Jump to content

Blir oppringt av ''sentralbordet'' Garanterer at båten blir solgt

Volvomekanikeren

Recommended Posts

minner meg på en episode på jobben for noen år siden. 

Et oslo-basert firma som ringer rundt og selger toner, selger ringte og kom med en nøye innøvd regle om at han skulle forfremmes og flyttes til london osv , hvorpå han ønsket å gi oss en påskjønnelse for godt kundeforhold.  Og disse folkene ringer helst om sommeren, når det er størst sjanse for å treffe på ferievikarer. 

Så han klarte å lure en nyankommet sekretær, neste gang var det min tur å få oppringningen - men jeg var klar over faren, og unngikk med et nødskrik å kjøpe grovt overpriset tonet til skrivere vi ikke har i bedriften. 

Så ringer han pånytt året etter, denne gangen ber jeg han ringe på nytt, til sjefen min. En fresk og frittalende finnmarking. 

Jeg rekker akkurat å informere henne at nå ringer det straks en svindler, og at det var en gjenganger.

Hun tar av røret, hører uinteressert på i kanskje et halvt minutt før det kommer - "Vet du hva!, dette gidde æ fan ikkje å høre på" , hvorpå hun klasker på røret. 

Fyren ringer opp igjen like etterpå , tydelig forurettet - "Du kan da ikke bare legge på sånn uten videre..?!?" 

svaret (med utestemme): -"Å?! KAN Æ IKKE DET?" før hun dundret røret på med slik kraft at kaffekopper og andre lettere objekter lettet fra kontorpulten. 

Det firmaet har ikke ringt oss siden. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Litt av en skøyer han der.....

Er fettern til kona mi....

Kansje han må avreagere på noen siden det virker som han er uten båt for tiden. (ligger normalt i samme havn som meg og båsen hans har vert tom en tid).

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Aha.....

Han har kanskje fått solgt den digre italieneren?

Redigert: Solgt staves visst med g.........

Ikke min smak når det gjelder båt, men den er solgt. Kom en litt mindre sak i båsen som nå også er borte.

Mener at denne karen hadde en sak med en telefonselger fra Gule Sider. Han hadde det gøy med selger i 45 minutter før selger la på.

Fra en enkel annonse til flere sider... Først når han lurte på hvor mye hele katalogen til Gule Sider kostet slengte selger røret på :wflag:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

• 2 uker senere...

Tror jeg har funnet den enkleste måten å knekke disse selgerene og markedsundersøkelses telefon-ringerne slik at de slutter å ringe. Men krever litt innsats og tålmod.

Virka som det er slik multidata-oppringing for ringelengde har variert stort.

Er selv registrert mot selgere, men tydeligvis så virker det som om de telfon-markedsundersøkelsene faller uten den, og ser på dette som ett smutthull på at de kan ringe meg...

Hvertfall det er kun disse jeg treffer på, dvs.. jeg prater ikke med dem, sjekker nr og finner utav det er slike som ringer.

Ble umåtelig lei av spessielt 2 forskjellige nr/aktører som har drevet og ringt nå i sener tid, mener de faktisk har ring så seint som rundt 21-21.30 tiden på døgnet.

Og de har ringt massssse pr dag.

Har bare ignorert de, men ikke hjulpet.

Men.. så mobilen har jeg jo stort sett altid i umiddelbar nærhet.

Så satte opp telefonsvarer, der da når disse ringte trykte jeg umiddelbart på den røde-legge-på-røret-tasten "da ble det at mobilen forstod det som at jeg var opptatt" eller hvordan jeg skal forklare det.. Hvertfall så kobler da mobilen dem direkte til svareren med åpen samtale.

Tok faktisk ikke så mange gangene før de roet seg, antall anrop reduserte seg drastisk pr dag.

Og nå har det jaggu vær stille i godt og vell en uke. :flag:

(ingen har lagt igjen beskjed, dem har sikkert bare hørt på velkomstmeldingen og gått lei)

Jeg var også plaget av masse selgere som hele tiden ringte, selv om jeg er registrert mot salg, og haker av for selgere uønsket i annonser. Når de så ringte, spurte jeg dem om å tydelig si navnet sitt, hvilket firma de jobbet hos og hvilket firma som hadde engasjert dem, slik at jeg kunne notere det for anmeldelsen til post og teletilsynet. Tror det er et par år siden sist oppringing...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Lot meg lure av Rubrikk.no for litt over ett år siden.... Jeg skulle (skal)selge en serdeles pen Virago 1100 motorykkel som jeg hadde lagt ut på Finn. De hadde vurdert anonnsen og mente de kunne gi meg "salgsgaranti" på denne sykkelen om jeg lot de legge den ut på sine sider.. kostet "bare" 950 tror jeg det var............ Dette var i mai 2009.

Alldri fått en eneste telefon fra intreserte kjøpere via deres nettsider tross at jeg tidlig reduserte prisen med 25%. Må følge med de også for de lar anonnsen gå ut etter ett par måneder og da må jeg ringe for og få de til og legge den inn igjen. Ligger der enda............har god tid :smiley:

Litt på sidelinjen.

Jeg undres veldig når man ser reaksjoner både fra medlemmer her i tråden, og personer jeg prater med i det daglige, inklusive undertegnedes oppførsel overfor telefonselgere, at det fremdeles finnes så stor arbeidstakergruppe og utrolig mange selskaper innen telefonsalg.

At omsetningen er høy i telefonselskapene er der vel ikke tvil om.

Min eldste sønn fikk sommerjobb her for et par år siden som telefonselger, for å spe på inntekta som skole-elev. Enten har han vært superheldig, eller hatt "fin fremstilling/behagelig og prate med", for som han sa, sure mennesker var det utrolig sjeldent han møtte på i sin sommerjobb. Det hører til historien at han faktisk tjente relativt greit til tross for provisjonsbasert lønn.

Dessverre er nok også jeg en av dem som er veldig uhøflig når der i tide og utide (stort sett i utide) ringer telefonselgere. Det er jo tross alt mennesker som sitter i andre enden og forsøker og tjene sin lønn. Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men pga eget firma har jeg allikevel noen henvendelser. De verste "masekoppene" er katalogselgere/mobil-internettselgere.

Jeg hadde ett heller meget sleip tilfelle på jobben for noen måneder siden.

Det var et Svensk firma som hadde ført oss opp i et bransje register i et magasin rettet mot bygg og anlegg. Dette var gratis og vi hadde nå stått der i nesten et år. Jeg vet at vi aldri har blitt forespurt om dette, ret og slett fordi det er meg som må godkjenne slikt. Det han nå lurte på var om vi ønsket å stå der også i 2011. Om vi ønsket det så kostet det penger, mens om vi ikke ønsket det så ville han sende en oppsigelse på faks som jeg skulle undertegne å sende tilbake. Jeg ble nysgjerrig å ba om å få tilsendt faksen for å si opp oppføringen. Da jeg fikk den og fremdeles hadde fyren på telefon så jeg at det med ørliten skrift sto at vi ville si opp avtalen f.o.m. 01.01.2011, men at oppføring resten av 2010 kostet Nok. 6000,- (denne skriften var så liten at jeg måtte få hjelp av en ansatt til å tyde den.

Jeg spurte så vedkommende om hvorfor jeg måtte si opp skriftlig siden vi definitivt ikke hadde bedt om denne oppføringen, men da kom det en tirade som varte flere minutter og egentlig var bare fjas.

Når jeg dernest spurte om han selv hadde lest den lille skriften nederst på faksen så ble det lagt på......

Vist blir mange plaget privat med slikt, men når det dreier seg om firma er det hakket mer utspekulert !

(vi har også for øvrig fått en del fakturaer på tjenester som aldri har blitt levert og fra firma vi aldri har hørt om)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ja kataloghaiene er utspekulerte.    Man blir ofte lurt til å sende en oppsigelse eller korrigering (De sender ut materiell som med vilje er fullt av feil, slik at man skal fokusere på det og ikke betingelser med liten skrift) - som i realiteten er en ordrebekreftelse.  

Nyttig link http://varslingslisten.no/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Skulle gjerne hatt den telefonselgerundersøkelsen på norsk!

Jeg har hatt ett program på telefonen som plukker opp de gitte nummerene og setter de på hold, i tillegg sletter den det tapte anropet så jeg ikke engang merker at telefonen har ringt. Dette var på en windows telefon...

Prøvde det en gang, men fant fort ut at dette var svindel. De sa at de skulle sette inn båten flere steder og at den altid skulle være først. Betalte 1000 kr. Oppdaget etter en uke at båten var kommet inn bare et eneste sted. og at det som sto der var helt feil. De hadde forkorte ned tekst og ikke tatt med bilder osv. De sa at dette skulle rettes opp etter hvert da de fikk tid. nå hadde de så mye å gjøre.Ga de 4 dager men ingen ting skjedde. Jeg fikk igjen penger da jeg ble sint og fortalte at dette var ren svindel og at jeg ville gå videre med saken. Som andre har sagt. Sett båten inn på Finn der de fleste leser båter til salgs.

Hadde hele 13 oppringninger fra Intermedia på annonsesalg for båttorget.no....gjerne midt under middagen.... Til slutt truet jeg med å komme inn til dem i Oslo om de ikke sluttet med å ringe. Jeg hadde skrevet i annonsen på finn.no at jeg ikke ønsket kontakt med annonseselgere....Bare lureri som Mouche skriver....

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...