Jump to content

Gadelius BT-90 VHF, hvor kan jeg få tak i manual?

Oddvarkl

Recommended Posts

• 1 år senere...

Gadelius Elektronikk var et selskap som importerte VHF, PR-radio og mobiltelefoner på 80-90 tallet. De holdt til på Høn i Asker, og flyttet senere til Vakås i Asker. De gikk konkurs en gang på 90-tallet, og jeg er usikker på om noen tok over produktene. Jeg vet de bla solgte Simonsen-utstyr, og dette ble etterhvert kjøpt opp, er vel nå Simrad, så det er ikke utenkelig at BT-90 også kommer derfra.

• 2 måneder senere...

Hei, i min båt fulgte det med samme apparat. Jeg har derfor en veldig kort bruksanvisning, men noen har skrevet på med penn "Det meste er som for BT-80". Bruksanvisningen for BT-80 har jeg ikke, bare et dobbeltsidig ark. Fremstår som en "quick start". Send meg en PM, så kan jeg scanne det inn og sende det til deg.

Utdattert elektronikk og og spesiellt gammelt maritimt kommunikasjonsutstyr er ingenting å spare på. Hiv det og kjøp nytt og tidsmessig. Koster ikke mange kronene lenger.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Utdattert elektronikk og og spesiellt gammelt maritimt kommunikasjonsutstyr er ingenting å spare på. Hiv det og kjøp nytt og tidsmessig. Koster ikke mange kronene lenger.

Du erter vel på deg et par brukere av gamle Saylor og Høcomradioer nå REM, hehe. Jeg bruker selv en gammel Høcom Famita 500 fra tidlig 80 tall, og når Tjøme Radio testet den på Østfoldtreffet gav den faktisk til både min og Paulsens store forundring veldig gode resultater. 0 i standbølge og 22 watt var faktisk en av de bedre målingene den helgen.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...