Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Får sjekke om jeg finner kartet fra SXK. Og der var det jo. Så da får jeg forsøke den ruten til sommeren. For min båt med dybde 80cm burde det gå greit når en holder godt inn mot bryggen på Korsholmen.

ja da håller det vel med litt dugg...så flyter du gjennom :smiley:

på tal om snarveier Lilla Ljungfruhålet sør i Hjärterösund er en annen

en liten los hvordan man tar seg gjennom ligger her

http://www.seniorseglaren.se/lillajungfruhalet-filer/lillajungfruhalet.htm

bilde

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Donsö gætter jeg på. Hvis jeg har ret, så var dette den første skærgårdshavn jeg nogensinde anløb. Det var i 2003 og jeg var helt grøn og uerfaren. Vi købte ind i ICA på havnen og tog videre samme dag, men den vil naturligvis altid have en særlig plads i erindringen.

Nu håber jeg virkelig at det er Donsö...her er i hvert fald også den kant af hvide dæk, som er på dit billede.

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Sorry, så langt syd som Donsö har jeg ikke vært noen gang Major Andy. Her fra samme stedet innenfor bryggen med de hvite dekkene.

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hintet var ikke til særlig hjelp. Det som hjalp er at jeg er gift med en dame fra Larvik. Hennes foreldre hadde hytte i Viksfjord. Jeg har dorget mange timer i farvannet mellom Svenner, Malmøya, Hummern og Sør i Ommane (lokalt navn på havn som ikke står i kartet). Ligger SE fra der du har tatt bildet. Selv et korn kan finne ei blind høne.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...