Jump to content

Laging av ny targabøyle???


Frank v.

Recommended Posts

 Heisann og god helg baatplassfolk.....

 

 Går med planer om å få lagd en ny targabøyle til båten i løpet av vinteren,og da tengte jeg å høre litt med expertisen her på baatplassen...

 

 Har aldri prøvd å lage noe slikt selv men kunne godt tengt meg å prøve på dette,kan jo ikke gå annet enn galt...

 

 Er det noen som kan fortelle fremgangsmåten for å få et brukbart resultat?

 Hva man trenger av utstyr og materialer?

 Hva er best å bruke?

 Går det å kjøpe det man trenger foreksempel på biltema?

 

 Tengte da på en slik targabøyle som jeg får plass til både spotlysene og et par høytalere i......

 Den jeg har er nok moden for utskifting og bærer et veldig preg av å være hjemmelaget,er nok laget på den mest lettvinste måten...Er blitt lagd i aluminium tror jeg..Vil jo innbille meg at det hadde blitt mye penere hvis man hadde fått laget en i noe støpt materiale...

 

 Er det mulig å lage en form i tre og foreks bare legge noen lag med polyester utenpå?

 

 Få høre noen innvendinger på dette av dere...

 

 ha en fortsatt fin helg alle sammen..

 

  mvh

 

  Frank v,

.

 

Link to post
Share on other sites

Skal/må ha targa på Halco`n til tv-antenne, gps-antenne, radio-antenne, Vhf-antenne laterner og horn.

 

En i syrefaste rør er nok det enkleste, men synes ikke dette blir så fint. Tror det også kan bli litt vanskelig å skjule alle kablane inne i rørene.

Da synes eg en pen avrundet og dobbel i glassfiber er finere.

 

Planen min er for å få den glatt og blank er å støype en lang tynn plate i en form (eks. forskalingsplate) uten å tenke på bredda på targa`n. Ser føre meg å støype dette veldig tynt da det blir lettere å bøye det.

Deretter bøyer eg plata slik eg får en pen avrunding. Så støyper eg på avstivinger på baksiden og forsterker det hele før eg skjerer ut vinkelen og bredda av bøylen. ¨

Så lager eg til en plate på innsiden av targabøyelen.

 

Tror dette vil gå bra. Skal iallefall prøve. Det koster ikke så veldig mye!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...