Jump to content

Verktøy.no - ønsker innspill på produkter


Verktøy.no

Recommended Posts

Jeg kjenner ikke priser på elektroverktøy men vet at Bauhaus er en tysk stor kjede.

De har nok et mye større innkjøp enn denne nettbutikken og følgelig får de bedre priser.

Det er helt normalt.

I tillegg: kanskje de gjør sine innkjøp utenlands?

Det er vel også en kjennsgjerning at slike ting i utgangspunktet koster mindre der enn her...

 

Jeg lurer forresten på om Wurth er fornøyd med det du skriver over her ;)

Jeg håper forøvrig at det du skriver ikke er sant for ellers er det noen som driver og skyter seg selv i foten.

Det har jeg hørt gjør vondt en god stund...

 

Hvor varene kommer fra mener jeg er mindre relevant. Noe av dealen med nettbutikk er jo at prisene skal være konkurransedyktige. Det er klart at eks. bauhaus har mulighetene til å selge slikt verktøy til bedre priser enn de fleste, men når nettbutikken ikke leverer verktøyet til priser som kan konkurere med det ola nordmann kan kjøpe varene for over disk så synes jeg det er bemerkelsesverdig. Jeg betviler også at de noen gang har solgt disse makitadrillene for over 8000 kr. Da tror jeg det er noen som har blitt godt lurt ;)

 

Ang wurth så er jeg ganske likegyldig til hva de synes om at jeg misliker hokuspokuspris-politikken deres. Jeg handlet mye der tidligere, men de siste årene har jeg kuttet de helt ut selv om vi hadde gode rabattavtaler der. For min del blir det utrolig tungvint å handle i en butikk hvor prisene er skyhøye (og kvaliteten på endel av det jeg har kjøpt der er av dårlig kvalitet) og jeg aldri vet hvor mye ting koster før jeg kommer til kassa og har fått mine vanlige 30-90% rabatter avhengig av hva slags varer det er snakk om. Jeg ser fordelen ved en slik leverandør dersom en driver verksted. Da er det fint å ha noen som kan fylle på med forbruksmatriell osv., men for meg som uansett er på farten hele dagen og må handle i butikkene deres er det ekstremt tungvint at alle prisene holdes skjult til du kommer til kassa, eller å spørre om pris på hver enkel vare på forhånd. At mye av verktøyet/produktene er overpriset er det absolutt ingen tvil om. Mr Wurth har forøvrig en av de største privateide kunstsamlingene i europa (eller var det i verden?).

Link to post
Share on other sites

Veilledende pris er det ofte grosisten som setter. Og det er nok fullt lovlig.

Hvilken "veil" pris grossisten setter (jobber selv hos en grossist i en helt annen bransje) har ingen betydning i denne sammenhengen. Det er forhandleren som selger til sluttkunder som har ansvaret for å følge disse reglene.

 

Når det er sagt; i hvor stor grad dette håndheves rundt omkring er en helt annen sak. Gigantiske Elkjøp blir selvsagt holdt godt øye med, bl.a. fordi de gjentatte ganger har brutt disse reglene (gjelder også Expert, Lefdal osv også).

 

Det er lettere å holde på slik hvis man er mye mindre synlig. Like fullt er det ikke lov. Selvfølgelig er det nyanseforskjeller mellom "veil pris" og "førpris". Jeg tror fortsatt at begge deler kan tolkes som lovbrudd.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Skal jeg handle på nett, skal produktet være vesentlig rimligere en over disk, dette grunnet det er mye lettere i etterkant og gå tilbake til butikken for evt reklamasjoner, nettbutikkene krever ofte et gjenstanden sendes inn til et service verksted, det gjør også butikkene, men da er det de som står for denne jobben.

Forøvrig synes jeg verktøy.no var en fin side, bortsett fra prisene :thumbsup:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Jeg er for en gangs skyld helt enig med Mouche: Mitt nåløye er nok like trangt som hans. Sånne innlegg kan synes interssante hver for seg, men hvordan ville ikke forumet se ut dersom slikt slippes løs.

 

Og mens vi snakker om verktøy. Dersom du trenger et ekstra sett til å ha i båten, så selger CO for tiden et meget komplett Bacho sett for under tusenlappen. Hadde det ikke vært fordi jeg har så mye fra før ....

 

Og når vi snakker om Würth: Jeg orker ikke handle med et firma som har så ufattelig dårlig radioreklame (Würth-mannen), som fremstiller kunder som en gjeng ånssvake tullinger.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg orker ikke handle med et firma som har så ufattelig dårlig radioreklame (Würth-mannen), som fremstiller kunder som en gjeng ånssvake tullinger.

 

OT, men jeg må si meg enig i at Würtmannen får meg til å skifte kanal. Den eneste som er værre er vel "Right Price Tiles".. Grrrøøssss...

Ikke pent å spore av slik, men i denne tråden tar jeg meg til rette. Det kan jo se ut som ikke engang trådstarter synes denne tråden er spesielt viktig.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Og når vi snakker om Würth: Jeg orker ikke handle med et firma som har så ufattelig dårlig radioreklame (Würth-mannen), som fremstiller kunder som en gjeng ånssvake tullinger.

Veldig enig, siden radioen står på hele dagen er det Wurth og COOP reklamen som får meg til å bytte kanal...

 

Men nok om det, mulig jeg tråkker litt i salaten når jeg sier dette men Verktøy.no bruker BP kun for å reklamere for sin side. Hadde de vært opptatt av å vite hva båtfolket ville ha hadde de brukt tid her og ikke minst svart på kritiske røster, det nærmer seg et døgn siden de la inn innlegget... Alt for enkelt å få gratis reklame på BP..... :nonod:

Link to post
Share on other sites

Hadde de vært opptatt av å vite hva båtfolket ville ha hadde de brukt tid her og ikke minst svart på kritiske røster, det nærmer seg et døgn siden de la inn innlegget...

 

Har ikke engang vært innlogget etter at innlegget ble postet, men muligens opptatt med å pakke bestilte varer til Båtplassens medlemmer? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Holoy , er det fritt fram for reklame for egen virksomhet her nå, glimrende da kjører vi i gang.

 

Vi har noe som ofte selges til båtfolket http://www.norkost.no/proteinbarer_snacks/C_52 dette er måltidserstatning/snacks som er sunnere enn å spise snicker og lignende.

 

Husk at det ikke er for sent å kjøpe julegaver enda

 

 

 

Jaja det var vel en provokasjon men det er min måte å si at jeg nok synes denne tråden tydeligvis må være utenfor regelverket.

 

I mitt eget forum www.fitnessprat.no så har jeg en samling forumregler, det bør vel egentlig være slik på alle forumer som selger reklame ?

 

Reklame

Vi tillater ikke reklamering via tråder, poster, eller signaturer.

Det er altså ikke lovlig med web adresse til butikker osv i signaturen unntak er eier av forumet www.norkost.no

Om du vil annonsere på www.fitnessprat.no må du først ta kontakt med en administrator for å bli enige om eventuell pris og metode.

Viser det seg at noen brukere bryter denne regelen da kan de bli forumbannet.

Dette betyr at du ikke har lov å starte tråd med butikknavn/varenavn med pris osv hvor dette kan ses på som ren reklame for produkt, du kan heller ikke ha link / butikknavn i signatur.

Det er heller ikke lovlig for butikker å drive egenreklame i tråd

er. Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En vanskelig vurdering dette, er jo synd om medlemmene ikke skal få si sin mening om nye produkter, evt. gi inputs til produkter som er under utvikling. Vi hadde f.eks. en tråd for noen år siden om en jolle.

 

Men hadde jeg visst det jeg vet nå hadde denne tråden blitt slettet:

 

Brukeren sier selv at han var i tvil om det var greit, men valgte likevel å poste istedet for å spørre oss.

De registrerte seg for å poste dette innlegget.

Det ble postet i feil forum, leste ikke "Les dette før du poster"....

Det dreier seg om et stort veletablert firma, ikke et nystartet enkeltmannsforetak.

Og sist, men ikke minst, de har ikke fulgt opp tråden... :headbang:

 

Enzo: Vi har jo flere ganger forenklet reglene på BP, dette for å øke sannsynligheten for at noen 'gidder' å lese gjennom dem. De som ikke har normalt gangsyn og folkeskikk vil neppe lese regler heller.

Link to post
Share on other sites

Ok, akkurat det er vel det eneste vi ikke har forsøkt og årsaken er at vil holde antall limte tråder på et minimum. Dette for å gi best mulig plass til nye emner.

Det er ellers så mange påminnelser om reglene at jeg tviler på om det vil hjelpe med enda mer. Er en svært liten del av postingene som bryter med reglene.

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet til trådstarter er legitimt nok det:

 

"Hva slags verktøy/utstyr har dere mest behov for gjennom en sesong" og "Er det noe dere har vanskeligheter med å få tak i "

 

Problemet er at man fokuserer veldig på sin egen nettbutikk og legger ved adressen gjentatte ganger.

 

Dersom det hadde vært kun en markedsundersøkelse så hadde det vært helt unødvendig å fokusere såpass på sin egen nettbutikk, og man kunne registrert seg med ett annet navn og kun spurt spørsmålet i stedet.

Slik det fremstår i TS sitt innlegg nå, så er det rett og slett ufin snikreklame, og som ett selskap som forsøker å satse på nettbutikk bør man sette seg inn i skikk og bruk på nettfora før man forsøker seg på noe slikt.

Fortrinnsvis burde man som ett så stort selskap som vil selge verktøy til båtfolket betalt for en reklameplass på sidene her, og deretter spurt spørsmålet til brukerene om det er noe de savner i nettbutikken som det reklameres for på forumet, det er sikkert ingen som hadde hatt problemer med at et selskap frontet sin egen nettbutikk i innlegg dersom de var betalende annonsør?

 

Fjern hele tråden før selskapet får mer gratisreklame er min mening!

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Fjern hele tråden før selskapet får mer gratisreklame er min mening!

 

Reklame og reklame fru blom.

Her inne er det vel slik at vi ikke skal snakke dritt om navngitte firmaer uten at de har mulighet til tilbakevise eventuelle anklager, men her kan det jo se ut som trådstarter har klart dette helt selv.

 

Dårligere reklame enn dette skal man vel lete lenge etter.

Hadde jeg søkt på nett etter verktøy, kunne jeg havnet på trådstarters nettside og kanskje tatt før/etter-prisene for god fisk.

Nå vet jeg at det opererer med skyhøye førpriser (til de kan dokumetere at de har fått solgt varer til oppgitt førpris). Jeg anntar også at de antagelig kommer til å ignorere eventuelle hendvendelser jeg måtte ha til dem ved feks en reklamasjon.

 

Intet tap for hverken oss eller trådstarter om tråden slettes, men det er trådstarter som etter min mening har mest å tjene på at den fjernes. For meg er det ett fett.

 

RSL

 

Tråden skulle muligens flyttes til OT.

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Hvorfor skal man det når man mye lettere kan spørre her? :lipseal:

 

Jeg er ikke alene du. Og hva skal man spørre om hvis man ikke kan spørre om ting som er mulig å finne ut andre steder? Tipper at du også har spurt om ting , som enkelt kunne være løst for deg med en tlf .

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Et alternativ hadde vel vært at trådstarter kjøpte annonseplass her for sitt firma, og med link til denne tråden via knappen for annonser, ellers er tråden usynlig om det er teknisk mulig... Da hadde han fått tilbakemelding og diskusjon om reklame eller ei hadde vært irrelevant... og ikke minst baatplassen.no hadde fått noen kroner i kassen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...