Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Siden denne tråden kom opp igjen, og jeg sitter her og kjeder meg, kan jeg jo alltids legge ut et bilde. Muligens litt for lett kanskje.... :rolleyes:

Nord for Smøgen kanskje, passasjen ved Hasseløsund?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Dette er nord for Stadtlandet, Lofoten, en eller annen plass..

Mitt tildelskommet og aldrende minne mener å finne noe rusk bak i gjernebarken om å ha sett den snøtoppen til høyre etter en del turer nordover i hine hårde dager.. (leses som ung sjømann, er jeg på gjordet eller har fylla skjylda..den gang.........)

hehe, nokså nært lofoten, Dette er brua over raftsundet, nord i sundet. Jeg er i området nokså ofte. Brua er nå ferdig, og blir en del av fastlandsforbindelsen til Lofoten.

Er dette Korshavn?, jeg var i Korshavn da jeg kjøpte med båt i sommer, det kan ligne litt. Men nå ser jo disse idylliske plassene nokså like ut for meg :smiley:

Det er vel fra samme sund (plass) som bilde i innlegget over ditt. Ser du på det andre bildet så er det broen over til Smøgen man ser i bakgrunn. Stemmer ikke det. Har kjørt sundet selv med jolla, men ikke båten.

Er dette Korshavn?, jeg var i Korshavn da jeg kjøpte med båt i sommer, det kan ligne litt. Men nå ser jo disse idylliske plassene nokså like ut for meg :smiley:

Det er nok ikke Korshavn, nei. Det er som OLPI nevner, fra samme stedet som det andre bildet mitt, bare litt lenger inn. Husker ikke hva sundet egentlig heter, men det kalles ihvertfall for "Pinan".

Broen i bakgrunnen er Smøgenbroen. Dvs, broen mellom Kungshavn og Smøgen.

:yesnod: Regner med at det er "Pinan" du mener. Var nok litt for lett ja. :smiley:

Her er et bilde tatt i det vi runder "hjørnet". Morsomt lite sund å seile gjennom på vår vei nedover Svenskekysten. Ser jo nesten hva slags pålegg folk har på brødskiva si når vi går gjennom der. :lol:

Jeg har gått forbi Smøgen en haug med ganger, men aldri gjennom dette sundet. Hvor dypt er det her? Får jeg trøbbel med mine halvannen meter?

Jeg har gått forbi Smøgen en haug med ganger, men aldri gjennom dette sundet. Hvor dypt er det her? Får jeg trøbbel med mine halvannen meter?

Jeg og pappa gikk gjennom der sommeren 2004. Pappa i HR 29. Jeg i Bavaria 32. Det var en del gress på kjølen - men vi var ikke nedi. Tror det er 2 meter på det miste der. Og det er en liten perle :yesnod:

VI glemte å gå innom der i år - antakelig fordi vi stoppet og badet i bukta syd for sundet og badet. 22 grader i vannet var det den dagen :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hej Fenix !

du tar dig igenom der, skall ikke vara några problem !

det man skall vare litt obs på er att det kan vara mye båt der på ferien o det er veldi trångt +

att 'kanalen' gör en '90 gradare' längst ner i söder, så att man ser ikke alltid vilka möten man får !

1,95 vid normalvann, har sett en båt som gick på vid 5-knopstavlan i Geirfrodes bild, så der bör man

hålla ut lite + att som linken beskriver vid den mest norra sjöboden er det som grundast !

Pinan / Hasselösund ligger sedan ett par år tilbaks i vårt eminenta Havneforum

S/Y Gunga Din

Hej Fenix !

du tar dig igenom der, skall ikke vara några problem !

Da får dette bli neste års lille sukkerbit. I år har båtsesongen for mitt vedkommende vært mildt sagt elendig, noe som dels skyldes mye halloi rundt flytting, dels en håpløs gammal motor, og dels mye dårlig vær i sommer. Men jeg har da underveis fått skiftet både seil og motor, og til og med startbatteri nå på tampen, så neste års sesong skal i allefall ha de beste forutsetninger.

Jeg trafikkerer jo Bohuslenkysten årvisst, og er alltid på jakt etter noe som er litt annerledes. Samtidig skal det ikke være så veldig annerledes - da kunne jeg jo gått for noe helt annet.

Da får dette bli neste års lille sukkerbit. I år har båtsesongen for mitt vedkommende vært mildt sagt elendig, noe som dels skyldes mye halloi rundt flytting....................

:lol::lol:

Samma her, har oxo flyttat, fikk därför bare 3 uker i båten!

varav en uke i nye farvatten..Mariagerfjorden

men neste år skall det bli minst 6 uker har varslat chefen redan ! :smiley:

S/Y Gunga Din

Altså inn mot Hobro? Var det fint?

Hobro er en idyllisk og sjarmerende dansk landsby. Har bodd der flere ganger. Har også gått turen ut Mariagerfjord. Også den idyllisk om men noe lang, og trang til tider for seilbåter. Har du båten innerst i fjorden ved Mariager er det et drøyt helgeprosjekt før du ser åpent vann. Husker ikke lengden nøyaktig men vil anslå den til 8-10 mil?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Det kan være trangt om plassen langs vår langstrakte kyst. Denne skipperen var hurtig på hornet n¨r lystbåter dukket opp i farvannet. Hvor er dette?

Tja? Kan det være en av lastebåtene som går til Dyno på Sætre? Hvorom allting er, varianter av det skiltet vi ser i forgrunnen har jeg sett dukke opp forskjellige stedet. Hva betyr de? Er det et nordmerke?

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...