Jump to content

Ny varmtvannsbereder hva anbefales


Finn Erik

Recommended Posts

Svart (redigert)

Da er ny Isotemp 30L Kjøpt inn, den forrige var av det orange slaget og på 22 liter. Ser at jeg må ha litt lengere slanger, hvem er enklest å forlenge?

Det går røde og blå plastslanger rundt i båten, på disse står det et T stykker og en stuss/kort bit mot tanken.

Disse røde og blå stussene/slangebitene som går ut fra Tstykket og mot tanken er bare 15 - 20 cm. de er så koblet/sjøtet med noen slanger som har flettet metallstrømpe på seg......De røde og blå plastslangene som er "skrudd" sammen med noen nylonkoblinger vet jeg ikke hvordan fungerer/ settes sammen eller demonteres. :confused:

Alt 2 er de ca.35 cm. lange slangene med metallstrømpen, som er sjøtet på og skal inn i berederen. Er det kansje enklest å få laget et par nye og lengere av denne typen ?

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

(Det har dessv., pga gasslekkasje, vært dødsulykker med slike varmere, også her i landet)

 

Noen som har kjennskap til disse dødsulykkene med gass? Har forsøkt å google litt uten å finne noe særlig, det kan jo være greit å få vite litt mer om slike uhell og årsakssammenheng. Er det snakk om avgassforgiftning eller er det brann/eksplosjon? Feilmontering eller feil bruk? eller bare skjer det plutselig...

Link to post
Share on other sites

Er det slike du har ombord Finn Erik?? Isåfall ar det Speedfit koplinger.

 

Wærners båtbu har alt du trenger av speedfit..

 

du trykker inn den hvite ringen som omslutter røret mot Tstykket,samtidig så trykker du røret samme vei.. de er harde så du må ta i litt..Du trenger støttehylser inne i de nye røra så de ikke kolapser.

 

 

275.jpg

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ja det ser ut til å være den typen, jeg trenger i tilfelle å bytte ut en rød og blå slange som er ca. 15 cm med to som da er 30 cm. Kan jeg bruke koplingene om igjenn, sånn at jeg ikke trenger mer enn slangene? Er det noen fare for at det ikke blir tett ?

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...