JoachimogMalene Startet 28.November.2010 Link til dette innlegget Startet 28.November.2010 http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=25223235 Dette så ut som en koselig båt hvis den ble satt i stand. Er det mulig å få en fin båt ut av denne? Mvh Joachim Nå med båtførerbevis Link to post
Svaap Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Ja det er mulig å få en koselig båt ut av denne, men det er en stor jobb! Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
index Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Vær så snill: Betal heller 20-30.000,- for en skikkelig snekke, i stedet for å legge ut 50-100.000,- samt alt for mye fritid i den røysa der! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Fra annonsen: "Båten er komplett, dvs, det mangler noen glassruter og presenning." Den hadde jeg ikke turt å begynne på. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Det mest fornuftige med denne båten er vel å sjekke om det er noe bensin igjen på tanken og bruke den til å sette fyr på hele greia Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kodvaag Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 tennved Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bøljan Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Bruk en Nittedal hjelpestikke Link to post
loix Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 fin oppfyringsved ja men hvis du absolutt vil ha masse og gjøre så kan det helt sikkert bli en fin båt litt mer fan av plast her i gården Link to post
gon Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Som ung student, for 26 år siden fikk jeg en slik snekke og brukte hundrevis av arbeidstimer på å få den i stand. Jeg har i alle år senere hatt utrolig mye glede av båten. Den er tett som ei flaske, motoren rusler og går, og jeg har blitt svært glad i båten - men jeg gjør det ikke en gang til. Det finnes allerede altfor mange som undervurderer hvor lang tid det tar for en amatør å restaurere, selv en mindre båt som dette. Link to post
S/Y Emma Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Ein tommelfingerregel er vel at dersom ein må spørje på eit nettforum om eit trebåtprosjekt er for mykje arbeid - då bør ein ligge unna. Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hansi Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Prosjektet så heller håpløst hvis en har håp om båttur de nærmeste åra. Noe av det verste jeg har sett på lang tid. Link to post
ohm Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Det mest fornuftige med denne båten er vel å sjekke om det er noe bensin igjen på tanken og bruke den til å sette fyr på hele greia Ser ut som noen allerede har prøvd Link to post
Poseidon Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 "Klar for oppussing....." det må vel være årets understatement? Jeg er både optimist og glad i gamle båter, men her må jeg beklageligvis si meg fullstendig enig med de andre: Glem den, snarest mulig!! Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
roeren Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 For at det skal være vits i å starte arbeidet med en gammel, shabby båt, tror jeg alle bordganger bør være hele og friske. Og er det en fastmontert motor i båten, bør både den og propellanlegg være i god stand. Alt annet kan rives ut, og erstattes etterhvert; begynn med tiljer/dørker og esinger; vaterbord og bakker osv kan vente. Men her er visst ikke alt som det skal! Link to post
maia Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Stilig båt,men blir nok mer arbeid enn å lage en ny,du vil iallfall få et spesielt forhold til den hvis du kommer i mål,du kan vel nesten titleres som båtbygger vil jeg tro. Har selv prøvd meg på noen håpløse utgangspunkt som jeg har kommet i mål med,mye jobb,men utrolig morsom også,men som flere nevner det fins grenser her.Prøv..du fårn gratis og det blir sankthans i år også Link to post
Sunnmøringen Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Du snakker ihvertfall mange hundre timer arbeid, og jeg ville ihvertfall ikke tatt en så stor jobb for denne type båt. Bare å få den tett er nok en utfordring, i tillegg til at alt annet ved båten ser ut til å trenge en veldig grundig jobb. Men det "ohm" tyder som forsøk på å sett fyr på den, er nok bare steinkulltjære som er brukt som bunnsmøring ;-) Du finner langt mer interessante prosjekt å ta fatt på! "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
gon Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 (redigert) Hva jeg gjorde med mitt vrak: Byttet øverste bordgang på begge sider. Byttet et halvt bord under vannlinjen. Byttet undervannsdelen i forstevnen. Byttet akterstevn og kne i akterstevn. Doblet antall bunnstokker og delvis også spanter. Byttet spunninga(den delen av kjølen som kjølbordet spikres i)i kjølen. Byttet bakker og bjelkeveier. Byttet dollbord på begge sider. Bygde ny hytte (som for øvrig ikke ble særlig vellykket, estetisk sett). Nye benker og ny motorkasse. Lagde nye motorbeddinger og installerte "ny" motor. Prosjektet utviklet seg til å bli en besettelse, og selv om båten ikke akkurat er noe for øye 25 år senere, kunne jeg ikke tenke meg å bytte den ut. Den er tett og sterk og tjener mitt behov. - Dessuten ligger en del av min egen sjel i den. Og det er ikke minst viktig. Redigert 29.November.2010 av gon (see edit history) Link to post
JoachimogMalene Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 blir nok fortsatt plastbåt tenker jeg. Har verken kunnskap eller tid til noe sånt:) Men takker for mange innspill. Nå med båtførerbevis Link to post
Komodo Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Har verken kunnskap eller tid til noe sånt:) Hehe, allikevel lurte du på om dette kunne være noe Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
JoachimogMalene Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Kunne jo bare vært noe enkelt vettu. Har ofte erfart at ting kan se verre ut enn de er. Men har tatt feil før og tar nok feil senere i livet også Ha en fortsatt god helg alle sammen Nå med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn