Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Prøver en jeg også........hvor er det?

bildet heter rett-og-slett BP_RoedtMerke.jpg.

Walter, er du ikke i nærheten av Lera da? helt øst, på vei inn mot Kjøkøysundet. Dvs akkurat innseilingen mot det. Tror du befinner deg i nærheten av Stangeskjær og ser nord-øst mot lykta på Mule, eller hva den holmen heter??

.....Tror du befinner deg i nærheten av Stangeskjær ....

Det ER Stangeskjær lykt ved Mulen du ser der, ja GeirFrode - bra! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

P1010023_reduced.jpg Kjent sted for mange. Hvor?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det er noe med den silhuetten i bakgrunnen der.....

Blir bare gjetting, men kan du være like nord for Verdens Ende tro? Bilde tatt fra sydvestre kant av Hvasser, mot Tjøme??

:nonod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Nettopp - der var jeg innom senest i sommer. Det tredje bildet gjorde det jo enklere.
Jeg tenkte også på denne havnen (Björkö) i sommer, men det ble Källö Knippla i stedet. Hvordan er det med gjesteplasser på Björkö? Hvordan fortøyer en, eget anker, utliggere, akterfortøying i bøye el.? Ligger en lunt, og hvor i havnen er gjesteplassene? Og ellers, er det et sted å anbefale?

Lars H. :flag_sw:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har vært innom Bjørkø 2 ganger hvert år de siste 6 -7 årene, en gang på vei sør-østover og en gang på returen.

Vi bruker Bjørkø hovedsakelig til proviant og dieselpåfylling.

De bofaste preges av å være sindige, vennlige og hjelpsomme. Min erfaring er at "turist-trykket" er mindre enn i de andre mer kjente havnene på Vestkysten, dette kommer kanskje av at det er de mer vestliggende havnene nær Gøteborg som benyttes av nordmenn. Det er usedvanlig sjelden at jeg møter nordmenn her.

Det er flere steder å fortøye. Det ene er rett nord, BB side etter innseiling gjennom moloåpning. Jeg har da fortøyd med baug inn og med uteliggere.

Ellers er det også noen ganger fortøyningsmuligheter litt lenger inn i bassenget, omtrent rett frem for molo-åpning. Har også sett gjesteseilere legge til SB for moloåpningen.

Butikken (ICA) ligger ca 500 meter fra kai (med diesel, bensin og vann).

Nja... ligner litt på Nord Koster

:yesnod: Nemlig. Tatt fra Kosterundet og Nordover mot utkikkstårnet.

ad. planlegging:

Har tatt frem et bilde fra et område mange passerer men kanskje unnlater å se på.

Øya har mange firkantede steiner som anvendes til å bygge mange steinskulpturer.

Disse rager nærmest som "soldater" opp mot horisonten.

Hvor montro?

steinskulpturer.jpg

Og her er noe mer detaljer fra en skulpturene:

skulptur.jpg

Øya har mange firkantede steiner som anvendes til å bygge mange steinskulpturer.

Tjaa. Navnet på øya husker jeg ikke i farta, men du er rett på utsiden av Grebbestad, ikke sant?

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Du er veldig nær.

Kan si så mye at dette er ved innseilingen til en lagune som jeg personlig liker atskillig bedre enn Gluppø,

som nesten alltid er overfylt.

Jeg venter litt med nærmere stedsbeskrivelse inntil andre Vestkystseilere har tenkt seg om.

Men rem er som alltid observant...

Du er veldig nær.

Kan si så mye at dette er ved innseilingen til en lagune som jeg personlig liker atskillig bedre enn Gluppø,

som nesten alltid er overfylt.

Jeg venter litt med nærmere stedsbeskrivelse inntil andre Vestkystseilere har tenkt seg om.

Men rem er som alltid observant...

Hvis REM har rett så tipper jeg på Bjørnåsen som ligger syd-øst for Otterøn utenfor Grebbestad.

Korrekt.

Bjørnåsen er etter mitt skjønn en øy som besøkes for sjelden av nordmenn.

Ligger ved innseilingen til Musøseltan - som er en fantastisk lagune.

For de som er ukjent i området, ligger området omtrent midt mellom Grebbestad og Fjellbacka, litt til venstre (dvs vest).

Noe av "indrefileen" i Bohuslen.

Redigert av roaldbj (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...