Sitrin Svart 18.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2018 Tampen brenner, men ikke riktig Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
sap_2000 Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Gir nesten søvnløse netter denne @Sitrin hvis tampen brenner på Skauern, kan du være i en av kildene ved homborgøya? Var borte på Justøya også men fikk ikke himmelretninger og fyret i N til å stemme. om det over er feil, kan du røpe hvilken himmelretning bildet er tatt? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Hva med Danehavn ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Prøver meg med denne! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sitrin Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) På Østsiden av Homborøya er riktig . Du hadde rett SAP_2000 (Beklager feil kompassretning ) Ikke langt fra det stedet du har ErikDA Mange passerer bare på innsiden og drar ikke inn i sundet på utsiden. Er det noen som har et eget navn på akkurat dette stedet Redigert 19.Desember.2018 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MajorAndy Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 OK, så her er en ny - nok noget nemmere end den forrige. Eller måske ikke...? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) "Sitrin", jeg ser at Havneguiden kaller dette området for Kalvøyene. Redigert 19.Desember.2018 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Takk for info Arvid_A . Noen som tar denne (Kanskje for enkel)? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
frank_berger Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Dette må være på innsiden av Homlungen? Fyret ved Skjærhalden? Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Sitrin Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Det er riktig frank_berger Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Arvid_A Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Da prøver jeg meg med denne. Hvor er vi nå? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) MajorAndy skrev for 2 timer siden: OK, så her er en ny - nok noget nemmere end den forrige. Eller måske ikke...? Detta är Nidingen ca 23 M söder om Göteborg på Hallandskusten sett från väster. Här har mellan 6-700 skepp förlist genom århundranden. Till bryggan på bilden under kommer man in från väster alldeles norr om en liten stång på en sten, om båten inte går djupare än 1,1 m Hälsningar Ove Redigert 19.Desember.2018 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) Helt korrekt, @Ove T Ved du også hvorfor det var et så berygtet og farligt sted? (Jeg ved det ikke) Der er noget med strømforholdene der, for jeg har flere gange oplevet, at søen rejser sig markant lige omkring øen. Men hvorfor ved jeg ikke. Her er et link til en wiki om Nidingen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Nidingen Det er i øvrigt Sveriges første fyr. Anlagt af den danske konge i 1622 og "overtaget" af Sverige efter freden i Brömsebro i 1645. Redigert 19.Desember.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Det var väl för att stora rev sträcker sig lång utanför både mot väst och öst och det fanns inga fyrar. Man hade väl dålig koll på var man var och ön är låg och syns dåligt. Det är bara två år sedan senaste förlisningen. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Hej En ny bild tagen lite norr om förra, vad är det vi ser i bakgrunden? Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) Så må jeg jo tage denne :-) Det er rumobservatoriet på Onsala-halvøen. https://en.wikipedia.org/wiki/Onsala_Space_Observatory Og du må så ligge på øen Rön...? Sådan ser det ud hvis jeg konsulterer kortet. Redigert 19.Desember.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Hej Helt rätt, men jag ligger inte på Rön utan på ön strax nästan söder ut. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) MajorAndy skrev for 1 time siden: Helt korrekt, @Ove T Ved du også hvorfor det var et så berygtet og farligt sted? (Jeg ved det ikke) Der er noget med strømforholdene der, for jeg har flere gange oplevet, at søen rejser sig markant lige omkring øen. Men hvorfor ved jeg ikke. Litt på siden av emnet "Hvor er dette", men spesielt i seilskutetiden var det utrolig mange forlis fra Koster og sydover. Her en statistikk for området Koster til litt syd for Väderöarne. Og her et kart for området Koster ned mot Gule Humpen med anmerkninger for forlis i perioden. Kart og tekst er fra boken Skeppsbrott av Reiner Sörensen som bodde på Kalvön utenfor Havstensund. Redigert 19.Desember.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Meget interessant Lars! Den boka skulle jeg gjerne hatt tak i Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Tydelig at lengselen mot en ny sesong er på topp! For da øker aktiviteten i denne tråden!??? Så her kommer sikkert en lett en! Hvor er dette? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sitrin Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Er det Reddakskanalen Erikda? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lars H. Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Komodo skrev 1 time siden: Meget interessant Lars! Den boka skulle jeg gjerne hatt tak i Jeg kjøpte den av forfatteren (død nå) en gang vi lå på Kalvön. Litt mer fra boken, flere kart og historier finner du her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Sitrin skrev 27 minutter siden: Er det Reddakskanalen Erikda? Ja det er riktig!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Og hvor så dette? Denne er vel litt vanskeligere vil jeg tro! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fuglen Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Tenkte først på Peterhead, Scotland, pgaall mosen på takene. Men det ser litt for fint ut. Holland? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.