Farco Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Å gjøre sjøklart (ved f. eks ved å sikre jolla) før man går fra kai, burde være et svært viktig parameter i en læringsprosess. Fjernsyn er snart ikke noe annet enn billig og etter min mening nærmest verdiløs underholdning. Erik Bye tror jeg hadde snudd seg i grava........ Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Regina III Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Dette har intet å gjøre med team, eller teambuliding. Ikke det ??? Hvilken opplæring tror du sitter best, å måtte redde en situasjon med løs jolle på fordekk i grov sjø, eller at Jarle forteller at "Du må være flink og gjøre sjøklar før du forlater havn!" Jeg tror ikke noen kan mistenke Jarle for ikke å ha lært dette "the hard way." Eller hvordan har du selv lært deg det? Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Ja, ja. Den fordømte jolla. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Spinnaker Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Hvilken opplæring tror du sitter best, å måtte redde en situasjon med løs jolle på fordekk i grov sjø, eller at Jarle forteller at "Du må være flink og gjøre sjøklar før du forlater havn!" Jeg tror ikke noen kan mistenke Jarle for ikke å ha lært dette "the hard way." Eller hvordan har du selv lært deg det? Jeg kunne vært enig med deg, men Jarle ga ingen lærdom om at jolla og andre ting skulle sikres før avreise, eller før man kommer ut i litt sjø. Så for ungdommene ga ikke dette annet enn plunder og heft, som de også inntil videre tror skal være sånn. For oss som har vært i båt siden vi kunne gå, så blir slike ting en selvfølge og jeg husker ikke hvor jeg har lært dette. Men for disse ungdommene var det jo ikke slik, så de trenger den info de kan få, og så kan man flette kunnskapen inn gjennom oppbyggingen av dette teamèt. Nå hender det jo at vi glemmer ting vi også, og så blir det plunder og heft. Så vi får følge med videre å se om det blir bedre på denne turen deres. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Jarle nevnte ikke jolla men han sa. noe som. "Nå er vi snart uti havet og det er mange ting som fortsatt ligger å slenger nede i båten. Det må sikrest nå." Regner også med at redning av jolla var lagt inn som ekstra lærdom. Pluss selvfølglig mer action på TV. Syns forøvrig at 1. episode av serien ga meg mer smak. Har ikke hatt så mye sans for noen av hans tidligere serier, men denne ser jeg frem til Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
S/Y Emma Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Synest Berserk-ekspedisjonane var betre enn dette. Men så har eg berre sett ein episode til no. Likte best Jarle som ramsalt rockeseglar, men det kan jo verte bra dette også Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Spinnaker Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Regner også med at redning av jolla var lagt inn som ekstra lærdom. Ja ja, det er mye jeg regner med også, men det betyr ikke at jeg alltid har rett av den grunn. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Nei, hvem sitter med fasit svar på promlemstillinger? Gjør du? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Spinnaker Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Siden jeg har dette på opptak tok jeg en ekstra titt nå. Når Jarle sier at de skal flytte jolla er bølgene alt så store at båten rugger skikkelig på seg, og under flyttingen av jolla er bølgene så store at de slår over dekk, jeg vil tro bølgene er ca 3 meter under flyttingen. Om du, Mariell, synes dette var det riktige tidspunkt for slikt arbeid ombord, så får det står for din regning. Jeg så bare ungdom som ble våte av at sjøen slo over, og den ene av dem så ut til å ha problemer på fordekket. Som seiler selv ville jeg da gjort dette unna langt tidligere, det er langt fra trivelig frempå dekk i slikt vær, og alt blir tungvindt og man må skrike som en gris for å bli hørt. Jeg er spent på hvordan det går videre i serien, og jeg tror nok dette kan være en fin erfaring for undommen. Men jeg håper ikke det blir underholdning av at noen kanskje gjør feil av ymse slag. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Blir ikke mye diskusjon av dette. Reagerte også på at ikke seafasten av gummi båten ble foretatt tidligere. Regnet med at det var en del av opplegget for å få bra TV. Med han til rors, som ikke skjønte hva 340 grader var, og at han skulle holde kursen Jarle hadde insrtuert han om. Er det ikke umulig at ferkvensen ble litt her heftig enn planlagt. Men du kan være sikker på at deltagerene vil være sikre på at alt på dekk er sikret før de går utaskjærs neste gang. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
S/Y Emma Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Ja, det spørs om han bevisst legg opp til "learning the hard way" så dei med ein gong veit kva dei ikkje skal gjere - og kvifor. Redigert 29.Oktober.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sydvesten Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Ja, det spørs om han bevisst legg opp til "learning the hard way" Selvsagt gjør han det, og dette vet alle som har drevet med teambuilding. Det er meget god lærdom i dette, samt at man lærer å jobbe i team... På land kan en mann fint flytte og sikre jolle, men i åpen sjø så krever dette samarbeid og lagånd enkelt og greit... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Spinnaker Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 (redigert) Nå var det ikke noe særlig samarbeid å se i dette tilfellet, ei heller noe lagånd. Kun plunder og heft, og ingen info om at dette kunne gjøres på en bedre/sikrere, enklere, og lettere måte nærmere land. Vi får heller håpe det blir bedre lenger ut i serien, og da med denne teambuildingen du nevner. Redigert 30.Oktober.2010 av Spinnaker (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Sydvesten Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Nå var det ikke noe særlig samarbeid å se i dette tilfellet, ei heller noe lagånd. Det stemmer, og derfor en team building viktig i startfasen... Har en et team som fungerer, så trenger vel ikke bygge et.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Allan E Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 Er det mulig å få sett denne første episoden nå? Link til netttv? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2010 http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/678930/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kaptein-Nemo Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Ingen vet hva som er under kjortelen. Kan godt være en vest. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Tipper ungdommene er godt trent og øvd for inspillingen. Ingenting er tilfeldig når NRK lager TV. Regner med det er ganske detaljert manus for hele serien.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
OT-flyktning Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 De som ikke fikk det meg seg i Shoutboxen: nå er det reprise på del 1 på NRK3 Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/678930/ Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Så det du ikke fikk med deg var at nå kunne du se noe som du allerede hadde fått med deg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Det står respekt av å ha seilt jorda rundt i en alder av 19, for så å nå ha 14 års fartstid etter det igjen. 33år gammel sjøulk. ?? Han har da aldri seilt jorden rundt? Han seilte Berserk 1 fra Norge ned til Anrarktis før han forliste utenfor Argentina da han var 19. Det står det respekt av, men kommer nok ikke til å se på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.