Leif T. Røbekk Startet 7.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2010 Hei, hvilke matter til støydemping fra Biltema anbefaler dere? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Dei med "blymatter" i, maritim.no har de og. http://www.maritim.no/product.aspx?id=4686&groupkey=006003160 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Her er Biltema sin variant http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate1/ Hva bruker man til å lime dem med? Kontaktlim? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
osa Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 3M sitt "sterkt spraylim" "90" er veldig bra. Det er litt dyrt, men vel verdt pengene... Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Jeg brukte tec-7 funka bra. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Smurte du det jevnt fordelt over hele flaten, eller la du på strenger? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Luco Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Var den til meg? jeg la en ytterstripe og dasjet ellers rundt om og litt ekstra der det er opphøyinger. dette var motor luker så jeg hadde tunge kanner opp på for å presse ned etterpå mens det tørket. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Var den til meg? Ja, til deg Jeg vurderer å støyisolere mororrommet med slike matter, men da blir det å lime oppunder dørken i tillegg til dørklemmene. Jeg tenkte først å bruke kontaktlim, men jeg ser for meg at det blir mye knot å plassere mattene siden limet "hugger" med en gang det får kontakt. Hvis jeg limer med tec7, sika, rotabond e.l. ser jeg for meg at det blir et problem å holde matta lenge nok på plass til at limet tørker Isoleringsmessig inbiller jeg meg også at det beste er å lime mattene på hele flaten, men det er bare gjetting... Jeg har ingen dr. grad i akustikk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjellbonden Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Kontaktlim er noe klin. Ville redusert bruken av dette på skrogflater til et minimum. Limet holder dårlig ved litt varme, og man får siging. Oppunder dørkplater ville jeg skrudd og brukt store skiver. Ellers ville jeg brukt sika i stedet for kontaktlim. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 har en eldre båt med 5cm. porolon pålimt i hele motorrommet. Både på skott og oppunder dørken. Den er limt med kontaktlim. Motoren har tørr eksos og forrige eier hadde kjørt i lengre tid uten isolasjon rundt røret.Et 2m. glovarmt eksosrør har nok varmet godt ja.... Faktisk så mye at deler av mattene var blitt helt forkullet. (noen som har tenkt brannfare ved valg av plater?)Der den ikke var helt svidd av hang den fortsatt på plass, selv da jeg gikk igang med kniv for å løsne dette.... Så kontaktlimen løsner ikke hvis det er foretatt skikkelig grunnarbeide. Ringte produsent av både plater og lim før jeg skulle utbedre platene og fikk da opp navn på en annen lim som kunne brukes for å unngå den helsikes avgassingen i et lite maskinrom med begrenst mulighet til å få lufte ut løsemiddelgasser... var på patron, men ikke sika eller tec.. Skal se om jeg finner igjen en tompatron, har glemt navnet....alzheimer light... Men ville nok som en annen nevner ha brukt disse plastringene med skruer når det er plater som skal henge... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Jeg har brukt Biltema kontaktlim på boks i motorromet som holder opp mot 50 grader C. Det har verken sluppet eller seget. De første platene ble limt opp for en fem, seks år siden. De jeg har prøvd å plukke pent av grunnet stadige endringer, må skjæres i limfugen. De sitter dønn fast. Jeg har kjøpt matter med blyinnlegg hos Biltema. Redigert 9.Oktober.2010 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.