Jump to content

Begynner endelig å se enden på colin prosjektet


Keiko123

Recommended Posts

Ja! Men det har ikke med båt å gjøre. Jobber som fisker. Går turnus med en mnd på og en fri så jeg får sett nok av havet. Og jeg har bodd 40 år på kaikanten. Så nå skal vi prøve å bo på småbruk inne i landet:-)Blir nok å kjøpe seilbåt om noen år når barna blir større.

Har lyst til å dyrke friluftslivet noen år nå.

Meeeen først må jeg få leid ut brygga og solgt båten.....

Link to post
Share on other sites

Ja det er ikke epoxi på innsiden. Er impregnert med linolje og terpentin. Er greit så lenge man har god ventilasjon. Er jo sikkert greit med epoxi på innsiden også men tror nå mest på å la det være rent på denne type båt. Er jo noe annet med åpne båter. Problemet er vel når det lurer seg fukt under epoxien. Da vil det jo aldri tørke. Vågen har jo bygd mange båter på denne måten og så vidt jeg vet så er de fortsatt fine etter over 20 år på sjøen. Det ble brukt 200 liter med linoje og terpentin samt en liten dæsj med antiparasitt innvendig på min båt. Synes nå den ser veldig fin ut i skroget.

Link to post
Share on other sites

Takk! Er jo bra at arbeidet faller i smak. Er vel egentlig nødt til å selge skøyta. Blir vanskelig å få den dit vi skal flytte til sommeren. Og jeg har ikke hjerte til å la den ligge uten tilsyn. Men det gjenstår nå å få den solgt. Synes det er lite bevegelse i skøyte markedet på finn.no for tiden. Men kan jo seile den sørover hvis noen vil kjøpe den til våren. Skal legge den ut på finn i mars når jeg får sydd putene og alt er ferdig. Kan jo være greit for de som eventuelt kjøper den at den er helt ubrukt innvendig. Så vi får se..

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen her som vet eller har noen tips om hvilken pris man kan forlange for en slik skute? Den skal jo være helt ferdig når jeg legger den ut på finn. Seilene er som nye. Motoren er brukt 800 timer og er en sliter på 6 syl. og 3 liter av merket Kubota. Borg Warner gir med vridbar propell. Alt innvendig er nytt.3 nye vetus vanntanker på 360 liter tilsammen. 2 nye vetus oljetanker på 350 liter. Ny Batteribank. Kjøleboks med aggregat. Ny Gasogne gassovn med 2 bluss. Varmtvannstank på 60 liter++++++++++

Masten er høvlet og innsmurt med Coelan. Alt av tauverk er nytt av typen spunflex. Nye treblokker.

Tror nesten det bare er skroget som er noen år;-) Og det ser helt nytt ut det også.

Er jo klar over at jeg kommer til å bli skuffet. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Ingen som tørr å jette pris.. :sweat:

Letteste er nok å sammenligne med andre båter som ligger på finn.no. Følger litt med på skøyter selv, og mange blir liggende lenge desverre. Finnes jo ikke flottere båter!

Den som hadde hatt penger og båtplass... :saint:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Har liksom ikke funnet noen på finn man kan sammenligne med. Tenkte å legge den ut for rundt 900 og ennå da tror jeg ikke jeg får noe overskudd. Men det har vært morsomt og lærerikt. Blir spennende å se hvordan det blir ombord når man får sydd litt puter og madrasser. Kan jo låne ut båtplass til folk her oppe vis det blir aktuelt. Fint å seile litt rundt i Lofoten. Men takk for alle hyggelige tilbakemeldinger..

Link to post
Share on other sites

Noen bilder av dagens arbeid. Har lagt hvitt tak under dekksbjelkene. Synes selv det ble pent. Skal liste med teak kvartstaff.

dscf3327.jpg

 

Bilde tatt fra styrbord side. Viser loskøya for langbeinte:-)Eik gulvlister til garnering.

 

 

dscf3328.jpg

 

Foran mot lugar. Bad til Babord foran. Skal legge ferdig tak foran i morgen.

 

 

dscf3329.jpg

Link to post
Share on other sites

Har i dag endelig klart å lakke bordplata uten å få masse støv på den. Holder på i garasjen så det er ikke den beste plassen når det blåser mye ute. Kjøpte en infrarød parasoll varmer på europris med tre lamper på 300w. Gir akkurat nok varme til slike jobber samt lime jobber med epoxi.

Skal prøve å ta noen bilder senere i kveld når det er blitt støvtørt.

Nå er det kirke tur med jentene på 3 og 6 år og nissemarsj etterpå. Kan jo bli en opplevelse :crazy:

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

Link to post
Share on other sites

varmelampa kosta rundt 500 kr på europris. Synes den ga passelig med varme siden den består av 3 lamper på 300w. De andre jeg har prøvd har gitt alt for mye varme og har dermed vært vanskelig å plassere i forhold til det man vil ha oppvarmet. Kjedelig når lakken begynner å boble :headbang:

Har brukt teak av forskjellige sorter. Det lyseste er fra noen 13 mm gulvbord jeg fikk. Det mørkeste er 12mm teak plank fra Biltema:-)Og den ga en fantastisk glød. Alt er limt og natet på 16 mm kryssfiner med epoxi.

Men lider litt av at jeg ikke har båndsag og tykkelses høvel. Det er risikosport å sage kompassrose med gjærsag. Snittet hanskene 2 ganger :eek:

Så det er vanskelig å få alt helt perfekt men det ser jo greit ut på avstand.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei igjen og godt nytt år alle båtvenner... Har vært på sildefiske siden nyttår og er nå hjemme på fritur. Sliter litt med motivasjonen i regnværet:-( men regner med at jeg begynner for fullt ombord i prosjektet mitt ganske snart;-)

Har lagt båten ut på finn 26371350. Ser det greit ut? Har ikke så mye erfaring med salg! Er jo den som bruker å kjøpe ting.

Det ser ut til at det blir flytting til Valdres til sommeren og det blir vel vanskelig å få med seg skøyta dit.....

Skal prøve å få lagt ut litt bilder etterhvert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...