Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Hei.

Jeg husker også godt en gang vi var på biltur da jeg var guttunge. Vi kom rundt en sving, og plutselig forsvant grusveien ut i et vann! Far rakk og bremse, og etter å ha ringt med en bjelle som hang der, kom fergen sigende over med ferjemannen sveivende! Tror det var i nærheten av Sannidal på Sørlandet en gang tidlig på 50-tallet, for vi hadde fremdeles en Hudson Teraplane 1939 modell. I 55 skiftet far til en Opel Rekord Olympia.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Var på jobb lille julaften og tok dette bildet. Det er nok mange som har vært her, men ikke nfullt så mange som har sett stedet uten båter.

Hvor står jeg, og hva jobber jeg med/på?

Mons

Bilde

Ble visst litt vanskelig..

Snudde meg 90 grader og tok dette bildet, og nå forventer jeg at noen klarer det!

Bilde

Mons

Mons

Jeg fant et morsomt bilde på nettet som jeg simpelthen stjal til dette formål, men jeg skal sørge for behørig kreditering når svaret er avgitt. Hvor er dette? Astorregelen gjelder, ihvertfall for dem som har sett bildet før.

Horten!

Nei! :wink:

Bildets Url er https://baatplassen.no/bildearkiv/0/940/HVOR_NAA.jpg

Har du kikket Lars ?

Legg merke til at filnavnet er HVOR_NAA.jpg. Horten står der brukernavnet til den som har lagt det inn pleier å stå. Har Fenix tidligere hatt brukernavnet Horten ?

Gerhard

Bildets Url er https://baatplassen.no/bildearkiv/0/940/HVOR_NAA.jpg

Har du kikket Lars ?

jaaaa, og jeg lot meg lure! :blush: Jeg aner ikke hvor bildet er fra.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg fant et morsomt bilde på nettet som jeg simpelthen stjal til dette formål, men jeg skal sørge for behørig kreditering når svaret er avgitt. Hvor er dette? Astorregelen gjelder, ihvertfall for dem som har sett bildet før.

Bilde

Det er IKKE Holmbu, Lars!

Men er det på østsida av Oslofjorden, tro?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ikke Holmsbu heller. Denne verdensstjernen var på besøk her noen år før bildet av havna ble tatt. Hvem er det?

Den godeste Albert E. Han med E=mc^2 :crazy: Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...