roesok Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Her ligger vi til ankers inne i ei bukt på ei øy!Hva heter øya og plassen vi ligger? Tja, siden det er en øy så kan det kanskje være en bukt på østsiden av Aukra., Hoksnes- eller Eikremsbukta? Ellers synes jeg sauene, som står i samlet flokk klar til å angripe tre fredelige kuer ser litt skumle ut. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Seastar Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Du har nok rett, "@ha", - det er nok mere utover i den retningen ja, - ut mot "Ormen Lange". Men, - vær ikke redd for de "sauene", som du ser i bildet , de er så mange at de ikke greier å komme til enighet om noe angrep......, med det første! NB! Du må få ut båten, så vi kan treffes neste gang jeg "glir" forbi ute på Røsok, - på en av mine mange turer ute i dette farvannet helt ute i "Storhavet" Link to post
mateco Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 (redigert) Tja, siden det er en øy så kan det kanskje være en bukt på østsiden av Aukra., Hoksnes- eller Eikremsbukta? Ellers synes jeg sauene, som står i samlet flokk klar til å angripe tre fredelige kuer ser litt skumle ut. Helt riktig roesok!! Aukra og Eikrem!! Ja de "traktor-egga" er ready til angrep og farlige for kyrne (Beklager daarlig bildeopploesning!!) Bjoern Og til dere som legger ut oppgave bilder: Hvorfor ikke skrive litt om bildet i svaret? F.eks. Når på året bildet ble tatt ? Årstall? Litt om stedet? Etc. Gjør det litt morsommere å lese for en som ikke har besøkt plassen og kanskje skjerper intressen for stedet? Bare et lite hint! Redigert 23.Februar.2009 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
ing Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Kvar viser kua vegen? Astor regel eller ikkje............bildet må være tatt mellom Sørebrandal og Koparneset (Bjørlykke) og en ser Koparneset til høgre og innover Rovdefjorden ? "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Bruningen Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor har jeg og Karoline på rotur? Kritisk -men stabilt..... Link to post
mateco Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor har jeg og Karoline på rotur? Jeg prøver nå jeg da!!! Er det Gjemnesstranda og Batnefjorden vi ser i bakgrunnen? Isåfall er du kanskje i Nærheten av Torvikbukt eller Bergsøya/Aspøya ?? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bruningen Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Nei.... Om du tar distansen fra Baljsund til Batnefjorden er du halvveis (i rett retning også...) Kritisk -men stabilt..... Link to post
mateco Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Nei....Om du tar distansen fra Baljsund til Batnefjorden er du halvveis (i rett retning også...) ehhee Vitenskapelig til verks Med kart og linjal kommer jeg da ca. til Langfjorden i Romsdalen?? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bruningen Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Det er "hovedfjorden", men dette er en liten sidefjord, der vi lå i uthavn to dager i sommer. Første sommeren med familien i båt, og traff midt i 30 graders ukene i månedsskiftet juli / august. Turen fra Vatne på sunnmøre, via Tautra, Sekken, Veøya, xxx, Nauste, Eidsvåg, Molde, Midsund var helmaks! Var egentlig gjenoppleving av et barnomsminne da vi var på båttur med 27 ft dorry tidlig på -70 talet, inn gjennom Langfjorden. Plattingdans i småbåthavna på Nauste (Eresfjorden) er forresten en happening Men uvant med tropenetter natt etter natt på våre kanter Kritisk -men stabilt..... Link to post
mateco Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor ligger vi fortøyd på dette bildet? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
bellen Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Astor regel eller ikkje............bildet må være tatt mellom Sørebrandal og Koparneset (Bjørlykke) og en ser Koparneset til høgre og innover Rovdefjorden ? Stemmer Link to post
roesok Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor i Møre og Romsdal finner vi denne fine sandstranda? Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
jonn Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 (redigert) Hvor er Halcoen ankret opp? Redigert 23.Februar.2009 av jonn (see edit history) Link to post
jonn Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 roesok, dette må vel være Farstadstranden, nesten syden, untatt vannet.... Link to post
frank_berger Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Noen som kjenner seg igjen her? Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
roesok Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 roesok, dette må vel være Farstadstranden, Stemmer det. Ditt bilde er jeg usikker på. Ser det er en holme der. Er dette en plass i Romsdalsfjorden? Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Gerhard Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 (redigert) Ja det tror jeg. Loshytte oppe på fjellet til venstre, ikke sant? Samme sted, annen vinkel: Ikke loshytta du ser, den er bak ryggen på fotografen. Gerhard Redigert 23.Februar.2009 av Gerhard (see edit history) Link to post
jonn Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Nei, må nok til vakre Nordmøre Link to post
frank_berger Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hehe Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Gerhard Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor? Gerhard Link to post
Tranen2 Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hvor er vi her da? Jeg var på hytta og slappet av etter en fisketur. I det fjærne hørte jeg en merkelig lavfrekvent gurglende motorlyd. Var det fly? Var det jordskjelv? Eller var det en heftig båt...? Her hadde jeg god tid til å hente kameraet og fra et åpent vindu åpenbarte dette synet seg med den heftigste motorlyden du kan tenke deg: Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
jonn Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 (redigert) På "pekail øya" Langøysundet. Gått der mange ganger. På vei til Nordmørsfjordene Redigert 23.Februar.2009 av jonn (see edit history) Link to post
Tranen2 Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Den var nok lett for lokalkjente, ja. Heftig båt! Denne tok sundet pent, men som du ser så står naustet vårt rett i sundet og det værste vi vet er når store cabincruisere kommer. De slakker høflig opp til ca halvfart, da når båten lager STØRST bølger! Vi har fått skader på både personer og båt... Men, men... noen vil jo alltids ha hodet under armen.... Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
jonn Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Som utflytta Nordmøring, bor i Molde no. Averøy er det mange fine plasser, har gått nesten alle plasser, men ikke yttre leia. Var en tur i 2007, kjørte da indre, på kornstadfjorden- freifjorden-langøya etc. Har overnattet i Ingeborgvika, og på Håholmen. Link to post
saga Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 (redigert) Hvor ligger vi fortøyd på dette bildet? På Grisvågleira på Forøya med Svenøya i bakgrunnen - i Elnesvågen. Sommerstedet vårt er forresten det røde huset som du så vidt kan skimte på sletta i bakgrunnen. Redigert 24.Februar.2009 av saga (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn