Arvid_A Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Ahh, du er på Ramsö, Komodo? Link to post
Komodo Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Nei, er nok ikke det Forresten er vel ikke Ramsö en øygruppe som ligger langt ute? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) Får sjekke om jeg finner kartet fra SXK. Og der var det jo. Så da får jeg forsøke den ruten til sommeren. For min båt med dybde 80cm burde det gå greit når en holder godt inn mot bryggen på Korsholmen. ja da håller det vel med litt dugg...så flyter du gjennom på tal om snarveier Lilla Ljungfruhålet sør i Hjärterösund er en annen en liten los hvordan man tar seg gjennom ligger her http://www.seniorseglaren.se/lillajungfruhalet-filer/lillajungfruhalet.htm Redigert 11.Februar.2014 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Kanskje på tide å komme seg i havn igjen etter navigering i trange leder? Men hvor? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) Donsö gætter jeg på. Hvis jeg har ret, så var dette den første skærgårdshavn jeg nogensinde anløb. Det var i 2003 og jeg var helt grøn og uerfaren. Vi købte ind i ICA på havnen og tog videre samme dag, men den vil naturligvis altid have en særlig plads i erindringen. Nu håber jeg virkelig at det er Donsö...her er i hvert fald også den kant af hvide dæk, som er på dit billede. Redigert 11.Februar.2014 av MajorAndy (see edit history) Link to post
MajorAndy Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Og her er en måske lidt sværere. Hvor ligger jeg her? Og hvorfor? Hvad går der for sig her? (Jeg har faktisk postet dette billede en gang tidligere herinde, så hvis du kan huske det, så lad være med at svare...please...) Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) Sorry, så langt syd som Donsö har jeg ikke vært noen gang Major Andy. Her fra samme stedet innenfor bryggen med de hvite dekkene. Redigert 11.Februar.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Yjaaaa! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Madserazzi Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Jo, det stemmer som Mare sier, det er en ferge. Hint: Øygruppe ganske langt ut. Og som jeg skrev tidligere, første gang vi var der, og da er det vel tvilsomt at det er Hvaler-distriktet Sitter og funderer på om det kan være vederøarna? Link to post
Komodo Svart 11.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 Sitter og funderer på om det kan være vederøarna? Du har selvsagt helt rett Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mare Nostrum Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 (redigert) 17.08.2009, en stille og rolig kveld. Fin-fin klassiker i bakgrunnen. Hvor var vi? Redigert 12.Februar.2014 av Mare Nostrum (see edit history) Link to post
Fjord28cs Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Kjeøya ytterst i Mørjefjorden. Kommer klassikeren fra Helgeroa? Link to post
Madserazzi Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Tesebukta, nordre sandøy? Link to post
Mare Nostrum Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Kjeøya ytterst i Mørjefjorden. Kommer klassikeren fra Helgeroa? Riktig side av fjorden. Vet ikke, men vi er i nærheten av en aktiv seilforening...... Link to post
bert Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 (redigert) Redigert Redigert 12.Februar.2014 av bert (see edit history) Link to post
Fjord28cs Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Holmene på utsiden av Fjærholmen, med Husø i bakgrunn? Link to post
Mare Nostrum Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Njet! Norges eneste tilfelle (i moderne tid?) av munn- og klovsyke herjet på en gård i bakgrunnen (ikke verdens beste hint kanskje!) Link to post
Hulda Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Da kan det like gjerne være Viksfjord utenfor Larvik. Kan ikke si hva holmene i forkant av bildet heter, har ikke lokalkartet hjemme. Men det går an å gå mellom holmene, om man ikke stikker for dypt, og har nervene i orden. Link to post
Mare Nostrum Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Det har du helt rett i. Imponerende, trodde ikke det hintet ville være til særlig hjelp! Hadde ellers Kaupang og/eller gamle filmer med Henki Kolstad i tankene, men det vet jo alle..... Vi lå for øvrig på svai i Skutebukta, Malmøya. Link to post
Hulda Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Hintet var ikke til særlig hjelp. Det som hjalp er at jeg er gift med en dame fra Larvik. Hennes foreldre hadde hytte i Viksfjord. Jeg har dorget mange timer i farvannet mellom Svenner, Malmøya, Hummern og Sør i Ommane (lokalt navn på havn som ikke står i kartet). Ligger SE fra der du har tatt bildet. Selv et korn kan finne ei blind høne. Link to post
Regina III Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Et bilde fra 1998. Hvor er det vi ligger? Bruk øyne, så er dette fryktelig lett! Link to post
tuffff Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 På Kjeholmen/Katten/Kattholmen alt etter hvem du snakker med. Samme holme som på bilde i 16947. Malmøya i bakgrunn. mvh tuffff Link to post
Regina III Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 På Kjeholmen/Katten/Kattholmen alt etter hvem du snakker med. Samme holme som på bilde i 16947. Malmøya i bakgrunn. mvh tuffff Akkurat! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn