Jump to content

Plasboks for montering av duppeditter


bliss X

Recommended Posts

Er på jakt etter en enkel boks av hard plast med plexiglasslokk som kan skrues fast. Boksen skal være på størrelse med en skoeske. Skal montere inn diverse duppeditter, og skru den fast på et egnet sted.

 

Trenger ikke være tett eller sprutsikker, men det er viktig med plexiglasslokk så jeg kan se hva duppedittene driver med  :lol: Lokket kan jeg event. lage selv

 

Har lett på Elfa uten resultat. Noen som har tips?

Link to post
Share on other sites

Ta en titt i ELFA-katalogen hvis du har den. De har omtrent en trillion forskjellige bokser!

De har også katalog på: http://www.elfa.se/no/

 

Prøv.f.eks 50-235-44 i søkevinduet. Den er kanskje for liten, men allikevel....

 

 

Tor

Hei Tor

 

Jo jeg har trålet elfa, og de har bokser i bøtter og spann, men de blir for små  :smiley:

Link to post
Share on other sites

alternativet med den størrelsen kan være å få en glassmester til å sage til passende lexan biter, og lime disse sammen sjøl til en "kasse". Da får du den størrelsen DU vil ha, den fasongen DU vil ha. Samt en boks som er tilnærmet skuddsikker..

 

Suzuki

Tror du ikke det blir uforholdsmessig dyrt? Boksen skal forøvrig ikke brukes i båt, men settes opp på veggen. Admiralen er nå lei alle duppedittene mine - kabelmodem, router, telefonmodem HUB osv osv  og alle med disse hersens strømadapterne som enten har for lange eller for korte ledninger.

 

Det toppet seg litt når jeg kom drassende med enda en duppeditt for ip telefoni  :smiley: Tenkte derfor å få alt sammen inn i en boks på veggen, inkludert strømadaptere, m.m  så det blir mulig å støvsuge igjen  :lol:

Link to post
Share on other sites

Til bruk hjemme?

 

Da er det vel greit å lage kassen i furu-glattkant - eller noe lignende - bakvegg i kryssfiner eller Agnes-Tak-ess og fronten i acryl eller lexan? Da bestemmer du målene nesten på millimetern selv.

 

Hvis det skal bli plast så finnes det mange bokser hos din elektroinstallatør - ihvertfall har han kataloger med slike bokser. Gjerne IP-66 og med mulighet til å ha åpninger til kabler på alle kanter. En liten utgave fant jeg: Bilde

Link to post
Share on other sites

Her traff du spikern på hodet, Andreas. Akkurat en slik boks jeg er på jakt etter. Får prøve å snoke opp en forhandler  :smiley:

I så fall bør du ta en kikk hos http://www.schneider-electric.no/ som forhandler Sarel skap/ bokser og http://www.rittal.no.

 

Har du forsøkt lokale møbelforretninger? Ikea har noe som heter BÅS minmonter

Bilde

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hmmm.....

 

30W her, og 50W der, og 20W der og, 20 grader i rommet, og utstyret feiler ved 35-40 grader................

 

Tipper det blir ille værnt og mye driftsforstyrrelser uten kjølevifte - med lokk.

Ingen sa noe om at Lasse IKKE skal ha kjølevifte i kassa si. Et lite hull i bakkant eller 2, en passende PC vifte fra CLAS, BILTEMA, ELFA eller en utrangert PC, så  er den saken løst..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ingen sa noe om at Lasse IKKE skal ha kjølevifte i kassa si. Et lite hull i bakkant eller 2, en passende PC vifte fra CLAS, BILTEMA, ELFA eller en utrangert PC, så  er den saken løst..

 

Suzuki

Nei jeg tror kassa må være vifteløs pga støy, men jeg hadde tenkt å lage mange luftehull i den
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...