Jump to content

"Sjøsprøyt", ny programserie med Jarle Andhøy NRK1 Kl 20.15

VannTro

Recommended Posts

Det er ikke så godt å vite hvor "sutrede" disse ungdommen egentlig var, dette var jo en tv-underholdningsserie. Jeg synes nok skippers Andøy viste moderate pedagogiske egenskaper i de to episodene jeg så, men det hadde kanskje også noe med uderholdningsverdien å gjøre. Jeg har arbeidet mye med ungdommer og vil nok ha brukt en del andre metoder i det virkelige liv.

Har ikke sett på serien, men generelt sett er jo alt av s.k. "reality" TV regissert underholdning. Aktørene er mer eller mindre (amatør-)skuespillere, det tas flere klipp av samme scene, man har flere kameravinkler og et team bak kamera for å lage en severdig underholdning. Bare tanken på at personene skulle oppføres seg helt uanfektet "normalt" når de vet at de er foran kamera og dette skal sees av det ganske land er jo absurd. Konflikter er jo tydligvis alltid godt stoff så det dras tydligvis alltid frem i slike serier, med noen unntak.

Ja, det er vel riktig, eller vi for håpe det er riktig. Slik sett kan dette programmet være urettferdig og gi et skjevt intrykk både av ungdommene som sutrekluter og Jarle som en autoritær smådiktator. Dersom dette programmet mot formodning gir ett riktig inntrykk av deltagerne var dette ikke de rette ungdommen for å delta her da de tilsynelatende manglet motivasjon, og Jarle viste seg som en dårlig motivator og mindre bra lederskaper med en overvekt av negative kritikk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...