fredriksen Startet 27.November.2010 Del på Facebook Startet 27.November.2010 Jeg har fått et lite vinterprosjekt: En Askeladd 16 fot, som har slitt i 30 år (80-modell), Den er godt brukt, ja nesten oppbrukt.... Blant annet har den noen "fine" glødede kobberrør som bøyler for Europris-presenningen... Det hadde vært fint å se hvordan original kalesje er før man eventuelt bestiller ny kalesje & bøyler, og derfor leter jeg etter bilder av slik båt med kalesje. Har noen et slikt bilde? Videre så er jeg på utkikk etter hvor man kan få laget nye sidevinduer til denne. Frontvinduene er i herdet glass, men sidevinduene er i alle fall nå av en eller annen type "pleksiglass". Disse er modene for utskifting... Båttypen må være solid bygget, for den har tålt både hardt bruk og også slitt mot land, men det blir nok en OK båt å dra litt "kokfesk" inn i :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 28.November.2010 Del på Facebook Svart 28.November.2010 (redigert) Er det den typen med 2 eller 3 vinduer i front? Sidevinduene ordner du best med å kjøp plexi selv og skjære til, eller får en glassmester til å lage i herdet glass... Ligger bilder her http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=24569156 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24466083 Kan skrive under på at gamle Askeladden tåler å bli brukt, hadde en 14`når fra jeg var 12-14 år, Kan trygt si den ble godt brukt, tålte alt den ble utsatt for Legg ut noen bilder så vi får se båten da? Redigert 28.November.2010 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Markus69 Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Jeg har kjøpt samme type båt igår. Modell 3400 en med 2 vinduer i front. den jeg kjøpte har ikke kalsje så jeg har sendt et forespørsel til denne bedriften her Koster 5500.-. noen som har et bedre forslag på hvordan jeg kan kjøpe kalesje til denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.