Divemaster Svart 5.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2004 Ville bare mane til litt ettertanke, ikke fraråde "patenten"! Som de fleste andre smarte løsninger kan feil bruk gjøre vondt verre! Helt enig ... bruk med vett og kun hvis behovet er der ... samt sjekk ventilen/kranen med jevne mellomrom...... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
saga Svart 5.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2004 Det der med luftfilter og veivhus ventilasjon stemmer ikke på 2003 modellen. Der går veivhusventilasjonen inn på luftfilteret. En annen ting er at den slangen er omtrent av samme tykkelse som en lampett ledning La merke til at det var samme idiot systemet som på 30 motoren ved demontering av varmeveksleren men på intercooleren la jeg ikke merke til noe. Intercooleren er jo nesten større enn motorblokka men drenering la jeg ikke merke til. Noe å finne ut i helga. Veivhusventilasjonen er modifisert på nyere modeller. Jeg har selv også kuttet ut veivhusfilteret med samme løsning som du snakker om. Slangen er det mange som har erfart er alt for tynn, meg selv medregnet. Motorer som er noen år har gjerne litt mere gjennomslag og trykk i bunnpanna med den følge at slangen er for tynn til å slippe ut alt trykket. Oljen kan da presses opp gjennom peilepinnerøret eller avtappingsrøret. Når det gjelder dreneringen på intercooleren så er den i bakkant helt underst. Det er et lite spor i godset der og hullet er kun et par millimeter stort. Med litt gass på motoren kan du kjenne at turbotrykket blåser litt der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.