Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det tok nøyaktig 13 minutter å greie oppgaven. Jeg trodde, erlig talt, at jeg hadde klippet bort mesteparten av kjennetegnene fra stedet.

Dere er for gode!

:flag:

Har faktiskt aldrig varit der.......men Lasse hade en Halfdan bild derifrån för något halvår sedan!  så det var en liten gissning!   :smiley:

S/Y Gunga Din

Da er du vel på vei innover fjorden mot Larvik, men kan du si litt mer nøyaktig hvor du passerer. Bodde i Stavern noen år midt på 80-tallet, men jeg var jo slett ikke sikker da jeg svarte  :smiley:

Er på vei ut fra Stavern med Stavernsøya i bakgrunnen.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Astor, nå er jeg spent på om Gunga er SÅ dyktig, eventuelt om han har flaks og regnet med at du ikke hadde beveget deg så veldig langt unna Stavern. Eller om han er "helt på jordet"  :lol: :lol:

Må jo si at når Gunga skrev Nevlunghavn, så kan jeg godt være enig :smiley:

Bildene er tatt med 10-15 års mellomrom og var helt tilfeldig i rekkefølge.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja, da fikk jeg jo svar. Det var i alle fall ikke bare flaks. Han var faktisk SÅ dyktig  :yesnod::flag:

Litt OT !

men mellan Nevlunghavn o Stavern utanför Rakkeböerne har jag upplevt det versta

ovädret til havs...........20-25 sekundmeter ......(og då överdriver jag ikke!)

ett överfallsväder som kom över oss när jag var liten o var med föräldrarna i en

F18  ( liten båt  ca 6,5m ) !!!  ett oväder jag aldrig glömmer, vi låg inblåsta i Stavern

i 3 dygn efter !!! detter var någon gang slutet 60 början 70 tal!

S/Y Gunga Din

Når det først var så galt, så var jo ikke Stavern det verste sted å bli liggende værfast. Regner med at stedet var like hyggelig på den tiden som det er i dag :yesnod: :yesnod:

husker ikke, men det var ikke så utbyggt o så mycket restauranger som det er nu!

tror jag var 12-13 år på den tiden, så det var ju ett par år sedan  :rolleyes:

S/Y Gunga Din

Sebaldus. Dette ligner veldig innseilingen til Skutevik kilen mellom Kreppa og Jomfruland

Innseglingen er vel nedenfor den hvite hytta tror jeg.

Ikke så lett å gi fasitsvaret når jeg selv ikke husker hvor jeg tok bildet  :headbang:

Men det er fullt mulig at du har rett. Fant ikke Skutevikkilen på mitt digitale kart på pcen men jeg mener nok at vi er i rett området og kjenner du deg igjen så..... :cheers:

Fiskebåten ser veldi svensk ut..........iallafall tycker jag det  :wink:)

men huset ovanför har 'brutet tak'  vilket er högst ovanligt, tror ikke jag sett något hus i Bohuslän med sådant tak, så arkitekturen bestämmer att vi er i Norge !  

Somewhere in Norway...  :confused:

S/Y Gunga Din

For de av oss med talefeil (østlandsdialekt) er vel navnet Skippergata ute i Randesund, øst for Kristiansand. De fleste bildene er tatt motsatt vei, innover i det trange sundet.

Vel verd å ta med seg folk på tur gjennom Skippergata, og hvis båten er smal nok, ut gjennom et av Nåløyene på den andre siden.

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...