Walter_S Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Hollenderbåen? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Fenix Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Og dette er? Link to post
Lars H. Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Og dette er? Åstol? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Quantum Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Og hvor er dette Enig i at man må et stykke sydover, har ikke vært der men tipper rundt Risørtraktene. Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Fenix Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Åstol? Lars H. Niks - men riktig kyst. Link to post
Lars H. Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Niks - men riktig kyst.Hmm, litt lenger nordover, Grundsund? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Hmm, litt lenger nordover, Grundsund? Lars H. Du er veldig nær nå, Lars! Du har jo vært der mange ganger, sikkert - men bildeutsnittet er litt annerledes enn det vi vanligvis er vant til å se fra dette stedet. Link to post
Mini Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Avstanden mellom husene bør tyde på Gullholmen? Link to post
Fenix Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Avstanden mellom husene bør tyde på Gullholmen? Jada - det er helt riktig. Bildet tatt på vei nordover fra havneinnløpet. Link to post
Gerhard Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Og hvor er dette Denne da ? Den har stått lenge. Vi må prøve å samarbeide...... Hva kan vi se / gjette fra dette bildet:- Sola kommer inn fra venstre / litt i mot oss. Det betyr at vi ser mot Vest / Sydvest - Flere øyer -> skjærgård av en viss størrelse. - Mye land i bakgrunnen. Fastland ??, Men ikke spesielt høyt. - Furutrær. Det er vel typisk sørlandskysten ? - Bøyer i bukta: Fastboende / Hjemmehavn ? - Fjellet nærmest er ikke spesiellt glattskurt, som på sørlandet. Fjellet lenger bak ser glattere ut.... Kan dere trekke noe mer ut av det ? Jeg har litt tro på kysten fra Langesund og nedover til Kragerø. Gerhard Link to post
Amorosa Svart 8.September.2004 Link til dette innlegget Svart 8.September.2004 Denne da ? Den har stått lenge. Vi må prøve å samarbeide...... Hva kan vi se / gjette fra dette bildet: - Sola kommer inn fra venstre / litt i mot oss. Det betyr at vi ser mot Vest / Sydvest - Flere øyer -> skjærgård av en viss størrelse. - Mye land i bakgrunnen. Fastland ??, Men ikke spesielt høyt. - Furutrær. Det er vel typisk sørlandskysten ? - Bøyer i bukta: Fastboende / Hjemmehavn ? - Fjellet nærmest er ikke spesiellt glattskurt, som på sørlandet. Fjellet lenger bak ser glattere ut.... Kan dere trekke noe mer ut av det ? Jeg har litt tro på kysten fra Langesund og nedover til Kragerø. Gerhard Aqua bilde. .................eller kan det være på Østfoldsia???? Ser vel et blåskjellanlegg i bakgrunn. Er vi i Hvalerskjærgården??????? Link to post
Gunga Din Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Hej Fenix ! gick hele dagen i går o lurade på din bild....... du skriver fra havninlöpet "på vei nordover fra havneinnløpet" er du då på utsidan (östsidan) inne i farleden på vei nordover? (där segelfartyget er, fast norrut?) S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Denne da ? Den har stått lenge. Vi må prøve å samarbeide...... Hva kan vi se / gjette fra dette bildet: - Sola kommer inn fra venstre / litt i mot oss. Det betyr at vi ser mot Vest / Sydvest - Flere øyer -> skjærgård av en viss størrelse. - Mye land i bakgrunnen. Fastland ??, Men ikke spesielt høyt. - Furutrær. Det er vel typisk sørlandskysten ? - Bøyer i bukta: Fastboende / Hjemmehavn ? - Fjellet nærmest er ikke spesiellt glattskurt, som på sørlandet. Fjellet lenger bak ser glattere ut.... Kan dere trekke noe mer ut av det ? Jeg har litt tro på kysten fra Langesund og nedover til Kragerø. Gerhard jag tipper oxo på sörlandskysten (gardering för Oslofjorden!)(vågar utesluta Bohuslän med 99,9% sikkerhet, Danmark 100% ) motorbåtarna har typiske norske linjer, segelbåtarna ser ut som Maxi 68or, men desse er ju spridda över hele norden! ser ut som det går en farled alldeles utanför naturhavnen! S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Hej Fenix ! gick hele dagen i går o lurade på din bild....... du skriver fra havninlöpet "på vei nordover fra havneinnløpet" er du då på utsidan (östsidan) inne i farleden på vei nordover? (där segelfartyget er, fast norrut?) Ja, på nordøstsiden. Link to post
Walter_S Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Aqua bilde... Ser vel et blåskjellanlegg i bakgrunn. Er vi i Hvalerskjærgården?...er ikke det litt vel høye koller der i bakgrunnen? For å være Hvaler, mener jeg...... :diving Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Astor Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Det begynner å bli vanskelig å finne motiver som ikke går hjem hos dere på Baatplassen.no. Har laget et litt spesiellt utsnitt fra en av mine turer med Astor i sommer. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Arnstein Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Det begynner å bli vanskelig å finne motiver som ikke går hjem hos dere på Baatplassen.no. Har laget et litt spesiellt utsnitt fra en av mine turer med Astor i sommer. Tvedestrand. mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Astor Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Tvedestrand. Du er langt unna denne litt pitoreske småbåthavna. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Prøver meg på en uthavn denne gangen. Et naturskjønt sted hvor jeg hadde en overnatting i sommer sammen med en utflytta mossing med Tresfjord 28. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
PanPan Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Det begynner å bli vanskelig å finne motiver som ikke går hjem hos dere på Baatplassen.no. Har laget et litt spesiellt utsnitt fra en av mine turer med Astor i sommer. Rart med det, det var noe så inderlig kjent her. Man skal vel som bosatt her ta det som positivt at noen tror det er fra Tvedestrand, men det er jo fra Krana i Holmestrand dette bildet ditt! Langs med muren her ligger kara som lever det totalt frie liv i mer eller mindre flytende farkoster. Han litt fremme, nr. 2 fra venstre med det burgunder-røde skroget, han har snakket om at han skulle gå med båten sin til Portugal i sommer. Kanskje best at det ikke ble noe av! Link to post
Fenix Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Prøver meg på en uthavn denne gangen. Et naturskjønt sted hvor jeg hadde en overnatting i sommer sammen med en utflytta mossing med Tresfjord 28. Minner om Østfoldkysten? Link to post
Amorosa Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Prøver meg på en uthavn denne gangen. Et naturskjønt sted hvor jeg hadde en overnatting i sommer sammen med en utflytta mossing med Tresfjord 28. hmmmmmm.... Herføl???? Gylteholmene????.....tviler litt visst det er en stake som står midt i bilde? Uvanlig vinkel Link to post
Amorosa Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Hei Inge. Bare la merke til i signaturen din at du lytter på 16 og L1?? L2 som er lyttekanalen for lystbåter, hvis du ikke lytter der av andre årsaker. Link to post
Amorosa Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 ...er ikke det litt vel høye koller der i bakgrunnen? For å være Hvaler, mener jeg...... :diving Mulig det, men det minner meg om nordre del av Nordre Sandøy med utsikt innover mot fastlandet. Link to post
PanPan Svart 9.September.2004 Link til dette innlegget Svart 9.September.2004 Og hvor er så dette?? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn