Luske_Ludvig Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Hvor er dette da? Link to post
Bergen Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Jomfruland? Link to post
Maika Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Bergen skrev 7 minutter siden: Jomfruland? Regner med at det var mitt du gjettet på, i så fall feil land :D Link to post
Worry II Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Maika skrev 12 minutter siden: Regner med at det var mitt du gjettet på, i så fall feil land :D Er du på Agersjø i DK ? Link to post
Gunga Din Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Hjelm …….litt sør Grenaa… S/Y Gunga Din Link to post
Maika Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Gunga Din skrev for 3 timer siden: Hjelm …….litt sør Grenaa… Korrekt, artig liten øy:) Link to post
Mort1 Svart 4.September.2024 Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Luske_Ludvig skrev for 20 timer siden: Hvor er dette da? Er bildef tatt fra Hidlefjedlet? Med utsikt mot Barmane på Algrøyna? Link to post
Luske_Ludvig Svart 4.September.2024 Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Korrekt Mort1 Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Litt stille i denne tråden nå, men er det noen som kjenner seg igjen på dette bildet fra 30-tallet? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Lars H. skrev Just now: Litt stille i denne tråden nå, men er det noen som kjenner seg igjen på dette bildet fra 30-tallet? Min første tanke var Lille Danmark ved Sandvika, men landskapet rundt stemmer ikke. Deretter tenkte jeg på Bakkeskjær ved Holmsbu, men jeg tror ikke det matcher helt heller. Så da overlater jeg det til proffene å finne rett svar. 👍🏻 SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Du er nok på feil jorde, mange 10-tals Nm unna. Jeg kan opplyse om at husene til høyre er nesten identisk med slik de er idag. Holmen til venstre er fullstendig endret. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
1stPeregrine Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Är det Gullholmen, Bohuslän? Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Det var litt nærmere, men ikke helt rett. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Er vi nedover mot Gøteborgstraktene? I områdene hvor du dupper rundt hver sommer? (Ikke at jeg tror du tok dette bildet på sommerferien 1937, altså) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Førstefender Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Lars H. skrev 1 time siden: Litt stille i denne tråden nå, men er det noen som kjenner seg igjen på dette bildet fra 30-tallet? Klädesholmen? Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Popeye70 skrev 33 minutter siden: Er vi nedover mot Gøteborgstraktene? I områdene hvor du dupper rundt hver sommer? (Ikke at jeg tror du tok dette bildet på sommerferien 1937, altså) Nå nærmer du deg veldig, vi er gjerne innom dette stedet både på sydgående og nordgående. Da ligger vi ved holmen omtrent der fiskebåten ligger på bildet. Førstefender skrev 7 minutter siden: Klädesholmen? Nix, lengre sydover. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Lars H. skrev 2 minutter siden: Nå nærmer du deg veldig, vi er gjerne innom dette stedet både på sydgående og nordgående. Da ligger vi ved holmen omtrent der fiskebåten ligger på bildet. Nix, lengre sydover. Da er det vel Knippla da ;) Link to post
Popeye70 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Det må vel være Källö Knippla, ja. Ville kanskje gjettet på Hunnebostrand, men ettersom bildet er fra sør for Klädesholmen så er Hunnebostrand ekskludert. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Bingo! Bildet er fra boken "Bohuslän i svartvit" av Bertel Quirin der han har samlet utallige bilder av kysten i gamle dager og så selv tatt bilder i nyere tid fra samme retning og utsnitt. Her Knippla fra 30-tallet og for 25 år siden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Er det forresten noen som vet hvordan det har gått med oppbyggingen av matvarebutikken etter den fæle brannen? Et annet kjent sted på Bästkusten, Smögen. ikke store endringene på bebyggelsen. Her i 1945 og her i 2000 Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Her to andre bilder fra Bertel Quirin sin bok, Grebbestad i 1924 og i 2000. Her er det store forandringer, men flere bygninger fra 1924 finnes fremdeles. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Lars H. skrev 22 minutter siden: Er det forresten noen som vet hvordan det har gått med oppbyggingen av matvarebutikken etter den fæle brannen? Det er en liten Coop der, med post og Systembolag, men den butikken som brant ned er vel ikke erstattet. Dette bildet er fra 2025. Det ser ikke ut til at noe nytt bygg er reist på tomten: SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Dewn midlertidige brakkebutikken var på plass sist sommer og branntomten planert. Systembolag har det aldri vært på Knippla, kun utleveringssted for varer fra Systembolaget. Men noen som vet hvordan det går med nybygget som skulle være klart til sommeren? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars De var utrolig heldig med vindretningen under den fæle brannen, med motsatt retning kunne det gått riktig ille. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn