Jump to content

Begynner endelig å se enden på colin prosjektet


Keiko123

Recommended Posts

Du skriver i annonsen at båten skal ferdigstilles før salg.

Da bør du annonsere på nytt når båten er ferdig ryddet, klargjort og vasket.

Da tar du nye bilder en dag med nydelig vær.

 

I motsatt fall, at du beslutter å selge en uferdig båt, samme greia.

Vaske, rydde og klargjøre mest mulig.

Nye bilder.

 

Det å annonsere noe som den potensielle kjøper må visualisere tror jeg begrenser endel i forhold til potensielle kjøpere.

 

Men på den annen side, du trenger bare en.

 

Uansett, lykke til, både med salg og flytting.

Link to post
Share on other sites

Støtter den kommentaren, men for å være enda litt mer pirkete, ville jeg delt teksten opp med litt luft mellom avsnittene, for eksempel lage avsnitt:

 

Beskrivelse:

Her kan du skrive først om hvordan båten er bygget og av osv

 

Også på utstyr som er egen rubrikk til å skrive i kan du f eks gjøre slik:

 

- 2 forbruksbatt 100A, 1 startbatt. 75A

- BEP Hovedstrømsbryter

-osvosv

 

Da ser annonsen enda litt ryddigere ut: :cheers_wine: Lykke til! Fin skute!

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger. Hadde faktisk ryddet litt på teksten før jeg så dette. Den ble skrevet første gang med en 3 åring springende rundt meg:-)

Har ikke panikk med å få solgt skuta. Skulle bare være tidlig ute så eventuelle kjøpere kunne melde sin interesse. Kunne jo være greit å ha en fremdriftsplan. Blir jo å bytte ut bilder etterhvert som det former seg og det skjer plutselig :smash:

Tror nå at eventuelle kjøpere ser gjennom slike ting som litt rot under slike omstendigheter. Man blir utrolig herdet av å studere finn annonser. Men er enig i alt dere sier og det skal taes skikkelige bilder med nyvasket og stelt båt når den er ferdig. Og det er ikke så lenge til....

Takker igjen for svar. Og skulle ventet litt med å legge den ut for salg :wflag:

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei der var alt av teak innvendig oljet med 6 strøk edelolje. Fikk putene i dag. Må innrømme at jeg synes det ble pent. Fikk med knapper som jeg skal sette i når jeg kommer hjem neste gang.

dscf4507.jpg

 

Er bare ett par dagers arbeid igjen innvendig:-)

Men man kan vel holde på evig om man vil pirke litt....

 

Må innrømme at jeg ikke har så veldig lyst til å selge nå :confused:

 

dscf4496.jpg

 

Loskøye

 

dscf4492.jpg

 

Stikk køye bak

dscf4505.jpg

Link to post
Share on other sites

Det virker så bortkastet å selge like etter å ha avsluttet en slik kjempejobb. Nå burde du jo egentlig bare nydt båten og livet noen år fremover. Men sånn er det, interessene forandrer seg og behovene med. Som vi har sett med andre medlemmer også: Når båten endelig er ferdig så er man så drittlei båt at man finner seg noe annet å gjøre en stund. Men jeg håper i det minste at den blir kjøpt av en skikkelig entusiast, som virkelig får glede av det fantastiske arbeidet du har gjort med den. Lykke til med salget!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Men blir nok å ha seilbåt når barna blir litt større og ting roer seg litt vis vi flytter tilbake til lofoten da.... Har leid hus dypt inni de dype skoger i valdres:-) Så vi blir klimaflykninger noen år fremover..

Men har nå ennå ikke fått solgt skuta så mye kan skje.....

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei! Ser ut til at jeg må ta med meg skuta sørover :sailing:

Trenger noen tips om hvor det er mulig å ordne båtplass når man skal bo oppe i Valdres. Skuta er jo over 4 meter så man trenger en plass med litt bredde og lett adkomst siden disse seilskøytene ikke er laget for finmanøvrering. Vurderer jo å hive inn en sidepropell foran....

Bør jo helst være på vestsiden av Oslofjorden men er ikke så kjent der.

Noen forslag?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...