Jump to content

Plasboks for montering av duppeditter


bliss X

Recommended Posts

Lasse: å neida, dette er et velkjent fenomen. Mitt tricks er å bunte sammen ledningene og henge disse opp på skruer / kroker / kramper. Lager man ledningsruller med omlag 10 cm diameter på "rullen" og stripser dette sammen, hjelper det mye.

( jada; er klar over faren ved induksjon i kabelruller....)

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Er det bare jeg som har dette duppeditt problemet ?

Nei, det er et prinsipp!

 

Det verste er at alle duppeditt-produsenter skal har sin egen strømforsyning, ofte sin egen spenning og kanskje forskjellige kontakter. Sistnevnte har blitt my bedre, men fortsatt har Toshiba laptops med den laveste spenning den feiteste ikke-standard-pluggen).

 

Her hvor jeg sitter nå har jeg følgende på omtrend 3 kvm (nevner bare det som har egen strømtilkobling - så signalledninger kommer i tillegg):

 

- PC

- skjerm

- skriver

- scanner

- subwoofer m/forsterker

- basestasjon til trådløs telefon

- laderen til notebook

- lampe

- ADSL-modem

- router

- platespiller (tar opp fra vinyl til PC noen ganger)

 

Hvorfor finnes det ikke noe power-bus   :confused:. Men kanskje det kommer: USB innebærer jo mulighet til strømforsyning, og som jeg leste de siste dagene Ethernet også - med tilleggsutstyr.

Link to post
Share on other sites

Er det bare jeg som har dette duppeditt problemet ?

Det der var jo i grunn ikke så gærnt mye dupeditter. Det er jo bare organiseringen av dupedittene som er problemet. Det går jo fint å skru det som er veggmonterbart på en plate. Samle kablene i en kanal-list slik at de er skjulte hele veien bort til uttakene. Evt. snekre opp et par 4-doble stikk der hvor du skal ha alle strømforsyningene.NT-bokser,modem , routere ,hub'er og transceiver for trådløse telefoner gir jo ikke fra seg så mye varme med separat nettadapter. Så noe kjølekabinett er det ikke så mye behov for ser det ut som.

 

Rundt meg er det for tiden:

 

3 Pc'er hvor av en bærbar.(En selvbygg, en IBM og en Compaq)

2 routere. En Zyxel og en Sparklan.

1 hub.

5 høyttalere.

1 Skriver

1 19" crt og en 17" flatskjerm.

1 KVM switch til tastatur og skjermer.

1 Joystick.

2 forskjellige ADSL-modem

1 VDSL-modem med en Pace DSL on-top boks.

1 TV

1 Siemens transceiver til telefon.

Link to post
Share on other sites

Lasse: å neida, dette er et velkjent fenomen. Mitt tricks er å bunte sammen ledningene og henge disse opp på skruer / kroker / kramper. Lager man ledningsruller med omlag 10 cm diameter på "rullen" og stripser dette sammen, hjelper det mye.

( jada; er klar over faren ved induksjon i kabelruller....)

 

Suzuki

Det var litt enklere i gamledager (sukk)

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...