Jump to content

Hjemmehavn?


Baltic

Recommended Posts

Hjemmehavn i Sør-Trøndelag.

 

27,2nm til Trondheim

11nm til Råkvåg

10,6nm til Kongensvoll

12,4nm til Aalesund

76,1nm til Kristiansund

61,6nm til Grip fyr

...hmmm... jeg har tatt feil før,  men er avstanden du har oppgitt til Aalesund riktig? (går utfra du mener byen Aalesund).

 

Etter tallene dine er avstanden mellom Aalesund og Trondheim mindre eller lik 39,6 nm. Det får jeg ikke til å stemme oppe i knotten!! :headbang:

Link to post
Share on other sites

...hmmm... jeg har tatt feil før,  men er avstanden du har oppgitt til Aalesund riktig? (går utfra du mener byen Aalesund).

 

Etter tallene dine er avstanden mellom Aalesund og Trondheim mindre eller lik 39,6 nm. Det får jeg ikke til å stemme oppe i knotten!! :headbang:

Hei  PanPan

 

:headbang::yesnod:

 

Det er godt at vi har medlemmer med skarpe øyne i baatplassen.no. Må innrømme at det snek seg inn en liten komma (,) feil i avstanden til Aalesund, det skal selvfølgelig være 124.

 

Beklager dette..........

 

 

27,2nm til Trondheim

11nm til Råkvåg

10,6nm til Kongensvoll

124nm til Aalesund  

76,1nm til Kristiansund

61,6nm til Grip fyr

 

Ellers så rengner det noe for j'''''' ute.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Har hjemmehavn på Høvik i Bærum og bor i Oslo (Lilleaker). Er behagelig kort vei til båten (5 min med bil), men lurer på å legge båten lengre ute i fjorden til neste år. Vi trives godt i skjærgården i ytre Oslofjord og har det godt i selskap med havet. Synes ikke det er så spennende med indre Oslofjord, har liksom følelsen av å seile rundt på en innsjø og det blir litt kjedelig for en som opprinnelig er vestlending. :lol:

Link to post
Share on other sites

Her også ser det ut til å stemme at det er like mange båter i Oslofjorden som i resten av landet tilsammen. Legg sammen de 5 øverste, Oslo, Akershus, Buskerud, Øst- og Vestfold. Tettest på fjorden her er det fra Pinse og fram mot St.Hans. I fellesferien er det stille og rolig da alle synes å dra til svenskekysten eller Sørlandet, for så å ta seg kraftig opp sent Juli og August. På det "værste har jeg telt innpå 500 båter på vannet mellom H-øya og innover mot Oslo. Normalt er det dog overraskende stille og fredelig på fjorden og i uthavnene når en vet en ligger så nær tett befolkede områder.

Selv har jeg plass på Slemmestad Båtforening rett nord for Nærsnes. Jeg bor i gangavstand fra båthavne og mener å ha det som plomma i egget. 2 min. med bil, parkere bokstavelig ved siden av båten, 30 min til Sætre/H-øya er akkurat passe til varmtvann i berederen for helga.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vi bor sør på Sotra. Har egen kai rett ned for huset der Vågsnesen ligger trygt året rundt. Bruker et lite kvarter ut til Marsteinen fyr med femten knuter på loggen.

Gleder oss til å legge tredekke på kaien til våren- vinteren skal brukes til ombygging av båten bak for å få integrert platform med port....men først skal høstens fårikållag unnagjøres sammen med gode venner- selvsagt ombord og i en uthavn- og det må gjerne regne og sludde litt!!

Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

I år som ifjor har Gygra tatt vinterhavn i Børsa Båtforenings havn. http://home.c2i/net/borsabaatklubb/[/url]

10min.med bil for å sjekke båten. Havna er isfri under normale forhold, og der ligger Gygra trygt. Fikk foreløpig låne Mawins plass, litt liten for en Saga 27, men det fungerer. Takk skal du ha , Marwin! Får sikkert en litt større bås når flere tar opp for vinteren. Foreløpig nyter vi vakkert høst vær.

Gygrehavn ble nesten ferdig i sommer:Havna.jpg]<!--url{1}-->

 

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Syntes det kunne være interessant å se hvordan den geografiske fordelingen er her på baatplassen.no pr.d.d. .............

Føler meg nesten litt "utafor" nå ..... ingen alternativ for "ikke i Norge"...   :smiley:

 

Båten ligger rundt 270 NM Vest, samt litt Sør for Stavanger. Har lavt medlemsnummer i Dusavik båtforening (fra slutten an 70 tallet), så kunne nok ha hatt båten der, (men så var det dette med størrelsen og Norske avgifer da...).  Vel, jeg får vel heller tenke på en liten seilas neste år for å besøke noen av disse havnene som er listet her i tråden.  :flag:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hører til i Østfold / Fredrikstad. Føler meg nokså privilegert, der jeg har plass på en privat brygge ut med Kjøkøysundet - mellom Kråkerøy og Kjøkøya, og samtidig kan følge med båten(e) min(e), både fra stua, kjøkkenet og fra veranda'en min. Havna mi ligger på Tangen, på Kråkerøysiden av Kjøkøysundet - tvers overfor Puttesundbrua.

 

Har Hvaler som nærmeste "tumleplass" med hele den flotte skjærgården og sin rikdom på naturopplevelser og mange fiskearter - noe jeg forsyner meg grovt av! ;o)  Her trives jeg - her hører jeg hjemme (har ikke alltid gjordt det - flyttet hit for 3 år siden)!!

 

:o) :o) :o) = glis, glis, glis!

 

Her er utsikten min fra "godstolen" hjemme i stua:

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Og her ligger både "FLUKT" - en Grimsøy 26 (til venstre) og Kommedals-sjarken, en nydelig slettbygd trebåt (til høyre) baug mot baug, ytterst på Baardsenbrygga.

Bilde

 

Snakk om å ha det godt!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...