GlennIversen Startet 8.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2010 Nå har det vært så mange tråder og meninger om hva slags olje man SKAL velge, så nå snur jeg litt på den og spør det hva slags olje BRUKER du på din båtmotor. Merke kan være så mangt, men kjøper du oljen din på en marine-butikk, bensinstasjon eller kjøper du den på biltema? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Kjøper oljen hos en bondeforhandler, samme olje men rimeligere... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 (redigert) Felleskjøpet mangler som alternativ Statoil olje til hyggelige priser. http://produkter.fk-butikken.no/trade/productview/396901/768/ http://produkter.fk-butikken.no/trade/productview/396898/768/ Redigert 8.Oktober.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Link Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Felleskjøpet her... Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Arild81 Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Har VP TAMD22 Og bruker VP olje. Den er ikke veldig dyr.... Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Den gamle Yanmar'n trenger nok ikke hightec olje tenker jeg, og har nå gått mange hundre timer på biltema standard mineral olje...men er påpasselig med olje-/filter-skift hver 100 time Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Felleskjøpet Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Felleskjøpet Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Et åpent spørsmål som "Hvor kjøper du olje?" bør alltid ha en opsjon "Annet" som svaralterntiv Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
SveinHa Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Pynta litt på pollen jeg... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
lgboat Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Min Yanmar går på Biltema halvsyntetisk. Det har den gjort siden de første 50 timer var passert. Halvsyntetisk fordi jeg ligger ute hele året og ikke vi skifte til mineralolje om sommeren. Motoren går mest høst, vinter, vår. Nå har den gått 1260 timer. Redigert 9.Oktober.2010 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Dette kjører Hulda på: Biltema motorolje, mineral, Classic 20W–50 Mineraloljebasert motorolje spesielt velegnet for kjøretøy som kjøres hardt, f.eks. i løp, og for alle motorer som trenger en tykk olje, f.eks. veteranbilmotorer, innenbordsmotorer, slitte motorer etc. Gir et godt og stabilt oljetrykk. Ikke egnet i kulde (under -10 °C). Oppfyller følgende spesifikasjoner: ACEA A2/B2, API SJ/CF. 4 l. Det er meget sjelden temperaturen i motorrommet kommer under 10 kalde, tror aldri tempen har vært nede på minussiden i det heletatt. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Bruker Turbodieselojen fra BT. Ser de har kommet med en ny for innenbordsmotorer nå. Ser at prisen for 4 liter er det samme som 10 liter med turbodiesel. Hvorfor er den så mye dyrere? Hva koster 10 liter på felleskjøpet? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Mineralolje fra Felleskjøpet (Statoil) til min Yanmar 4JHE Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nemo Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Hva koster 10 liter på felleskjøpet? Fellskjøpet har mange forskjellige oljetyper. Legger ved link der du ser prisene. Motorolje. Bruker mineralsk olje for turbo, SAE 15W-40. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Er det denne da eller? http://produkter.fk-butikken.no/trade/productview/396901/768/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arvid_A Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 I likhet med tidligere år har Yanmar'en min (4JH3-DTE) også i høst fått denne mineralolja , kjøpt på Felleskjøpet . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Ja, det er den mineraloljen fra FK jeg også har brukt i mange år. Og kr.399 for 10 liter er jo en pris en kan leve med! Lars H. pt. Holmsbu webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hansi Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Da jeg hadde innenbordsmotor brukte jeg kun Mobil Devac 15 / 40. Rundt +/- 700 kr for en 20 liters dunk. Redigert 9.Oktober.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Gjør et bytte for å se omjeg merker noen forskjell. Går over til overnevte felleskjøp olje på TMD40`n. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bearded Beast Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Mobil 1 super 1000 15w-40 mineralolje kjøpt på lokale OBS-bygg for 219 kr/ 4liter. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Mobil ett eller annet 15W 40, fra Dag Sanne & co. Litt rar poll, Hvilke olje bruker du på båtmotoren din, burde kansje være hvor kjøper du oljen? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Her brukes Biltema på biler, båter, gressklipper, snøfres og alt som er. Har aldri hatt noe tull med smøringa på noe som helst i de 25 åra jeg har hatt mine egne ting å passe på. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tom-ass Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Kjøper Volvo Penta olje! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Jeg bruker 2 takts utenbords BT olje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.