Jump to content

ibiza, kommer det nye modeller i 2011?


ibizafan

Recommended Posts

Her forsvinner jo hele poenget med Ibizabåtene...

 

Som ut over å overleve som båtprodusent og sikre fremtiden og arbeidsplassene er...?

 

Jeg vil anta poenget for eierne er å selge så mange båter som mulig, og da ser jeg på denne som en fin mulighet. Særlig nå når fler og fler finner ut at skjærgårdsjeep egentlig er en helt teit konstruksjon sammenlignet med en bowrider på svært mange områder...

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post

Som ut over å overleve som båtprodusent og sikre fremtiden og arbeidsplassene er...?

 

Jeg vil anta poenget for eierne er å selge så mange båter som mulig, og da ser jeg på denne som en fin mulighet. Særlig nå når fler og fler finner ut at skjærgårdsjeep egentlig er en helt teit konstruksjon sammenlignet med en bowrider på svært mange områder...

Syntes personlig at skjærgårdsjeepen er en ideell båt til sitt bruk, som vannskikjøring, fisking , dagsturer i skjærgården etc. Slippe kalesjeknepping opp og igjen, kun et enkelt konsolltrekk, på med puter, løyse fortøyninger og kjør? Har inntrykk av at "bowrideren" aldri har fått det helt store gjennombruddet her på disse kanter av verden, båtfolket foretrekker heller båter med en liten cabin.(Yamarin 64, Askeladden 605, AMT 200DC, Skibsplast 600, Ibiza ++++. Ser f.eks. Askeladden har jo to "like" utgaver av 605, en cabin og en BR. 605 Explorer har jo solgt i bøtter og spann, mens bowrider-utgaven(615), har derimot nesten ikke solgt i det hele tatt.

Link to post

Det er nok ikke uten grunn at også Ibiza introduserer bowrider-konseptet i sin portefølje som så mange andre. Årsaken er enkel; folk har fått øynene opp for dette alternativet og høyst forståelig. Har hatt både skjærgårdsjeeper og båter med dekk, blant annet Ibiza Touring, og for mitt bruk er uten tvil br-konseptet det ideelle kompromisset!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post

Bowrideren er naturligvis en ypperlig båt-type til sitt bruk, en halvdel av skjærgårdsjeepen og en halvdel av cabinbåten. Tror nok mange her til lands muligens er litt "konservative" når det gjelder slike båttyper, enten helt åpen båt som skjærgårdsjeepen eller så båt med lukket cabin i baugen. Hvis båtbruken stort sett dreier seg om dagsturer, så er jo bowrideren og skjærgårdsjeepen ypperlige til dette formål, men for helgeturer med ei overnatting eller to, så er vel cabinbåten greiere.(flere soveplasser, toalett, etc.)

Link to post

For overnatting er hverken en skjærgårdsjeep eller en bowrider brukandes, etter mitt syn, så hvis det er en viktig forutsetning ved valg av båt så bør det bli kabinbåt. Hvis overnatting ikke er et tema så blir en kabinbåt på 18/22 fot en båt med redusert plass og veldig god plass til puter godt beskyttet under dekk!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post

For overnatting er hverken en skjærgårdsjeep eller en bowrider brukandes, etter mitt syn, så hvis det er en viktig forutsetning ved valg av båt så bør det bli kabinbåt. Hvis overnatting ikke er et tema så blir en kabinbåt på 18/22 fot en båt med redusert plass og veldig god plass til puter godt beskyttet under dekk!

Helt enig i dette. Alle har vi vel et forskjellig bruksmønster av båten. For noen passer en BR ypperlig, mens for andre passer en båt med et lite kryp-inn kanskje bedre. Ser forøvrig at Finnmaster(m. Yamaha) også kommer med en ny BR til våren 2011, så nye bowrider-modeller er tydelig på frammarsj.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...