Jump to content

Hva har du fått dekket av garantien, oppsummering.


Eureka

Garantisaker.  

84 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Båt : Askeladdden 535 Bowrider

Motor : 90HK Mariner Optimax

Forhaqndler : Askvik Maritim

 

Problem 1:

Motor fusk - fikk den ikke over 1500 omdr. ( ca 1 måned etter levering som ny )

Tiltak : servicemann kom til stedet -- byttet en styreenhet for bensintilførsel for 3. sylinder.

Problem løst.

 

Problem 2:

Samme som problem 1 - ca 3 måneder senere -

Tiltak : Båt og motor hentet på henger av forhandler og kjørt til forhandlers verksted

Etter ca 1 mnd fikk jeg beskjed om at jeg skulle få ny motor -

14 dager etter fikk jeg båten levert tilbake - med ny motor - på samme sted som den ble hentet.

 

Fornøyd kunde.

Redigert av Nils1 (see edit history)
Link to post

Bavaria 39, Mikuni varmer tok kvelden to ganger... begge ganger sendt til importør 2 timer etter at Lundebåt ble informert.. siste gang ble viftemotoren byttet i sin helhet sinden første rep ikke ble god nok for meg..

 

Rett og slett knallfornøyd med servicen fra Lunde...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Viknes 830 2006 mod.

 

*Kjøleskap (isotherm) døde etter 2 sesonger, fikk nytt samme dag

*Wallas 90 - reparert 3 ganger i løpet av 4 sesonger - aldri vært spørsmål om kostnad for meg

*2 skt. sønnacbatterier (!) etter 2 år og 4 år -begge byttet uten spørsmål om garanti - siste gang byttet over til gelebatterier og fått "nytt" båtliv

*Lekkasje på Bosvik rattpumpe etter 3 år, tekniker fra Bosvik kom på motorsykkel fra Arendal til Tønsber etter 24 timer og byttet til helt ny pumpe, selvfølgelig på garanti

*Bunnpakninslekkasje på motor - fikset kostnadsfritt i forb. med vanlig høstservice (etter 1 sesong)

*Søm som "løsnet" på HH kalesje etter 4 år, sendte kalesjen til HH (e.a. med forhander), tilbake etter 5 dager, var da renset/reimpregnert og reparert - alt kostnadsfritt

*Liten vinduslekasje oppdaget etter å ha lekt "ubåt" i forb. med fjordkrysning i sterk kuling - forhandler stilte opp på marinaen dagen etter å fikset det hele (båten da 3 år gammel)

 

Oppsumeringsvis - har opplevd de fordeler det er med å kjøpe ny båt. Har irritert meg at forhandler "alltid skal høre med" Viknes/underleverandør før de har tatt standpunkt til repmåte, men etter at dette har vært sjekket opp så har ting blitt fikset meget raskt og effektict, uten spørsmål om garanti/annet. I tilegg har jeg blitt tilbudt (og har mottatt) 2 gratis servicejobber grunnet "ubekvemlighet" med at ting har måttet repareres.

Link to post

Bavaria 32AC - 2003 modell

 

- Eber D4 (sluttet å funke, servicemann fra merkeverksted sendt ut etter kontakt med Lunde båt. "Hjernen byttet")

- Giver til Raymarine Tridata (sluttet å funke, sendt ny fra Lunde båt uten diskusjon)

- Drivenhet til Raymarine autopilot (ny tilsendt fra Lunde båt)

- Timeteller, Volvo Penta. (Sluttet å funke, Volvo nektet å utlevere ny på garanti til tross fro fremvisning av garantibevis. Kontakt med Lunde båt som igjen kontaktet Volvo som igjen kontaktet meg samme dag - så var det greit ;-)

 

Har kun hatt problemer med utstyret ombord (forøvrig av samme fabrikat som leveres på HR-båtene, tenk om Bavaria hadde produsert delene selv du...da skulle det blitt moro her...). Båten som sådan har fungert feilfritt.

Link to post

hadde en lasse 15 sl i 2002. rett og slett en dritt båt der det meste ramlet i stykker. tofter,insp luke dobbelbunn,løse fortøyningsbeslag og rekker,selv lens + + + ... skrev en klage til forhandleren som uten disk ga meg penga tilbake,samt gav meg en god pris på en pioner viking. han henta lassen og lev pioneren uten noen diskusjon.jeg sto på kaien etterpå og såg at alt bare ble ordna opp i. kanon service. nesten for godt til å være sant.kanskje båt og fritid bransjen på sørlandet er mer service innstilte enn mange arrogante verdensmestere som eg har litt mindre god erfaring med her i rogaland hvor jeg bor nå.

Link to post

og ingenting ble dekket på garanti. :giggle:

 

Hvis garantikrav skal gjøres gjeldende, må feilen på produktet ha vært der ved overtagelse. Hvis det er tilfellet, og man står på krava, inrømmer man faktisk en mangel ved seg selv. :lol: Ved en eventuell rettstvist kan man i dette tilfelle neppe bli dømt til å beholde dri...n!

 

Megling i slike saker beskjefiger ofte de sekulære. Gelius har nok noen gode tips i så måte for å sementere et sunt samliv.

Link to post

Glemte å skrive at jeg venter på at VP sentralt skal bestemme seg for om det blir ny gearwire fra aktuator til drev på D6'n. Motoren må ut av båten for å komme til når wire skal trekkes ut til drevet. Og det koster noen kroner i arbeid.. Men bytte aktuator, det var ikke noe problem.

Link to post

Stemte nei.

Men det stemmer ikke, skulle stemt alt*1. Var feil på batteriet i båten.

Men bakken motor ville ha utført ett par tester av batteriet først, batteriet feilet og Bakken motor ryddet opp umiddelbart uten noe knussel og sendte meg nytt batteri. (drammen>averøy/møre)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...