Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Hej Arnstein

Sjernaroeyane     (det var vad din bild hette innan du bytte navn !  :wink:)

jag tycker båten likner veldi mye på Amundsens;  Gjöa !  

Hå, jukser du også? :nono: Jeg var litt for sløv i tankegangen.  Skiftet filnavnet før det hadde gått 5 min., men innen den tid hadde du Gunga Din tatt den obligatoriske "properties"-sjekken. :lol:

Sjernarøyane er korrekt.  I bakgrunnen ser vi Tjul, en av seks øyer som danner fellesbetegneslen Sjernarøyane i Finnøy kommune.  Veldig fin øygruppe i sørlige kant av Nedstrandsfjorden i midtre Ryfylke (Boknafjordbassenget - nord for Stavanger).  Anbefales på det sterkeste for alle båtturister.

Jakten heter "Brødrene af Sand" (flott navn og fin skute).  Historikken og hvordan den blir brukt idag kan leses her Brødrene af Sand.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Hå, jukser du også? :nono: Jeg var litt for sløv i tankegangen.  Skiftet filnavnet før det hadde gått 5 min., men innen den tid hadde du Gunga Din tatt den obligatoriske "properties"-sjekken. :lol:

Jakten heter "Brødrene af Sand" (flott navn og fin skute).  Historikken og hvordan den blir brukt idag kan leses her Brødrene af Sand.

Kunne liksom ikke låte bli...... :wink:     skall ha bedre karaktär neste gang  :lol:

båten er veldi fin har varit inne o tittat lite på deras hemsida!

S/Y Gunga Din

Hvor er dette? Og hva har det med Juli neste år å gjøre?

Det er en grensebøye mellom Norge og Sverige fotografert fra syd-siden. Jeg tror øyene eller skjærene med varde på ligger på utsiden av Tisler. Da kan det være grensebøye nr. 4....eller?

Hva det har med Juli neste år å gjøre? Tja, noen går kanskje nordover her igjen først Juli neste år?? :seeya:

Unionsoppløsningen 1905.

Lars H.

Fra nettstedet www.hundrearsmarkeringen.no:

7. juni: Unionen med Sverige erklæres for opphørt å eksistere, da Kongen har erklært seg ute av stand til å danne ny regjering, og derfor etter Stortingets fortolkning har opphørt å fungere som norsk konge. Stortinget gir Michelsens regjering i oppdrag å overta rikets regjering midlertidig i Kongens sted, til nytt statsoverhode er på plass.

28. juli: Riksdagen vedtar Sveriges krav for å bidra til en oppløsning av unionen.

12.-13. august: Folkeavstemming gir 368 208 ja og 184 nei til oppløsning av unionen.

:seeya:

Herrene har rett.

Dette er grensebøye nr. 1 på Ankerhausene, med Heia i bakgrunnen.

Forbindelsen til Juli neste år, er at vi da vistnok skal feire at denne bøyen fikk noen signifikans.

Etter min mening den verste ulykke som har råka landet siden Svartedauen.

Store Norske Kullseilingskompani.

Forbindelsen til Juli neste år, er at vi da vistnok skal feire at denne bøyen fikk noen signifikans.

Etter min mening den verste ulykke som har råka landet siden Svartedauen.

Juni, altså.... :seeya:

For min del feirer jeg like gjerne "freden i Roskilde", da Sverige overtok Bohuslän. Det sikret store områder fritt for hyttebygging og supre uthavner for oss alle!  :seeya:

Hei.

Men hva slags flagg skal vi ha på hekken neste år da, norsk, svensk, dansk eller kanskje et med "sildesalat". Begivenheten bør vel markeres?

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Der er vi inne på noe annet.

Jeg har sett at noen har seilt rundt med "sildesalat", begge versjoner.

Jeg har lenge vært på jakt etter en.

Bruktsjappa ved kjerketorvet i Strømstad solgte dem en stund, men han har ikke fler.

Eller skal vi kanskje ha, ja, et blått et med stjerner i?

(Ja, jeg veit det var OT, kunne ikke dy meg).

Store Norske Kullseilingskompani.

Hei.

Men hva slags flagg skal vi ha på hekken neste år da, norsk, svensk, dansk eller kanskje et med "sildesalat". Begivenheten bør vel markeres?

Lars H.

Dette er ved siden av tema, men jeg kunne ikke dy meg, sorry.

Det varer helt sikkert ikke lenge, innen mange av båtene i den norske, svenske og danske fritidsflåte har et blåt flag med gule stjerner vaiende fra hekken :seeya: Enkelte har det allerede.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Jeg har sett at noen har seilt rundt med "sildesalat", begge versjoner.

Jeg har lenge vært på jakt etter en.

Og jeg har vært på jakt etter Bohuslän-flagget, noen som vet hvor jeg får tak i et slikt!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...