Majali Startet 13.Desember.2010 Del på Facebook Startet 13.Desember.2010 Hei igjen. JEg går å venter på nye aksler og nye propellere, så da var det en fin anledning til å gå over mellomaksler, trykklager og pakkbokser.. Dette er disse pakkboksene for teglpakninger. inni denne pakkboksen er det også et glidelager som da sentrerer akselen i selve pakkboksen. Disse ser ikke bra ut, ser ut som de har blitt med akselen rundt og blitt nedslitt på utsiden!! Så disse må dreies nye. Så kommer spørsmålet; Hvilken type materiale er å foretrekke?? Teflon er nevnt, men jeg mener det sveller i vann?? noen forslag fra folket?? Hilsen ERik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Jernbåten Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 Inne i pakkboksene av den typen du nevner, er det hvittmetall. Det er dette metallet som fettet er ment å smøre. Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 Hei Bronse skulle vere heil kurant til dette bruk,då det snakk om kun eit styrelager Kvitmetall er meir brukt til hylseforinger/lager og må støpes til rett fasong før maskinering Men vil du bruke kvitmetall så send meg en IM så skal eg ordne det Mvh Henning Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 njaaa, det er vel teflon som skal brukes, ikke nylon Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 Hvilken type materiale er å foretrekke?? Teflon er nevnt, men jeg mener det sveller i vann?? noen forslag fra folket?? Vannopptak iht DIN 53495 PA 6 (Nylon): 8,5 - 10% PTFE (Teflon): 0% Kilde: Astrups plastkatalog. Konklusjon: Nylon er bra til mye, men ikke til dette Teflon burde funke. En annen ting er at teflon tåler mye mer varme, skulle også derfor egne seg bedre som lagermateriale. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
andersb Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 delrin (pom) sveller mye, mye brukt sammen med bronse i ymse lager, kuleledd osv. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Hei og takk for tilbakemeldinger:-) Da koker det ned til enten hvittmetall eller Teflon. (har tatt Zoltan på ordet og sendt han en IM og forespurt på hvittmetall) :-) skal bli godt å få byttet ut dette :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
andersb Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 skulle stå at delrin ikke sveller mye, men får ikke redigert? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.