Jump to content

"Sjøsprøyt", ny programserie med Jarle Andhøy NRK1 Kl 20.15


VannTro

Recommended Posts

Såg nå de første to episoder med umodne, sjøsyke ungdommer som ikke kan artikulere seg mens kapteinen babbler noe om "full fart, full fart". Syns vi har det mye artigere selv når vi seiler... Leirskule føles ikke som det helt store - selv om det er en seilbåt i bildet.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Nå finnes det mange serier på TV som er basert på det perfekte, nstrøkne og nypolerte så en serie som viser litt av livets realiteter tror ikke jeg at man kommer til å ta skade av, men man har jo valget å se noe annet eller sågar gjøre noe annet.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en ok serie! Jeg berømmer virkelig jarle andøy for å ta med så sutrete og misfornøyde folk med på tur :puke: ! Det er vel ingen som ikke skjønner at det også var nødvendig for å kunne lage en serie ut av det! Jeg fikk i hvertfall ikke mindre lyst til å seile i nordnorge og gå topptur i fjellene der etter dagens episode! Hele konseptet til Jarle som gjør at han i det hele tatt kan leve av å være eventyrer er jo nettopp å dra med ustreite folk med på tur! Slikt skaper underholdning som mange folk er villige til å se på! Synes også det er positivt at Jarle har klart å få seiling inn i stua til mange folk som aldri har vært ombord i båt eller noe begrep, eller ide om hva vi driver med nesten hver eneste helg og ferie! :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Serien var vel grei nok den ,dem var 16 år å oppover. Ikke alle som er født sjømann og med 20 år's erfaring ,han ene guttungen fikk jo tilbud om å bli med Berserk på tur.Da er han sikkert bra nok,ikke mange her inne som har dem turane til Jarle i loggboka si vil jeg tru .Fikk med meg alle episodene,hadde kansje håpa på noe mer .Men en ok serie å se på,ungane lærte litt om båt å båtlivet vil jeg mene.Fikk skryt av kapteinen på kystvakta etter endt tur,er en grei attest det.

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...