Eureka Startet 24.November.2010 Link til dette innlegget Startet 24.November.2010 (redigert) Det hadde vært interessant å høre hva dere har fått dekket av garantien på båt og motor. Gjelder alle merker. Om man kort sier hva slags modeller det gjaldt, feil som har oppstått og hvordan saken ble løst så, kan dette bli interessant. Garantisaker på utsyr kan også tas med. Redigert 25.November.2010 av Eureka (see edit history) Link to post
Eureka Svart 25.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Båt: Grandezza 31 med VP D6 310 fra 2007. Byttet på garanti, motor: Gearaktuator, hydraulikkslanger 2 ganger, giver for oljetrykk. Båten: ingen oppståtte tilfeller. Utstyr: Radiorelay, trådløs styring ankervinsj byttet. godt fornøyd og rask behandling. Link to post
Nils1 Svart 25.November.2010 Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 (redigert) Båt : Askeladdden 535 Bowrider Motor : 90HK Mariner Optimax Forhaqndler : Askvik Maritim Problem 1: Motor fusk - fikk den ikke over 1500 omdr. ( ca 1 måned etter levering som ny ) Tiltak : servicemann kom til stedet -- byttet en styreenhet for bensintilførsel for 3. sylinder. Problem løst. Problem 2: Samme som problem 1 - ca 3 måneder senere - Tiltak : Båt og motor hentet på henger av forhandler og kjørt til forhandlers verksted Etter ca 1 mnd fikk jeg beskjed om at jeg skulle få ny motor - 14 dager etter fikk jeg båten levert tilbake - med ny motor - på samme sted som den ble hentet. Fornøyd kunde. Redigert 25.November.2010 av Nils1 (see edit history) Link to post
Sydvesten Svart 25.November.2010 Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Bavaria 39, Mikuni varmer tok kvelden to ganger... begge ganger sendt til importør 2 timer etter at Lundebåt ble informert.. siste gang ble viftemotoren byttet i sin helhet sinden første rep ikke ble god nok for meg.. Rett og slett knallfornøyd med servicen fra Lunde... Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
terron Svart 25.November.2010 Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Viknes 830 2006 mod. *Kjøleskap (isotherm) døde etter 2 sesonger, fikk nytt samme dag *Wallas 90 - reparert 3 ganger i løpet av 4 sesonger - aldri vært spørsmål om kostnad for meg *2 skt. sønnacbatterier (!) etter 2 år og 4 år -begge byttet uten spørsmål om garanti - siste gang byttet over til gelebatterier og fått "nytt" båtliv *Lekkasje på Bosvik rattpumpe etter 3 år, tekniker fra Bosvik kom på motorsykkel fra Arendal til Tønsber etter 24 timer og byttet til helt ny pumpe, selvfølgelig på garanti *Bunnpakninslekkasje på motor - fikset kostnadsfritt i forb. med vanlig høstservice (etter 1 sesong) *Søm som "løsnet" på HH kalesje etter 4 år, sendte kalesjen til HH (e.a. med forhander), tilbake etter 5 dager, var da renset/reimpregnert og reparert - alt kostnadsfritt *Liten vinduslekasje oppdaget etter å ha lekt "ubåt" i forb. med fjordkrysning i sterk kuling - forhandler stilte opp på marinaen dagen etter å fikset det hele (båten da 3 år gammel) Oppsumeringsvis - har opplevd de fordeler det er med å kjøpe ny båt. Har irritert meg at forhandler "alltid skal høre med" Viknes/underleverandør før de har tatt standpunkt til repmåte, men etter at dette har vært sjekket opp så har ting blitt fikset meget raskt og effektict, uten spørsmål om garanti/annet. I tilegg har jeg blitt tilbudt (og har mottatt) 2 gratis servicejobber grunnet "ubekvemlighet" med at ting har måttet repareres. Link to post
"Mathilde" Svart 25.November.2010 Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Bavaria 32AC - 2003 modell - Eber D4 (sluttet å funke, servicemann fra merkeverksted sendt ut etter kontakt med Lunde båt. "Hjernen byttet") - Giver til Raymarine Tridata (sluttet å funke, sendt ny fra Lunde båt uten diskusjon) - Drivenhet til Raymarine autopilot (ny tilsendt fra Lunde båt) - Timeteller, Volvo Penta. (Sluttet å funke, Volvo nektet å utlevere ny på garanti til tross fro fremvisning av garantibevis. Kontakt med Lunde båt som igjen kontaktet Volvo som igjen kontaktet meg samme dag - så var det greit ;-) Har kun hatt problemer med utstyret ombord (forøvrig av samme fabrikat som leveres på HR-båtene, tenk om Bavaria hadde produsert delene selv du...da skulle det blitt moro her...). Båten som sådan har fungert feilfritt. Link to post
Lady H Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 Båt: Viknes 1030 m Yanmar 369 HK. Feil: feilmontert jording på motor, resultat 3 stk motorstyringer havarerte. Yanmar tok hele kostnaden, siste reparasjon kom servicemann fra Oslo til Molde med fly for å løs problemet. Meget fornøydd med servicen. Link to post
salti Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 hadde en lasse 15 sl i 2002. rett og slett en dritt båt der det meste ramlet i stykker. tofter,insp luke dobbelbunn,løse fortøyningsbeslag og rekker,selv lens + + + ... skrev en klage til forhandleren som uten disk ga meg penga tilbake,samt gav meg en god pris på en pioner viking. han henta lassen og lev pioneren uten noen diskusjon.jeg sto på kaien etterpå og såg at alt bare ble ordna opp i. kanon service. nesten for godt til å være sant.kanskje båt og fritid bransjen på sørlandet er mer service innstilte enn mange arrogante verdensmestere som eg har litt mindre god erfaring med her i rogaland hvor jeg bor nå. Link to post
logget av Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 Ex kone 1963 modell. Etter 12 år oppsto feil i mannekontroll. Leverandør sier feilen skyldes brukerfeil og ingenting ble dekket på garanti. Link to post
Hansi Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 (redigert) Ved kjøp av ny Yamarin 61 CC med motor i år var det kun noe småtteri som oppstod av feil. Ble ordnet opp i når motor skulle ha førstegangs service etter ca 15 timer. Båten ble hentet og levert. Kjempefornøyd med service. Redigert 26.November.2010 av Hansi (see edit history) Link to post
"Mathilde" Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 ....og ingenting ble dekket på garanti. Dårlig service dette da... Hørtes dyrt ut også. Bør nok forholdt deg til en annen leverandør heretter Link to post
Farco Svart 26.November.2010 Link til dette innlegget Svart 26.November.2010 og ingenting ble dekket på garanti. Hvis garantikrav skal gjøres gjeldende, må feilen på produktet ha vært der ved overtagelse. Hvis det er tilfellet, og man står på krava, inrømmer man faktisk en mangel ved seg selv. Ved en eventuell rettstvist kan man i dette tilfelle neppe bli dømt til å beholde dri...n! Megling i slike saker beskjefiger ofte de sekulære. Gelius har nok noen gode tips i så måte for å sementere et sunt samliv. Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Eureka Svart 27.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2010 Glemte å skrive at jeg venter på at VP sentralt skal bestemme seg for om det blir ny gearwire fra aktuator til drev på D6'n. Motoren må ut av båten for å komme til når wire skal trekkes ut til drevet. Og det koster noen kroner i arbeid.. Men bytte aktuator, det var ikke noe problem. Link to post
KenBjork Svart 27.November.2010 Link til dette innlegget Svart 27.November.2010 Stemte nei. Men det stemmer ikke, skulle stemt alt*1. Var feil på batteriet i båten. Men bakken motor ville ha utført ett par tester av batteriet først, batteriet feilet og Bakken motor ryddet opp umiddelbart uten noe knussel og sendte meg nytt batteri. (drammen>averøy/møre) Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn