Jump to content

Begynner endelig å se enden på colin prosjektet


Keiko123

Recommended Posts

Hei! Begynner endelig å komme til enden på mitt prosjekt. Er ute etter å få litt kommentarer på hvordan dere tror dette blir. Ser det greit ut? Tåler kritikk så det er bare å si deres mening. Skal olje og lakke alle teak detaljer til våren. Må også få lagd madrasser og puter. Noen som har noen tips til hvor man finner stoff som passer til dette. Blir å sette bort det arbeidet til noen profesjonelle møbeltrekkere..

 

mobil_bilder_3_juli_2009_028.jpg

 

Her er batterikassen. Har lagd lokk også.

 

foto0094.jpg

 

Her er kjøleboksen. Har behandlet den med epoxi og glass duk innvendig. Har montert kjøle aggregat til denne med element inni.

 

dscf3067.jpg

 

Motorrom. 3 liters 6 syl. Kubota på 58hk

 

dscf3064.jpg

 

Har felt inn ledspotter i tak.

 

dscf3062.jpg

 

 

Bad med toalett og dusj

 

dscf3060.jpg

 

Tak igjen:-)

 

dscf3059.jpg

 

Bad! Håper det retter seg etterhvert...

 

dscf3057.jpg

 

Refleksovn

 

dscf3055.jpg

 

Pentry med kjøleboks og plass til Gasogne gassovn.

 

dscf2660.jpg

 

Dørken jeg lagde til badet.

 

dscf2659.jpg

 

Salongbordet. Var utrolig mye jobb med det.

 

foto0136.jpg

 

Ute for finpuss og oljing.

 

n691821512_1536425_9631.jpg

 

Skuta sett fra stuevinduet. Har ikke lange veien til hobbyen:-)

 

n691821512_1536423_5011.jpg

 

Skuta på land.

 

n691821512_1536419_96281.jpg

 

Dekket etter en runde med grønnsåpe

Link to post
Share on other sites

Har funnet noen flere bilder.

dscn0102.jpg

 

Slik så skuta ut da jeg hentet "henne" i Steinkjer

 

 

img_0017.jpg

 

Bilde innvendig før jeg begynte med innredning..

 

img_0019.jpg

 

Foran

 

seil_frank_074.jpg

 

Måtte jo ut å teste riggingen i sommer

 

seil_frank_076.jpg

 

seil_frank_078.jpg

 

Morsomt å seile slike skøyter. Er jo over 100 m2 med duk

 

bilder_rigg.jpg

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja har jukset litt. Har jobbet noen år med å rigge Bavaria seilbåter så man er vel blitt litt bortskjemt;-)

Har ført bak fallet til klyver og fokk også. Ikke helt orginalt men man seiler ho lett alene nå.

Fører også skjøte og fall til toppseil bak ved behov.

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

......Er ute etter å få litt kommentarer på hvordan dere tror dette blir. Ser det greit ut? Tåler kritikk så det er bare å si deres mening..........

Skikkelig fisking etter skryt det der!

Men du fortjener skryt og ros. Skikkelig bra arbeid og flott skute. :thumbsup:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Har ført bak fallet til klyver og fokk også. Ikke helt orginalt men man seiler ho lett alene nå.

Fører også skjøte og fall til toppseil bak ved behov.

 

 

Har sansen for at du tar praktiske hensyn -spesielt i forhold til å gjøre båten mest mulig seilvennlig.

Det er vel ikke like lett å håndtere en så stor skøyte med gaffelrigg alene..

Link to post
Share on other sites

Har vel egentlig aldri vært noen snekker. Er jo greit å få ting til å se bra ut på bilder men det er nok ikke perfekt når man studerer på nært hold. Men skal man bli ferdig mens man er ennå er gangfør så må man slurve litt...

Var ute etter litt kommentarer på hva medlemmene her synes om løsningene ombord. Tenker på bruk av teaklister mot hvite skott og slikt. Har jo tenkt å selge når den er ferdig. Men det er vel ikke akkurat lett å bli kvitt seilskøyter for tiden. Fikk jo plutselig 2 barn midt i prosjektet så man må prioritere litt annerledes noen år:-)

Link to post
Share on other sites

Etter hva jeg husker så er "Valøy" et selvbygg som skulle benyttes til jordomseiling, og bygget med tanke på en langvarig tøff tur. Mener også å huske at eieren ble syk og måtte avbryte langturprosjektet. Husker av "Valøy" lå godt innpakket på Bogatangen (Småbåthavna til Eggebogen småbåthavn) i flere år i perioden 1994-1997. Båten ble bygget i en låve i Stod, ca 3 mil nord for Steinkjer. Navnet har den etter Valøya som er en stor øy som ligger i Snåsavannet.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Ok, den jeg tenkte på ble bygget i en fraukjeller på Skogn fra ca 88 til 92 såvidt jeg husker, men den ble ikke ferdigstillt der.

 

Da har jeg helt sikker sett den i Bogen.

 

Blir bra dette :)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Takker for all info:-) Har enormt med dokumentasjon fra den forrige eieren. Har masse tegninger. Han var veldig grundig for å si det mildt:-)

Blir nå spennende å se om det går å selge dette når man er ferdig. Alt innvendig er jo nytt. Skroget er også som nytt med 3,5 tonn jernkjøl og 3,5 tonn bly innvendig. Masten slipte jeg ned og fylte alt av sprekker med epoxi før jeg ga den 10 strøk med coelan. Seilene har nesten ikke vært i bruk. Stormklyveren og toppseilet tror jeg ikke hadde vært i bruk da jeg overtok skuta. Kjøpte nye treblokker fra veteranrigg som jeg har hatt liggende i olje i en uke før jeg lakket de. Alt tauverk er også nytt.

Men fyttikatta ka med tid man har brukt de siste 3 årene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...