Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Har faktisk aldri sett mølla, men den ligger på Bjerkøya innerst i Oslofjorden (Asker), sør for Konglungen.

Det er riktig. Trodde nok at denne ikke var så vanskelig.

Den norske filmen "Marens lille ugle" ble spilt inn her.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Jeg gjetter at det er Håøya vi har i bakgrunnen der, så dette er kanskje sett fra sørvestre Sandspollen..?

Svaret er feil!

Ledetråd 1: Nyttetrafikken passerer en kvartmil utenfor denne strandkanten.

Ledetråd 2: Med snekkefart vil det ta deg ca. 3 timer fra Håøya til dette vakre stedet.

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har ikke kart, husker ikke hva det heter, men ligner på den bukta sør-øst på Singløy?

Stian

Nei det er heller ikke på Singløya, men litt øst for den. Utsikten er sydover mot Kirkøya på Hvaler fra en liten holme rett utenfor husmannsplassen Tamburen på Torsølandet, i venstre bildekant kan såvidt Edholmen Marina skimtes.

Jeg er imponert over hva dere klarer å finne ut av. Har rotet litt i albumet og funnet ett bilde som det er teoretisk umulig å finne ut hvor er..... Hvor er dette??  

Bilde

Martaholmen ved kjerringvik??????

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Båten heter Dannebrog, det danske kongeskip. Jeg er nesten sikker på at bildet er tatt i Århus

Hej Jensen_fra_Vest !

Just precis,   full pott     Dannebrog og Aarhus !       22 juli, tror att det var någon av prinsarna

som var ute en 'sväng med båten' !!!

lite fler bilder

Bilde

namnskilten

Bilde

bre'sida

Bilde

og damen som stod o vakta

Bilde

S/Y Gunga Din

Det er vel nesten juks. Jeg er født og oppvokst i Århus. I tillegg var jeg på ferie i gamlelandet på det aktuelle tidspunkt, så jeg så båten selv. Det stemmer at en av prinserne var på besøk, ikke ham som netopp er blitt sepereret, men ham andre ,som giftet seg rett før bildet er tatt.

Ps: Du var ikke en tur innom Norsminde, en lite koselig marina 8 nm. sør for Århus? Gamlehavnen min, jeg er så heldig at foreldrene mine har båt der fortsattt, så jeg kommer der ofte.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Det er vel nesten juks. Jeg er født og oppvokst i Århus. I tillegg var jeg på ferie i gamlelandet på det aktuelle tidspunkt, så jeg så båten selv. Det stemmer at en av prinserne var på besøk, ikke ham som netopp er blitt sepereret, men ham andre ,som giftet seg rett før bildet er tatt.

det var tjejerna ombord i Gunga Din som hade pejling på det her med prinsarna, dom leser

ju dameblad o där står allt som er värt o vete!

veldi sentral gjestehavn o hjälpsamma medlemmer der i båtklubben i Århus!

vi låg der ett par dar, sen seglade vi ner till Juelsminde !

den her låg oxo inne samtidigt i Århus!

Bilde

S/Y Gunga Din

Fører denne over til: Hvor er dette V:

Ledetråd 1: Nyttetrafikken passerer en kvartmil utenfor denne strandkanten.  

Ledetråd 2: Med snekkefart vil det ta deg ca. 3 timer fra Håøya til dette vakre stedet.

Ledetråd 3: Seiler man mot stedet finnes det kun en vei ut, samme vei som du kom inn.

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...