Keiko123 Startet 12.November.2010 Del på Facebook Startet 12.November.2010 Hei! Begynner endelig å komme til enden på mitt prosjekt. Er ute etter å få litt kommentarer på hvordan dere tror dette blir. Ser det greit ut? Tåler kritikk så det er bare å si deres mening. Skal olje og lakke alle teak detaljer til våren. Må også få lagd madrasser og puter. Noen som har noen tips til hvor man finner stoff som passer til dette. Blir å sette bort det arbeidet til noen profesjonelle møbeltrekkere.. Her er batterikassen. Har lagd lokk også. Her er kjøleboksen. Har behandlet den med epoxi og glass duk innvendig. Har montert kjøle aggregat til denne med element inni. Motorrom. 3 liters 6 syl. Kubota på 58hk Har felt inn ledspotter i tak. Bad med toalett og dusj Tak igjen:-) Bad! Håper det retter seg etterhvert... Refleksovn Pentry med kjøleboks og plass til Gasogne gassovn. Dørken jeg lagde til badet. Salongbordet. Var utrolig mye jobb med det. Ute for finpuss og oljing. Skuta sett fra stuevinduet. Har ikke lange veien til hobbyen:-) Skuta på land. Dekket etter en runde med grønnsåpe Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 12.November.2010 Del på Facebook Svart 12.November.2010 flott båt hvor lang tid har du brukt? Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 12.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2010 Spør om noe annet;-) Har vel holdt på i 3 år. Skroget var jo ferdig da jeg fikk den. Måtte jo rigge den og innrede den. Var helt tomt innvendig. Skal aldri mere ta i på noe slikt igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 12.November.2010 Del på Facebook Svart 12.November.2010 Det var en flott skute og nydlig arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 12.November.2010 Del på Facebook Svart 12.November.2010 Fantastisk arbeid du har utført!!! Og en virkelig flott skute -du har gooood plass ombord. Er båten stripplanket? Bordet ditt ser ut som "a Million Dollars" -gratulerer!! Wow!! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Keiko123 Svart 12.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2010 Ja båten er stripplanket. Svaap jeg følger med på din tråd:-) Utrolig arbeid du har utført. Sitér dette innlegget Link to post
propelltau Svart 12.November.2010 Del på Facebook Svart 12.November.2010 Dette så veldig bra ut, bedre en Colins egne invendig. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 12.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2010 Var vist noe kluss med ett par bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 13.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2010 Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Blir vel å legge ut noen bilder etterhvert i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Ja flere bilder liker vi Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Har funnet noen flere bilder. Slik så skuta ut da jeg hentet "henne" i Steinkjer Bilde innvendig før jeg begynte med innredning.. Foran Måtte jo ut å teste riggingen i sommer Morsomt å seile slike skøyter. Er jo over 100 m2 med duk Redigert 14.November.2010 av Keiko123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Hvis jeg forstår bildene riktig så har du trukket storseil og piggfallet bak til styrebrønnen -Smart!!! Det er jammen noe jeg vil vurdere å gjøre selv også! Flott skute! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Ja har jukset litt. Har jobbet noen år med å rigge Bavaria seilbåter så man er vel blitt litt bortskjemt;-) Har ført bak fallet til klyver og fokk også. Ikke helt orginalt men man seiler ho lett alene nå. Fører også skjøte og fall til toppseil bak ved behov. Redigert 14.November.2010 av Keiko123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 ......Er ute etter å få litt kommentarer på hvordan dere tror dette blir. Ser det greit ut? Tåler kritikk så det er bare å si deres mening.......... Skikkelig fisking etter skryt det der! Men du fortjener skryt og ros. Skikkelig bra arbeid og flott skute. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
TrondT Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Flott arbeid :-) TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Svaap Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Har ført bak fallet til klyver og fokk også. Ikke helt orginalt men man seiler ho lett alene nå. Fører også skjøte og fall til toppseil bak ved behov. Har sansen for at du tar praktiske hensyn -spesielt i forhold til å gjøre båten mest mulig seilvennlig. Det er vel ikke like lett å håndtere en så stor skøyte med gaffelrigg alene.. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Hebbe Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Er det båten som hette "Valøy" du har kjøpt? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 Har vel egentlig aldri vært noen snekker. Er jo greit å få ting til å se bra ut på bilder men det er nok ikke perfekt når man studerer på nært hold. Men skal man bli ferdig mens man er ennå er gangfør så må man slurve litt... Var ute etter litt kommentarer på hva medlemmene her synes om løsningene ombord. Tenker på bruk av teaklister mot hvite skott og slikt. Har jo tenkt å selge når den er ferdig. Men det er vel ikke akkurat lett å bli kvitt seilskøyter for tiden. Fikk jo plutselig 2 barn midt i prosjektet så man må prioritere litt annerledes noen år:-) Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 Jepp! det er nok Valøy Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Vet du om det er en Lindseth som har bygget henne? Syntes den så kjent ut. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 Er nok ikke det. Kjenner ikke til det navnet. Ihvertfall ikke i de papirene som jeg fikk med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Etter hva jeg husker så er "Valøy" et selvbygg som skulle benyttes til jordomseiling, og bygget med tanke på en langvarig tøff tur. Mener også å huske at eieren ble syk og måtte avbryte langturprosjektet. Husker av "Valøy" lå godt innpakket på Bogatangen (Småbåthavna til Eggebogen småbåthavn) i flere år i perioden 1994-1997. Båten ble bygget i en låve i Stod, ca 3 mil nord for Steinkjer. Navnet har den etter Valøya som er en stor øy som ligger i Snåsavannet. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
ahamm Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Ok, den jeg tenkte på ble bygget i en fraukjeller på Skogn fra ca 88 til 92 såvidt jeg husker, men den ble ikke ferdigstillt der. Da har jeg helt sikker sett den i Bogen. Blir bra dette :) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Keiko123 Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 Takker for all info:-) Har enormt med dokumentasjon fra den forrige eieren. Har masse tegninger. Han var veldig grundig for å si det mildt:-) Blir nå spennende å se om det går å selge dette når man er ferdig. Alt innvendig er jo nytt. Skroget er også som nytt med 3,5 tonn jernkjøl og 3,5 tonn bly innvendig. Masten slipte jeg ned og fylte alt av sprekker med epoxi før jeg ga den 10 strøk med coelan. Seilene har nesten ikke vært i bruk. Stormklyveren og toppseilet tror jeg ikke hadde vært i bruk da jeg overtok skuta. Kjøpte nye treblokker fra veteranrigg som jeg har hatt liggende i olje i en uke før jeg lakket de. Alt tauverk er også nytt. Men fyttikatta ka med tid man har brukt de siste 3 årene. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 21.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2010 Legger ved ett bilde av Båten og Brygga mi. Begge deler blir lagt ut for salg til sommeren:-) Løp og Kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.