Arnstein Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Sitat Hej Arnstein Sjernaroeyane (det var vad din bild hette innan du bytte navn ! ) jag tycker båten likner veldi mye på Amundsens; Gjöa ! Hå, jukser du også? :nono: Jeg var litt for sløv i tankegangen. Skiftet filnavnet før det hadde gått 5 min., men innen den tid hadde du Gunga Din tatt den obligatoriske "properties"-sjekken. Sjernarøyane er korrekt. I bakgrunnen ser vi Tjul, en av seks øyer som danner fellesbetegneslen Sjernarøyane i Finnøy kommune. Veldig fin øygruppe i sørlige kant av Nedstrandsfjorden i midtre Ryfylke (Boknafjordbassenget - nord for Stavanger). Anbefales på det sterkeste for alle båtturister. Jakten heter "Brødrene af Sand" (flott navn og fin skute). Historikken og hvordan den blir brukt idag kan leses her Brødrene af Sand. mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gunga Din Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Sitat Hå, jukser du også? :nono: Jeg var litt for sløv i tankegangen. Skiftet filnavnet før det hadde gått 5 min., men innen den tid hadde du Gunga Din tatt den obligatoriske "properties"-sjekken. Jakten heter "Brødrene af Sand" (flott navn og fin skute). Historikken og hvordan den blir brukt idag kan leses her Brødrene af Sand. Kunne liksom ikke låte bli...... skall ha bedre karaktär neste gang båten er veldi fin har varit inne o tittat lite på deras hemsida! S/Y Gunga Din Link to post
PanPan Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Sitat Kunne liksom ikke låte bli...... skall ha bedre karaktär neste gang ....og det skal vi liksom tro på? :lol: Link to post
Suzuki Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Sitat Kunne liksom ikke låte bli...... skall ha bedre karaktär neste gang Sitat Svensker !! :lol: Suzuki No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 15.September.2004 Link til dette innlegget Svart 15.September.2004 Til Panpan o Suzuki ! ni er bare avundsjuka för ni ikke hann på dom 5 min som stod tilbuds S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Hvor er dette? Og hva har det med Juli neste år å gjøre? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
PanPan Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Hvor er dette? Og hva har det med Juli neste år å gjøre?Det er en grensebøye mellom Norge og Sverige fotografert fra syd-siden. Jeg tror øyene eller skjærene med varde på ligger på utsiden av Tisler. Da kan det være grensebøye nr. 4....eller? Hva det har med Juli neste år å gjøre? Tja, noen går kanskje nordover her igjen først Juli neste år?? Link to post
Fenix Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Det er vel Heia som ligger på utsiden? I juli går det jo en regatta i dette farvannet - er det den du mener? Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Ja. Nei. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lars H. Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Og hva har det med Juli neste år å gjøre?Unionsoppløsningen 1905. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Unionsoppløsningen 1905. Lars H. Fra nettstedet www.hundrearsmarkeringen.no: 7. juni: Unionen med Sverige erklæres for opphørt å eksistere, da Kongen har erklært seg ute av stand til å danne ny regjering, og derfor etter Stortingets fortolkning har opphørt å fungere som norsk konge. Stortinget gir Michelsens regjering i oppdrag å overta rikets regjering midlertidig i Kongens sted, til nytt statsoverhode er på plass. 28. juli: Riksdagen vedtar Sveriges krav for å bidra til en oppløsning av unionen. 12.-13. august: Folkeavstemming gir 368 208 ja og 184 nei til oppløsning av unionen. Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Herrene har rett. Dette er grensebøye nr. 1 på Ankerhausene, med Heia i bakgrunnen. Forbindelsen til Juli neste år, er at vi da vistnok skal feire at denne bøyen fikk noen signifikans. Etter min mening den verste ulykke som har råka landet siden Svartedauen. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Forbindelsen til Juli neste år, er at vi da vistnok skal feire at denne bøyen fikk noen signifikans. Etter min mening den verste ulykke som har råka landet siden Svartedauen. Juni, altså.... For min del feirer jeg like gjerne "freden i Roskilde", da Sverige overtok Bohuslän. Det sikret store områder fritt for hyttebygging og supre uthavner for oss alle! Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Uff, jeg skjemmes. Ja hytter blir det fler av, se denne: http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20.../109180197/1089 Det ser ut til at lokalpolitikerne har ingenting forstått av diverse aksjoner i den siste tid. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lars H. Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Hei. Men hva slags flagg skal vi ha på hekken neste år da, norsk, svensk, dansk eller kanskje et med "sildesalat". Begivenheten bør vel markeres? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Der er vi inne på noe annet. Jeg har sett at noen har seilt rundt med "sildesalat", begge versjoner. Jeg har lenge vært på jakt etter en. Bruktsjappa ved kjerketorvet i Strømstad solgte dem en stund, men han har ikke fler. Eller skal vi kanskje ha, ja, et blått et med stjerner i? (Ja, jeg veit det var OT, kunne ikke dy meg). Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Hei. Men hva slags flagg skal vi ha på hekken neste år da, norsk, svensk, dansk eller kanskje et med "sildesalat". Begivenheten bør vel markeres? Lars H. Dette er ved siden av tema, men jeg kunne ikke dy meg, sorry. Det varer helt sikkert ikke lenge, innen mange av båtene i den norske, svenske og danske fritidsflåte har et blåt flag med gule stjerner vaiende fra hekken Enkelte har det allerede. Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Lars H. Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Jeg har sett at noen har seilt rundt med "sildesalat", begge versjoner. Jeg har lenge vært på jakt etter en. Og jeg har vært på jakt etter Bohuslän-flagget, noen som vet hvor jeg får tak i et slikt! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Den før omtalte bruktsjappa i Strømstad, og båtbutikken på Torskholmen. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat Eller skal vi kanskje ha, ja, et blått et med stjerner i? Slik? Link to post
Fenix Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Det er jo så j...ig vær ute - så hva annet har vi å gjøre. Hvor er dette: Link to post
Astor Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 På en av våre lengre turer var vi innom denne populære uthavnen. Elsket av mange, hatet av andre. 10 minutters gange fra hjemmehavnen på Sætre finner vi Sandspollen. Helt riktig. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Walter_S Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat .......denne populære uthavnen......Sandspollen i Indre Oslofjord? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Quantum Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Sitat denne populære uthavnen. Elsket av mange, hatet av andre. Kan det være den samme som denne? Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Husky Svart 18.September.2004 Link til dette innlegget Svart 18.September.2004 Hiver meg på denne tråden jeg også, noen som vet hvor dette er? Litt uvant vinkel for noen kanskje , men sikkert mange som har vært på tur i området. mvh Espen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn