avmønstret5 Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Det er ikke så godt å vite hvor "sutrede" disse ungdommen egentlig var, dette var jo en tv-underholdningsserie. Jeg synes nok skippers Andøy viste moderate pedagogiske egenskaper i de to episodene jeg så, men det hadde kanskje også noe med uderholdningsverdien å gjøre. Jeg har arbeidet mye med ungdommer og vil nok ha brukt en del andre metoder i det virkelige liv. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Har ikke sett på serien, men generelt sett er jo alt av s.k. "reality" TV regissert underholdning. Aktørene er mer eller mindre (amatør-)skuespillere, det tas flere klipp av samme scene, man har flere kameravinkler og et team bak kamera for å lage en severdig underholdning. Bare tanken på at personene skulle oppføres seg helt uanfektet "normalt" når de vet at de er foran kamera og dette skal sees av det ganske land er jo absurd. Konflikter er jo tydligvis alltid godt stoff så det dras tydligvis alltid frem i slike serier, med noen unntak. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 (redigert) Ja, jeg håper inntrykket de gir er ukorrekt. En mer sutrete gjeng har jeg aldri sett. Når jeg så på dette følte jeg meg 150 år gammel. Dette var definitivt ikke representativt for min ungdomstid. Var veldig skuffet over programmet, hadde høyere forhåpninger. Håper Andhøy kommer sterkere tilbake. Redigert 3.Desember.2010 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Dette var definitivt ikke representativt for min ungdomstid. Alt var bedre før For min del - født for mer en et halvt århundre siden - syntes jeg de oppførte seg omtrent som forventet. Men jeg tror motivasjonen var ikke helt på høyde - i alle fall tidvis. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Hvordan dette programmet blir mottatt og hvordan ungdommene som deltar blir oppfattet vil jeg tro også har en viss sammenheng med hvordan f.eks hundre timer med opptak har blitt redigert ned til fem timer? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
avmønstret5 Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Ja, det er vel riktig, eller vi for håpe det er riktig. Slik sett kan dette programmet være urettferdig og gi et skjevt intrykk både av ungdommene som sutrekluter og Jarle som en autoritær smådiktator. Dersom dette programmet mot formodning gir ett riktig inntrykk av deltagerne var dette ikke de rette ungdommen for å delta her da de tilsynelatende manglet motivasjon, og Jarle viste seg som en dårlig motivator og mindre bra lederskaper med en overvekt av negative kritikk. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 ...tilsynelatende manglet motivasjon, Det inntrykket sitter jeg også igjen med, så jeg lurte ofte på valget av Folkehøyskole og linje. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Seilaren Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 så jeg lurte ofte på valget av Folkehøyskole og linje. Det er vel fordi det meste på NRK er manusbasert. Det samme gjelder Den store reisen og andre slike programmer. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.