ibizafan Startet 26.Desember.2010 Del på Facebook Startet 26.Desember.2010 Er de noen som vet noe om jublieums modelene til ibiza boats vilke modller som kommer? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
LM 605 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Ser Ibiza kommer med tre nye modeller for neste sessong. Den første er en bowrider på 22 fot. (Ibiza 22 BR). Redigert 29.Desember.2010 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Jeg tar vel ikke mye feil hvis jeg tror de vil bli kalt Special Edition.... Redigert 29.Desember.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Ibiza klar med bowrider Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Seilaren Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Ibiza klar med bowrider Skuffende trekk av Ibiza... Her forsvinner jo hele poenget med Ibizabåtene... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Honduras Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Her forsvinner jo hele poenget med Ibizabåtene... Som ut over å overleve som båtprodusent og sikre fremtiden og arbeidsplassene er...? Jeg vil anta poenget for eierne er å selge så mange båter som mulig, og da ser jeg på denne som en fin mulighet. Særlig nå når fler og fler finner ut at skjærgårdsjeep egentlig er en helt teit konstruksjon sammenlignet med en bowrider på svært mange områder... Redigert 29.Desember.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
LM 605 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Som ut over å overleve som båtprodusent og sikre fremtiden og arbeidsplassene er...? Jeg vil anta poenget for eierne er å selge så mange båter som mulig, og da ser jeg på denne som en fin mulighet. Særlig nå når fler og fler finner ut at skjærgårdsjeep egentlig er en helt teit konstruksjon sammenlignet med en bowrider på svært mange områder... Syntes personlig at skjærgårdsjeepen er en ideell båt til sitt bruk, som vannskikjøring, fisking , dagsturer i skjærgården etc. Slippe kalesjeknepping opp og igjen, kun et enkelt konsolltrekk, på med puter, løyse fortøyninger og kjør? Har inntrykk av at "bowrideren" aldri har fått det helt store gjennombruddet her på disse kanter av verden, båtfolket foretrekker heller båter med en liten cabin.(Yamarin 64, Askeladden 605, AMT 200DC, Skibsplast 600, Ibiza ++++. Ser f.eks. Askeladden har jo to "like" utgaver av 605, en cabin og en BR. 605 Explorer har jo solgt i bøtter og spann, mens bowrider-utgaven(615), har derimot nesten ikke solgt i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Det er nok ikke uten grunn at også Ibiza introduserer bowrider-konseptet i sin portefølje som så mange andre. Årsaken er enkel; folk har fått øynene opp for dette alternativet og høyst forståelig. Har hatt både skjærgårdsjeeper og båter med dekk, blant annet Ibiza Touring, og for mitt bruk er uten tvil br-konseptet det ideelle kompromisset! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Bowrideren er naturligvis en ypperlig båt-type til sitt bruk, en halvdel av skjærgårdsjeepen og en halvdel av cabinbåten. Tror nok mange her til lands muligens er litt "konservative" når det gjelder slike båttyper, enten helt åpen båt som skjærgårdsjeepen eller så båt med lukket cabin i baugen. Hvis båtbruken stort sett dreier seg om dagsturer, så er jo bowrideren og skjærgårdsjeepen ypperlige til dette formål, men for helgeturer med ei overnatting eller to, så er vel cabinbåten greiere.(flere soveplasser, toalett, etc.) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 For overnatting er hverken en skjærgårdsjeep eller en bowrider brukandes, etter mitt syn, så hvis det er en viktig forutsetning ved valg av båt så bør det bli kabinbåt. Hvis overnatting ikke er et tema så blir en kabinbåt på 18/22 fot en båt med redusert plass og veldig god plass til puter godt beskyttet under dekk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 For overnatting er hverken en skjærgårdsjeep eller en bowrider brukandes, etter mitt syn, så hvis det er en viktig forutsetning ved valg av båt så bør det bli kabinbåt. Hvis overnatting ikke er et tema så blir en kabinbåt på 18/22 fot en båt med redusert plass og veldig god plass til puter godt beskyttet under dekk! Helt enig i dette. Alle har vi vel et forskjellig bruksmønster av båten. For noen passer en BR ypperlig, mens for andre passer en båt med et lite kryp-inn kanskje bedre. Ser forøvrig at Finnmaster(m. Yamaha) også kommer med en ny BR til våren 2011, så nye bowrider-modeller er tydelig på frammarsj. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.