Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Ja, bildet er et utsnitt lengst innerst i havnen av bildet nedenfor der vi ligger kailangs i gjestehavnen nest ytterst.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

17827. Dyrøn Lars?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Rätt och så kom vi gott i hamn även i dag så vi kan ägna oss åt att lägga in sill och makrill för julen.

Lägger man in spekemackrill i Norge på samma sätt som man lägger in spekesill.

Inlagd mackrill är vår favorit på julbordet.

Oj nu kom jag bort från tråden

 

Og jeg tar sjansen på å fortsette litt utenfor tråden. For det lyder så spennende!

Vi elsker jo svensk sill, og vet hva dere får til med den fisken. Men makrell? Aldri smakt innlagd, men vil gjerne. Er det tilsalgs i Sverige, f.eks. på Klädesholmen? (unnskyld OT!)

Link to post
Share on other sites

 

Og jeg tar sjansen på å fortsette litt utenfor tråden. For det lyder så spennende!

Vi elsker jo svensk sill, og vet hva dere får til med den fisken. Men makrell? Aldri smakt innlagd, men vil gjerne. Er det tilsalgs i Sverige, f.eks. på Klädesholmen? (unnskyld OT!)

Nej inte på box utan endast i några få fiskagffäer längs kusten.

Är du inresserad kan jag lägga en " oppskrift " här ( ursäkta fel forum) eller sända ett mail ?

Link to post
Share on other sites

her kommer en litt enklere...Hvor er dette

 

mange har seilt/motorisert gjennom her.....

]

Er det kanskje Sognepresten selv som sitter å smatter på pipa si vi ser i robåten? Han er vel da på vei til Kjæringøy for å holde andakt vil jeg tru? Han pleier forøvrig å stappe om pipa si på et kjent BP sted på veien? Hva heter dette stedet? Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...