2005 av tassen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 kan det være mot Askholmene nei det er ikke det for der har ferja et annet løp men dt kan være på nordsiden av Son(husker ikke hva det heter) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 For meg ser det ut som en søknad til medlemskap i Hekksjøklubben til Skipper Worse Foresten, Astor. Er DET hekkbølgen til N.Westen Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Astor Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 (redigert) For meg ser det ut som en søknad til medlemskap i Hekksjøklubben til Skipper Worse Foresten, Astor. Er DET hekkbølgen til N.Westen Cruiser i rundt 20 knop med gamle Astor. Marex Suncruiser 27, 160 hk. VP m/ DP. Med Nord Westen har jeg fått æresmedlemskap i samme klubb. Redigert 15.Desember.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sailorboy Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 En koselig men trang passasje etter en tur i åpent farvann i sommerferien. Broen er jo litt spesiell ... treverk og kun for fotgjengere. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 15.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2005 Astor Er du på vei fra Moss til Horten? Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Astor. Er det Snarøya/Fornebu i bakgrunnen? Mvh. Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Astor Er du på vei fra Moss til Horten? Du er inne på noe her. Men svaret du gir er ikke rett. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gerhard Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Du er inne på noe her. Men svaret du gir er ikke rett.Jeg har lurt på om det er motsatt vei, litt lenger nord. Altså på vei til Son, med Holmestrand i bakgrunnen. Mølen, Ramvikholmen o.l. nærmest (men lite synlig) på bildet. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Jeg har lurt på om det er motsatt vei, litt lenger nord. Altså på vei til Son, med Holmestrand i bakgrunnen. Mølen, Ramvikholmen o.l. nærmest (men lite synlig) på bildet. Gerhard Du er inne på noe der, Gerhard! Noe er rett og noe er galt. Men helt riktig er det ikke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gerhard Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Du er inne på noe der, Gerhard! Noe er rett og noe er galt. Men helt riktig er det ikke.Dette er jeg ganske sikker på:- Denne båten går til / fra Oslo. - Den er på vei syd, dvs du er på vei øst og bildet er mot vest. (Sol foran på båten) - Fjorden er såpass bred at det er syd for Filtvedt. Kanskje vi er helt nede ved Nøtterø ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Jeg tror du er på vei fra Horten til Son . Du ser Mølen i bakgrunnen og nermer deg Nord spissen av Jeløya Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Begynte tilfeldighvis å bla i denne tråden helt ifra første side. Ble betatt av de mange flotte bildene fra nord-norge, mange lagt inn av Jma001. Ikke alle klarer å henge med i å finne svar på hvor bildene er tatt, og Jama akker seg innimellom over oss søringers kunnskaper om den nordlige landsdelen, tilsynelatende med rette. ....så kommer jeg til dette inlegget Båtfolk vet vel hvor dette er, eller? Her begynner jeg jo sannelig å stusse. På min PC vises da vitterlig et bilde av Langøya Hovedgård på Langøya rett øst for Langesund, og Langesund er IKKE i nord-norge, det er nå iallefall sikkert. Vel, vel i dette svaret prøver Baltic seg med etpar alternativer; Er det Henningsvær eller Skrova?...som begge er så feil som det altså kan få blitt Blir derfor veldig forundret når Jma001 her sier; Jepp, Henningsvær er riktig svar... Merkelig dette da, men kanskje no redigering eller et eller annet har krøllet det til her??? Henningsvær er det da ihvertfall kke. Blar videre, og kommer ikke lengt før dette innlegget dukker opp; Mange perler langs den Nord-Norske kyst... Hvor i Lofoten er dette? LOFOTEN??? Her ser nå jeg et bilde av Langøytangen fyr som er ca 200m. sør for hovedgården som er omtalt litt lengre opp. Vestfoldkysten vises i bakgrunnen. Nå går det litt rundt her. Har jeg fått virus som driver å bytter bilder eller hva er det som skjer. Nekter vel egentlig å tro at Jama har spilt oss et puss uten at noen har oppdaget dette før... Begge Langesundsbildene er nokså kjente motiver for oss som sokner til området. Hva skjer? M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
M/S Bastard Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Tipper problemet er at man har lastet opp bilde med samme navn, og derfor blitt erstattet. Det problemet er fikset nå, derfor er det litt rot i noen tråder Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2005 Dette er jeg ganske sikker på: - Denne båten går til / fra Oslo. - Den er på vei syd, dvs du er på vei øst og bildet er mot vest. (Sol foran på båten) - Fjorden er såpass bred at det er syd for Filtvedt. Kanskje vi er helt nede ved Nøtterø ? Gerhard Vi er IKKE nede ved Nøtterø. Ellers mye riktig. Jeg tror du er på vei fra Horten til Son . Du ser Mølen i bakgrunnen og nermer deg Nord spissen av Jeløya Også her mye riktig men også like mye feil. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.