Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 Ble litt feil i teksten ovenfor. Bryggen skal ikke selges men leies ut fra sommeren av. Så det er bare å sende en IM hvis det er noen som er interessert. Vet ikke om det er helt etter reg. å poste slikt her.... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 25.November.2010 Del på Facebook Svart 25.November.2010 Selge en så flott båt etter alt arbeid du har lagt i den? Nytt project på gang? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 Ja! Men det har ikke med båt å gjøre. Jobber som fisker. Går turnus med en mnd på og en fri så jeg får sett nok av havet. Og jeg har bodd 40 år på kaikanten. Så nå skal vi prøve å bo på småbruk inne i landet:-)Blir nok å kjøpe seilbåt om noen år når barna blir større. Har lyst til å dyrke friluftslivet noen år nå. Meeeen først må jeg få leid ut brygga og solgt båten..... Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 25.November.2010 Del på Facebook Svart 25.November.2010 Hvordan er denne stripplankingen utført? Det så ut som om det ikke var epoxy på innsiden? Er det venlig, ser at Njord-forum benytter samme opplegg. I de amerikanske bladene er det jo epoxy, opp og i mente! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 Ja det er ikke epoxi på innsiden. Er impregnert med linolje og terpentin. Er greit så lenge man har god ventilasjon. Er jo sikkert greit med epoxi på innsiden også men tror nå mest på å la det være rent på denne type båt. Er jo noe annet med åpne båter. Problemet er vel når det lurer seg fukt under epoxien. Da vil det jo aldri tørke. Vågen har jo bygd mange båter på denne måten og så vidt jeg vet så er de fortsatt fine etter over 20 år på sjøen. Det ble brukt 200 liter med linoje og terpentin samt en liten dæsj med antiparasitt innvendig på min båt. Synes nå den ser veldig fin ut i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.November.2010 Del på Facebook Svart 25.November.2010 Nydelig båt! Det er dette som er seilbåter! Hvor mange fot er den? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 Den er 37 fot Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.November.2010 Del på Facebook Svart 25.November.2010 imponert - rett og slett. Både over resultat og pågangsmot. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 Det sier kona også! Bortsett fra imponert Har jo alltid drømt om ett slik prosjekt. Men har brukt sykt mange timer. Enda har jeg kort vei til båten! Alt etter om det er flo eller fjære sjø så er det vel snakk om 4 meter:-) Forstår alle som går lei Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 25.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2010 (redigert) Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Regner med at det var greit med hvitt og teak? Ett bilde av dørken før det ble lagt papp på. Beklager at bildene ikke er helt kronologisk. Redigert 25.November.2010 av Keiko123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.November.2010 Del på Facebook Svart 25.November.2010 Dette blir skikkelig fint! Jammen misunner jeg deg å kunne bo med båten rett nedenfor. Det er jo den flotteste utsikten en kan tenke seg, for ikke snakke om hvor praktisk det må være Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Kjapp33 Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 Du har virkelig gjort en kjempe fin jobb! Synes matrialkombinasjon ser veldig bra ut. Klarer du virkelig å selge denne flotte skuta? Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 26.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2010 (redigert) Takk! Er jo bra at arbeidet faller i smak. Er vel egentlig nødt til å selge skøyta. Blir vanskelig å få den dit vi skal flytte til sommeren. Og jeg har ikke hjerte til å la den ligge uten tilsyn. Men det gjenstår nå å få den solgt. Synes det er lite bevegelse i skøyte markedet på finn.no for tiden. Men kan jo seile den sørover hvis noen vil kjøpe den til våren. Skal legge den ut på finn i mars når jeg får sydd putene og alt er ferdig. Kan jo være greit for de som eventuelt kjøper den at den er helt ubrukt innvendig. Så vi får se.. Redigert 26.November.2010 av Keiko123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 27.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2010 Noen her som vet eller har noen tips om hvilken pris man kan forlange for en slik skute? Den skal jo være helt ferdig når jeg legger den ut på finn. Seilene er som nye. Motoren er brukt 800 timer og er en sliter på 6 syl. og 3 liter av merket Kubota. Borg Warner gir med vridbar propell. Alt innvendig er nytt.3 nye vetus vanntanker på 360 liter tilsammen. 2 nye vetus oljetanker på 350 liter. Ny Batteribank. Kjøleboks med aggregat. Ny Gasogne gassovn med 2 bluss. Varmtvannstank på 60 liter++++++++++ Masten er høvlet og innsmurt med Coelan. Alt av tauverk er nytt av typen spunflex. Nye treblokker. Tror nesten det bare er skroget som er noen år;-) Og det ser helt nytt ut det også. Er jo klar over at jeg kommer til å bli skuffet. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.November.2010 Del på Facebook Svart 28.November.2010 Ingen som tørr å jette pris.. Letteste er nok å sammenligne med andre båter som ligger på finn.no. Følger litt med på skøyter selv, og mange blir liggende lenge desverre. Finnes jo ikke flottere båter! Den som hadde hatt penger og båtplass... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Keiko123 Svart 29.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2010 Har liksom ikke funnet noen på finn man kan sammenligne med. Tenkte å legge den ut for rundt 900 og ennå da tror jeg ikke jeg får noe overskudd. Men det har vært morsomt og lærerikt. Blir spennende å se hvordan det blir ombord når man får sydd litt puter og madrasser. Kan jo låne ut båtplass til folk her oppe vis det blir aktuelt. Fint å seile litt rundt i Lofoten. Men takk for alle hyggelige tilbakemeldinger.. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 1.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2010 Noen bilder av dagens arbeid. Har lagt hvitt tak under dekksbjelkene. Synes selv det ble pent. Skal liste med teak kvartstaff. Bilde tatt fra styrbord side. Viser loskøya for langbeinte:-)Eik gulvlister til garnering. Foran mot lugar. Bad til Babord foran. Skal legge ferdig tak foran i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 1.Desember.2010 Del på Facebook Svart 1.Desember.2010 (redigert) blir lekkert Redigert 1.Desember.2010 av alphaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
maia Svart 1.Desember.2010 Del på Facebook Svart 1.Desember.2010 Nydelig skute,dette er BÅT,selv jeg blir misunnelig,men sy puter gjør jeg aldri mer,fant ut at det er andre ting jeg behersker langt bedre. Lykke til med resterende. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Har i dag endelig klart å lakke bordplata uten å få masse støv på den. Holder på i garasjen så det er ikke den beste plassen når det blåser mye ute. Kjøpte en infrarød parasoll varmer på europris med tre lamper på 300w. Gir akkurat nok varme til slike jobber samt lime jobber med epoxi. Skal prøve å ta noen bilder senere i kveld når det er blitt støvtørt. Nå er det kirke tur med jentene på 3 og 6 år og nissemarsj etterpå. Kan jo bli en opplevelse Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Både jobb og skute står det respekt av Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Slenger inn ett par bilder av bordet etter dagens lakkering. Tror jeg sier meg fornøyd. Er litt støv her og der men får det ikke bedre uten å ha en annen plass å jobbe på. Måtte på med 10 strøk før jeg ble fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Virkelig et flott bord du har laget!! Hva slags treverk er det du har brukt? Den varmelampen tror jeg at jeg skal forsøke å få tak i -hva betalte du for den? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Keiko123 Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 varmelampa kosta rundt 500 kr på europris. Synes den ga passelig med varme siden den består av 3 lamper på 300w. De andre jeg har prøvd har gitt alt for mye varme og har dermed vært vanskelig å plassere i forhold til det man vil ha oppvarmet. Kjedelig når lakken begynner å boble Har brukt teak av forskjellige sorter. Det lyseste er fra noen 13 mm gulvbord jeg fikk. Det mørkeste er 12mm teak plank fra Biltema:-)Og den ga en fantastisk glød. Alt er limt og natet på 16 mm kryssfiner med epoxi. Men lider litt av at jeg ikke har båndsag og tykkelses høvel. Det er risikosport å sage kompassrose med gjærsag. Snittet hanskene 2 ganger Så det er vanskelig å få alt helt perfekt men det ser jo greit ut på avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 19.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Hei igjen og godt nytt år alle båtvenner... Har vært på sildefiske siden nyttår og er nå hjemme på fritur. Sliter litt med motivasjonen i regnværet:-( men regner med at jeg begynner for fullt ombord i prosjektet mitt ganske snart;-) Har lagt båten ut på finn 26371350. Ser det greit ut? Har ikke så mye erfaring med salg! Er jo den som bruker å kjøpe ting. Det ser ut til at det blir flytting til Valdres til sommeren og det blir vel vanskelig å få med seg skøyta dit..... Skal prøve å få lagt ut litt bilder etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.