Arnstein Startet 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2004 Har sett på langtidsvarslene de siste dagene at dårlig være er i emning. Nå går media ut med varsler om høstens første storm fra SØ og S på Sørlandet og Vestlandet. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle286094.ece. Foreløpig er det bortimot svartstillt her på Nordjæren, men uværet kommer nok utpå morgenkvisten. Barometeret er ikke begynt å falle enda. Har for sikkerhetsskyld satt en ekstra trosse på lo side for å avlaste utriggeren. Det hjelper så godt på nattesøvnen. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Har også vert å sikre litt ekstra. Bedre føre var.... Håber at den går litt lengre vestover, men satser ikke på det. Mye nedbør er jo også ventet, så der blir sikkert en lensetur imorgen. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Kjelli Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Ja, jeg har flyttet båten til en tryggere sted. Vind fra østlig retning er det verste for meg. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Hei. Her er prognosene fra DNMI for mandag: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Det er jo helst på denne tiden at "svineriet" kommer Kan ikke dy meg fra å minne om DENNE "historien" Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
LALUNA II Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Ja da er det blitt vær "SØRLANDET" Uværet skapte dramatikk på havet se bildet under http://www.nrk.no/bildearkiv/411550.jpeg http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sor...et/4141152.html Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
John_Kr Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 http://www.storm.no/aften/Vaer.aspx?utmx=5...ovde&maplevel=3 Ser at Storm.no melder 9m/s vind i vårt område i ettermiddag, nå kl.1630 er vinden godt over 20m/s. Er disse værvarslene noe å stole på? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
eysteind Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Er utrolig glad for at eg fikk båten på land før dette veret. Her på nordvestlandet har det omtrent ikke vert en enste dag med vind siden eg sjøsette i juni, og det er sjelden. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 I følge værmodellen min så er værmelding for Kristiansand slik: I natt 12 knop,regn Tirsdag 13 knop,regn eller regnbyger Onsdag 12 - 4 knop,regn på formiddagen og sol(!) på ettermiddagen. Og det er vel omtrent som den norske værmeldinga ser jeg nå. Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Vel, det skifter fort! Disse bildene tok jeg i går, søndag ved 3-tiden. [table] [/table] (Og ikke en forbanka østlending å se (foran kameraet i hvert fall)! - Det er greit her på Sørlandet! Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Marwin Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Åja... Sønnen min i Arendal forteller at det REGNER der Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Ingar Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Åja... Sønnen min i Arendal forteller at det REGNER der Det skal være sikkert.Når jeg kikker ut av vinduet her kan jeg bare spekulere i hvordan dette må være på nordvest landet... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Det skal være sikkert. Når jeg kikker ut av vinduet her kan jeg bare spekulere i hvordan dette må være på nordvest landet... La meg si det slik: Dette er en av dagene hvor aetat og finn.no saumfares etter ledige jobber på sørlandet. :diving Her regner det (og det har det stort sett gjort siden august). Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 La meg si det slik: Dette er en av dagene hvor aetat og finn.no saumfares etter ledige jobber på sørlandet. :diving Jeg ser at jobben som Sentralbanksjef er ledig. Kunne det være noe??? Jeg er ganske flink til å bruke penger, så jeg tenkte jeg skulle sende inn en søknad Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Sebaldus Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Jeg ser at jobben som Sentralbanksjef er ledig. Kunne det være noe??? Jeg er ganske flink til å bruke penger, så jeg tenkte jeg skulle sende inn en søknad Ikke dumt..... Får finpusse CVen Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Ja, det lufter godt på "the island in the sun" = Tjøme akkurat nå, og jammen kommer det en liten skvett fra vår herre også. Informerte kilder sier at vinden har stukket av med en flytebrygge med båter i Røssesundet, mere kommer.... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Nå blåser det noe helt for J#%¤& :headbang:lig her utenfor Jeløya. Vindmåleren på Gullholmen må ligge i le, for den viser bare 12 m/s, mens Færder har 20. Trærne ligger langflate, og regnet pisker mot vinduene. Jeg var nede i havna nå i kveld, og der måtte jeg redde Båtplassenvimpelen fra båten. Min eminente vimpelmast hadde knekt tvers av. Vimpelen hang og slang i bare snora. I tillegg måtte jeg reve den andre vimpelen som henger i VHF-antennen. Det var leit å gå utover brygga også. Er det noen som vet om vindmåleren i Drøbaksundet er riktig? Den viser at det har blåst over 40 m/s i kveld!! Virker utrolig, synes jeg. Sjekk her: http://www.kuling.com/idag.htm Og i morgen er det varslet mere stiv kuling. Sukk.......... Jeg er så lei av vind!!!!!!!!!!! :cryin: :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 kuling.com Den kan umulig være riktig. Hver gang det blåser fyker den opp i orkan Denne er bedre: http://www.iis.niva.no/Steilene/Steilene.htm men finnes det noen pålitlige kilder på utsiden av Drøbak? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Sjekk denne da.... http://www.trondheim.havn.no (beklager jeg fikk problemer med linken, sjekk været på denne siden) I Trondheim er det kun 1.5m/s akkurat nå, men vindstyrken er ca 20m/s ut her nå. Ja ikke alle målere er å stole på. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
SeaMaster175 Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Nå blåser det også noe forferdelig her innerst i Bunnefjorden. Tror nok at den vinden som var meldt kom litt på etterskudd. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Sjekk denne da.... http://www.trondheim.havn.no I Trondheim er det kun 1.5m/s akkurat nå, men vindstyrken er ca 20m/s ut her nå. Ja ikke alle målere er å stole på. Nei. det er det som er så dumt. Jobbet med å lage en side for å samle alle slike værstasjoner - spesielt for Østlandet, men har funnet ut at det er svært få av dem som er pålitlige over tid - og da faller jo vitsen bort. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 22 m/s på Väderöarna akkurat nå. 20 på Nord-Koster. http://xout.smhi.se/batvadret/text/kustobs.php?ortid=7 Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Kjørte motorsykkel fra Oslo til Tjøme. Trodde det skulle gå i grøfta flere ganger sånn som vinden herja i bygene. Regnet var horisontalt så det gikk rett inn ventilasjons hullene. Nå skal jeg klage til Bell,de burde ha tenkt på at hjelmene burde være utstyrt med hårshampo dispensere. Sitér dette innlegget Link to post
Radioinspektøren Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Mye vind ! Ser at Weather underground melder Rygge SSE 13,0 m/s kl. 2020. Jeg har vært nede og sjekket båten. Ligger i Kambo, brygge G - langt ute. Foreløpig er vinden SSE, men skal dreie syd og deretter Syd vest. Det betyr at jeg får alt sammen inn aktenfra. Har satt på 2 spring fra baugen og akterover slik at båten ikke sliter seg og setter nesa i brygga (innerst i båsen). Forøvrig sjekket jeg andre båter mens jeg var der og det ser ut til at de fleste ligger bra - foreløpig... Litt merkelig at jeg ikke traff på andre som tok seg en tur. Ingen andre hadde ekstra fortøyninger. Mulig at jeg er litt for pysete ??? Det går vel bra... Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
GeirFrode Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Denne siden er nok litt bedre, men synes den også vise lite i forhold til hvordan vinden oppleves. Ihvertfall lokalt her på Jeløya. http://www.windping.com/no/YSL/ Der hadde Rygge ca 13 m/s nå i kveld, og Færder ca 20. Rygge ligger jo litt vekk fra sjøen, så det kan nok stemme at det blåser mindre der. Vindmåleren på Gullholmen har blitt bedre enn den var for en tid tilbake, men viser ikke riktig bestandig nå heller. Når det blåser sånn at det føles utrygt å gå på brygga, da skal ingen fortelle meg at det bare blåser en liten kuling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.