Oddvarkl Startet 31.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2010 Hei. Da jeg kjøpte brukt båt i sommer fulgte det med en VHF av typen Gadelius BT-90. Jeg har søkt overalt på internett etter manual, men finner ingen info om denne. Noen som vet noe om dette produktet? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 BT hinter om at det er et dansk apparat av det fabrikatet som senere ble til Simrad. Var et firma i Asker som importerte og merket om. Sitér dette innlegget Link to post
wmo Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Jeg vet ikke. Men kanskje flere leser denne forespørselen og kan komme med tips. Jeg trenger også selv en slik manual. Sitér dette innlegget Link to post
Kaspara_Nærsnes Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Gadelius Elektronikk var et selskap som importerte VHF, PR-radio og mobiltelefoner på 80-90 tallet. De holdt til på Høn i Asker, og flyttet senere til Vakås i Asker. De gikk konkurs en gang på 90-tallet, og jeg er usikker på om noen tok over produktene. Jeg vet de bla solgte Simonsen-utstyr, og dette ble etterhvert kjøpt opp, er vel nå Simrad, så det er ikke utenkelig at BT-90 også kommer derfra. Sitér dette innlegget Kaspara AIS: http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=10&mmsi=258101030¢erx=10.50207¢ery=59.76384 Link to post
Tor J. Carlstedt Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Hei, i min båt fulgte det med samme apparat. Jeg har derfor en veldig kort bruksanvisning, men noen har skrevet på med penn "Det meste er som for BT-80". Bruksanvisningen for BT-80 har jeg ikke, bare et dobbeltsidig ark. Fremstår som en "quick start". Send meg en PM, så kan jeg scanne det inn og sende det til deg. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Utdattert elektronikk og og spesiellt gammelt maritimt kommunikasjonsutstyr er ingenting å spare på. Hiv det og kjøp nytt og tidsmessig. Koster ikke mange kronene lenger. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pettern1972 Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Utdattert elektronikk og og spesiellt gammelt maritimt kommunikasjonsutstyr er ingenting å spare på. Hiv det og kjøp nytt og tidsmessig. Koster ikke mange kronene lenger. Du erter vel på deg et par brukere av gamle Saylor og Høcomradioer nå REM, hehe. Jeg bruker selv en gammel Høcom Famita 500 fra tidlig 80 tall, og når Tjøme Radio testet den på Østfoldtreffet gav den faktisk til både min og Paulsens store forundring veldig gode resultater. 0 i standbølge og 22 watt var faktisk en av de bedre målingene den helgen. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Oddvarkl Svart 9.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2012 Jeg kom over manualen et annet sted. Legger den ved om noen er interessert. https://baatplassen.n...ius_bt-90_1.jpg https://baatplassen.n...ius_bt-90_2.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.