Jump to content

Djevelskap senket 35' fots båt med vannslange!


mateco

Recommended Posts

De har en 26 Halco hos TSG på Strømmen som visstnok skal fikses. Har ligget helt under (8 meters dyp)

 

 

Farstads Fairline 58 Squadron er blitt bygd opp igjen av Duus (eier av Ibiza) og er forsøkt solgt i hele år

 

Se der ja...

 

Når man først investerer i en Fairline 58 så velger man jo ikke den som har vært under.....

Link to post
Share on other sites

I bygden her hvor jeg er oppvokst har dette vært en standard avstraffelses- og avskrekkelsesmetode i generasjoner. Meget effektivt.

Hvis jeg forstår riktig vil en sådan straffemetode ikke bare være avskrekende i generasjoner, den vil sogar forhindre kommende generasjoner?

Minner litt om den lokale helten "Han innante" som påstår å være "ungkar i femte generasjon!"

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hvis man har like stor pumpekapasitet ut som det strømmer inn, er det vel bare tidsfaktoren igjen. Hva skjer først, at lensepumpen ryker eller at strømmen tar slutt. På ett eller annet tidspunkt tror jeg nok vannslangen vinner, bare den får tid nok på seg. Den må jo ha stått uforstyrret i noen timer så lenge man senker en såpass stor båt.

 

Kunne de ikke få smake sin egen medisin da, altså slangen ned i halsen og så vri på "sånn passe". Kinesesisk politi bruker vel den metoden etter hva jeg har hørt.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hageslangen hjemme leverer vell rundt 1500-2000liter på en time, en i en havn leverer vel kanskje en del mer å kanskje lett 3000liter eller enda mer?

En lensepumpe som tar 50 liter i minuttet klarer ca 3000 på en time og konsumerer på den tiden en del strøm. Så da skal altså pumpa klare å ta unna mange liter vann så lenge som batteribanken klarer å levere strøm til pumpa. Etter en stund vil det bli dårligere med strøm, spenningen og pumpeturtallet synker og så går det som det har gått me denne båten. Det er nesten ikke til å unngå.

 

Hvem er taperne? Ikke bare eieren av denne båten, men alle vi inne påforumet ogandre som har forsikret båter. For nå må forsikringsselskapet ut med vanvittige summer, og slike skader fører til økt premie for ALLE som har båt som gjør alle oss til tapere. Eieren har tapt egenandel + mulig verditap og høyere forsikringspremie senere.

 

Kjedelig og trasig, rett og slett.

 

Tror uansett ikke det hjelper å knuse kneskåla på en slik person som kan finne på slikt, han har sikkert 10 minst like dårlige venner som kommer ned og ødelegger mere neste gang.

Link to post
Share on other sites

selv den minste lensepumpa du får, tar alene unna for en hageslange sånn ca, og bruker ca 2A, i de fleste havner vil man jo da oppdage slangen, og at båten lenser konstant, til neste dag. med 100AH+ batteribank som en slik uansett vil ha, varer den lenge.

 

for 300 kroner, på maritim, får du en som tar 4500liter i timen, i denne størrelse båt vil man jo ha større?

Link to post
Share on other sites

utrolig mye lurt man kunne løst i etterkant av en slik hendelse,

Mange gode forslag ja. Å designe båter og ikke minst utstyr i båten for alle mulige situasjoner som kan oppstå tror jeg blir vanskelig. Kjedelig er det uansett når en blir utsatt for slike kjeltringstreker. Ikke godt å gardere seg mot slikt.

Link to post
Share on other sites

Korsn skal folk kunne ta høyde for alskens f...skap? hvem tenker:

"Tro hvis noen tar å knuser ruta på båten min, stapper en slange og synker båten""hmm, hvor stor lensepumpe trenger man for å ta unna vannet fra slangen på kaia?"

 

Eller:

" Tenk om noen setter fyr på båten min, må jo ha selvslukkingsannegg? hvilket annlegg skal man bruke mot pyromane tro?"

 

" Tenk hvis noen driter i dassen min når ikke jeg er i båten, hvordan skal jeg bolte fast doringen? hengelås?"

 

" Tenk hvis måkene driter på kalæsjen min,..."

 

" Tenk hvis noen kapper fortøyningene mine"

 

" Tenk hvis noen bytter ut sikringene i sikringsboksen min slik at det begynner å brenne?"

 

" Tenk hvis noen stjeler sikringa til lensepumpa mi?"

 

" Tenk hvis noen bryter seg inn i båten min, skader seg, blør & dør i båten... hvilket ventilasjonsannlegg skal hindre at liklukta setter seg og hva skal man rense vekk blodet"

 

Ånei å nei, kan nok ikke tenke på alt, kan man vell. Jeg tenker lite på hærværk når det kommer til båten, mer bekymret med tanke på uvær og andre ting som kan gjøre skade...

Men kanskje bare meg det :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...