At-le Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Aha, da må det være Björkö. Lars H. JA helt riktig. At-le Link to post
roaldbj Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Bilder tatt i dag - mange kjenner de nok igjen? og dette med sola litt sterkere: Link to post
Lars H. Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Hadde du dreiet kameraet litt lenger mot høyre, hadde du sett den tomme båtplassen min! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 (redigert) Flott Lars H. Øynene dine er gode selv om du er pensjonist. Stedet er Son, sett fra brua ved Sonskilen, utsyn mot syd-vest. Redigert 16.Desember.2006 av roaldbj (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Hei. Her et stemningsbilde til (sorry for dårlig kvalitet) fra havnen, garntørket i bakgrunnen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
GeirFrode Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Prøver en jeg også........hvor er det? bildet heter rett-og-slett BP_RoedtMerke.jpg. Walter, er du ikke i nærheten av Lera da? helt øst, på vei inn mot Kjøkøysundet. Dvs akkurat innseilingen mot det. Tror du befinner deg i nærheten av Stangeskjær og ser nord-øst mot lykta på Mule, eller hva den holmen heter?? Link to post
Walter_S Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 .....Tror du befinner deg i nærheten av Stangeskjær .... Det ER Stangeskjær lykt ved Mulen du ser der, ja GeirFrode - bra! :o) Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirFrode Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Synes det var noe kjent med det merket der ja. Har jo siktet på det noen ganger. Flott bilde også forresten. Link to post
REM Svart 16.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2006 Kjent sted for mange. Hvor? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Baywatch Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Kan ikke se at vi har fått svar på denne? Hvilken by ser vi i det fjerne og fra hvor er bildet tatt? Jeg har foreslått Jørpeland. Link to post
Fenix Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Aha, da må det være Björkö. Lars H. Nettopp - der var jeg innom senest i sommer. Det tredje bildet gjorde det jo enklere. Link to post
GeirFrode Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Kjent sted for mange. Hvor? Det er noe med den silhuetten i bakgrunnen der..... Blir bare gjetting, men kan du være like nord for Verdens Ende tro? Bilde tatt fra sydvestre kant av Hvasser, mot Tjøme?? Link to post
REM Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Det er noe med den silhuetten i bakgrunnen der.....Blir bare gjetting, men kan du være like nord for Verdens Ende tro? Bilde tatt fra sydvestre kant av Hvasser, mot Tjøme?? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Nettopp - der var jeg innom senest i sommer. Det tredje bildet gjorde det jo enklere.Jeg tenkte også på denne havnen (Björkö) i sommer, men det ble Källö Knippla i stedet. Hvordan er det med gjesteplasser på Björkö? Hvordan fortøyer en, eget anker, utliggere, akterfortøying i bøye el.? Ligger en lunt, og hvor i havnen er gjesteplassene? Og ellers, er det et sted å anbefale? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Jeg har vært innom Bjørkø 2 ganger hvert år de siste 6 -7 årene, en gang på vei sør-østover og en gang på returen. Vi bruker Bjørkø hovedsakelig til proviant og dieselpåfylling. De bofaste preges av å være sindige, vennlige og hjelpsomme. Min erfaring er at "turist-trykket" er mindre enn i de andre mer kjente havnene på Vestkysten, dette kommer kanskje av at det er de mer vestliggende havnene nær Gøteborg som benyttes av nordmenn. Det er usedvanlig sjelden at jeg møter nordmenn her. Det er flere steder å fortøye. Det ene er rett nord, BB side etter innseiling gjennom moloåpning. Jeg har da fortøyd med baug inn og med uteliggere. Ellers er det også noen ganger fortøyningsmuligheter litt lenger inn i bassenget, omtrent rett frem for molo-åpning. Har også sett gjesteseilere legge til SB for moloåpningen. Butikken (ICA) ligger ca 500 meter fra kai (med diesel, bensin og vann). Link to post
bliss X Svart 17.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag. Ingen Astor regel gjelder Link to post
Quantum Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Dette er nok Sjursøya . Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Kjent sted for mange. Hvor? Nja... ligner litt på Nord Koster Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
REM Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Nja... ligner litt på Nord Koster Nemlig. Tatt fra Kosterundet og Nordover mot utkikkstårnet. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Har tatt frem et bilde fra et område mange passerer men kanskje unnlater å se på. Øya har mange firkantede steiner som anvendes til å bygge mange steinskulpturer. Disse rager nærmest som "soldater" opp mot horisonten. Hvor montro? Og her er noe mer detaljer fra en skulpturene: Link to post
REM Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Øya har mange firkantede steiner som anvendes til å bygge mange steinskulpturer. Tjaa. Navnet på øya husker jeg ikke i farta, men du er rett på utsiden av Grebbestad, ikke sant? Redigert 18.Desember.2006 av rem (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Du er veldig nær. Kan si så mye at dette er ved innseilingen til en lagune som jeg personlig liker atskillig bedre enn Gluppø, som nesten alltid er overfylt. Jeg venter litt med nærmere stedsbeskrivelse inntil andre Vestkystseilere har tenkt seg om. Men rem er som alltid observant... Link to post
Flytestein Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Du er veldig nær. Kan si så mye at dette er ved innseilingen til en lagune som jeg personlig liker atskillig bedre enn Gluppø, som nesten alltid er overfylt. Jeg venter litt med nærmere stedsbeskrivelse inntil andre Vestkystseilere har tenkt seg om. Men rem er som alltid observant... Hvis REM har rett så tipper jeg på Bjørnåsen som ligger syd-øst for Otterøn utenfor Grebbestad. Link to post
Gunga Din Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) det tipper jag oxo eller kan det vare Påskön Redigert 18.Desember.2006 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Korrekt. Bjørnåsen er etter mitt skjønn en øy som besøkes for sjelden av nordmenn. Ligger ved innseilingen til Musøseltan - som er en fantastisk lagune. For de som er ukjent i området, ligger området omtrent midt mellom Grebbestad og Fjellbacka, litt til venstre (dvs vest). Noe av "indrefileen" i Bohuslen. Redigert 18.Desember.2006 av roaldbj (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn