Bidevind Startet 11.November.2010 Del på Facebook Startet 11.November.2010 Se filmsnutt Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Da har du bare griseflaks, da ! Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Det så ut til å være litt mer spennende enn jeg hadde satt pris på! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Griseflaks se på 0,36 hadde de ikke blitt tatt av ein bølge der så hadde de smelt inn i betong kanten Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bergen dørk Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Det må jeg si. Imponerende! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
bliss X Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Har studert opptaket noen ganger og er litt i tvil: Var dette flaks eller dyktighet? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Var dette flaks eller dyktighet? Jeg tviler på om det der er noe man får trent seg opp på... ? Jeg tror ikke han tørr å gjenta det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Her er marginene for små, og tilfeldighetene for store..... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Mulligan Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Undres på om uttrykkene flaks og dyktighet hadde blitt brukt på samme måten dersom seilbåten hadde blitt byttet ut med en fiskebåt. Vi skal ikke se bort fra at disse polakkene vet nøyaktig hva de gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Heldigvis - ofte er "Lykka bedre enn forstanden" Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Og med en mann foran på baugen - stående! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
avmønstret5 Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Det må jeg si. Imponerende! Nei, jeg ble ikke imponert, selv om det var en septakulær situasjon. Skippern har ansvar for båten og mannskapets liv og helse, og her hadde han altfor liten sikkerhetsmargin. Når ett havneinnløp bryter igjen er muligheten for å miste styringen svært stor. Det har skjedd flere tragiske ulykker i slike situasjoner, for ikke lenge siden omkom det de (to tror jeg)svensker under innseilingen til Tanger. Selv kommer jeg fra et fiskevær hvor en skøyte forlist med mange mennesker ombord, og hvor alle omkom under innseiling til havna. Jeg har selv gått inn i grunn havn under dårlige forhold, men først sjekket med havnemyndigheter over radio om dette var forsvarlig. I dette tilfellet var det ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 (redigert) Vi skal ikke se bort fra at disse polakkene vet nøyaktig hva de gjør. Godt poeng Ser en på filmen venter han til han kan utnytte bølgen og motoren og surfer inn åpningen så kloss opp til styrbord han våger - og med god klaring til murveggen. Allerede ved 0.16 kan en se at denne rormannen vet hva han driver på med. Selvfølgelig virker dette dramatisk med lyd og det hele Redigert 11.November.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
bliss X Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Det kan også tenkes at det ser værre ut på filmen enn det var i virkeligheten. Vanskelig å bedømme avstand Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Og med en mann foran på baugen - stående! Fornuftig av rormannen å ha utkikken når du ser på filmen 0.34 at moloen stikker under vann - muligens noe nær når de paserer, men det gikk jo bra. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Jeg tror jeg hadde seilt til Rønne. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Men tenk på hvor herlig de fikk det i den lune havna og med Dansk gjestfrihet Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gullfisk Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Griseflaks se på 0,36 hadde de ikke blitt tatt av ein bølge der så hadde de smelt inn i betong kanten Observerte det samme. Ser ut som han blir reddet av vannet som trykkes i mellom betongen og båten. Heller til griseflaks for min del.Noen som kjenner havnen og vet hvordan det ser ut til babord? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Om han hadde gått lenger ifra og ikke klart å komme inn, har han nok kraft til å gå imot de bølgene? Blir jo fort tomt for vann etter det oversiktbilde? Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Jawik Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Muligens han allerede har gjort akkurat dette og er på vei til å forsøke å entre inngangen igjen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Så lenge man vet hva man gjør går det vel bra? Her en snutt fra verdens minste havn Depoe Bay i Oregon: Og her en som gir oversikt over området Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.