Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

ja du får sove på saken, visst dom stöpte ovner, men dom stöpte noet annet oxo..........

Alle støperiene støpte sk. fremmede produkter i tilleg til egne. Dvs. at de støpte på oppdrag fra motorfabrikanter og andre som benyttet støpejern i sine produkter. Jeg tror vi skal til et sted som produserte båtmototer eller båtutstyr forøvrig. Fredrikstad feks. eller kanskje Tønsberg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Alle støperiene støpte sk. fremmede produkter i tilleg til egne. Dvs. at de støpte på oppdrag fra motorfabrikanter og andre som benyttet støpejern i sine produkter. Jeg tror vi skal til et sted som produserte båtmototer eller båtutstyr forøvrig. Fredrikstad feks. eller kanskje Tønsberg?

både ja og nei..........du er på rett veg (riktning!)............men ikke motorer !!

S/Y Gunga Din

............men ikke motorer !!

Men fyrlykter kanskje? Gjesp, nå går jeg å  :sleep:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Men fyrlykter kanskje? Gjesp, nå går jeg å  :sleep:

Da satser jeg på at det er Færder Fyr !?!?

Fy så nysgjerrig man blir av slike nøtter.

Legger derfor inn en ny dere kan bryne dere på - de fleste som kjører denne veien vet ikke at denne flotte havna finnes.

Bilde

Da satser jeg på at det er Færder Fyr !?!?

Fy så nysgjerrig man blir av slike nøtter.

Legger derfor inn en ny dere kan bryne dere på - de fleste som kjører denne veien vet ikke at denne flotte havna finnes.

Bilde

Hej Carmen !

Jag tror att dette er Trollhätte kanal, du ligger alldeles utanför 1800 og 1844 år led,

de som ikke er i bruk........ du kommer hit genom att ikke ta o gå rett in i 1916 år slusser

de som er i drift, utan fortsette rakt fram opp mot vattenfallen o kraftstationerna  !

her er en bild tagen nerifra der båtarna ligger og opp mot den plass der du tog din bild!

Bilde

stemmer dette eller er jag helt ute o cyklar??

S/Y Gunga Din

Hej Carmen !

Jag tror att dette er Trollhätte kanal, du ligger alldeles utanför 1800 og 1844 år led,

de som ikke er i bruk........ du kommer hit genom att ikke ta o gå rett in i 1916 år slusser

de som er i drift, utan fortsette rakt fram opp mot vattenfallen o kraftstationerna  !

her er en bild tagen nerifra der båtarna ligger og opp mot den plass der du tog din bild!

stemmer dette eller er jag helt ute o cyklar??

Hei.

Jeg får bare si som Sten Broman gjorde på TV for mange år siden - Just presis -

Neste gjestehavn for oss var Kungälv på turen ut mot havet.

Vidar

Siden søndagbåtsturen "blåste bort" i dag - Bilde

- kan vi jo gjette oss til noen sommerminner: Hvor er det?

Husker IKKE hva selve stedet heter - kartene ligger i båten - men vet hvor det er geografisk....

Tips: Sønnafor Ferder!

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Siden søndagbåtsturen "blåste bort" i dag -

- kan vi jo gjette oss til noen sommerminner: Hvor er det?

Husker IKKE hva selve stedet heter - kartene ligger i båten - men vet hvor det er geografisk....

Tips: Sønnafor Ferder!

Kjenner meg igjen men tar ikke stedsnavnet i farta. Svarer Båhuslan, men får vel ikke riktig på det eller? :lol:

ad. planlegging:

Bilde

Vakker ikke sant, men hvor er vi?

Beskrevet i "3 vackor i båhuslan"

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Hei.

Kan det være i sundet mellom Hamburgö og Lille Hamburgö, altså på utsiden av Hamburgsund?

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

... sundet mellom Hamburgö og Lille Hamburgö, altså på utsiden av Hamburgsund?  :yesnod:  :yesnod:  :yesnod:

Helt korrekt Lars H! Kløpper med særdeles god hukommelse! :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:yesnod:

Jeg prøvde å fjerne Oscarsborg i bakgrunnen. Bildet er noen år gammelt.

Lyset som var satt opp ytterst på steinmoloen er borte. Det ble satt opp av fiskarlaget.

Nå jobbes det med å få renna 50 meter bred.

På sensommeren var det umulig å treffa renna når strømmen var stri. Jeg gikk østafor staken med hjertet i halsen. Men nå blir alt såp mye bedre.

Det eneste det nå krangles om er hvor steinene skal fraktes hen. Hurum mener de har krav på disse da de hører med til historien. En båtforening vil gjerne ha dem. Det samme vil Follo.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...